Gå til innhold

Blir avokadoen brun?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir avokado brunt når det er skjært opp og oppbevart i tett boks? Om jeg skjærer den opp, legger den i boksen og skal spise det ca. 3-4 timer etterpå?

Anonymous poster hash: cc3ed...b3a
Skrevet

Litt, men klem litt sitronsaft over, så holder den seg fint noen timer :)

Skrevet

Legg steinen oppi boksen også så blir den ikke så veldig brun.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg steinen oppi boksen også så blir den ikke så veldig brun.

Den blir ikke så brun akkurat der steinen ligger, nei. Det er ingen magiske stoffer i steinen som gjør at fruktkjøttet ikke blir brunt. Der steinen ligger inntil kommer det ikke til like mye luft, dermed skjer oksideringen (det som skaper den brune fargen)saktere. Du kan like gjerne legge i en golfball. Eller dekke helt tett med plastfolie. Eller så er sitrontrikset supert, så lenge det ikke gjør noe at det smaker syrlig (ofte er det godt med litt sitron på uansett, synes jeg). OG det er forskjell på avocadoer. Noen blir kjempebrune nesten uansett hva du gjør, noen omtrent ikke.

Anonymous poster hash: 3cc47...853

Skrevet

Den blir ikke så brun akkurat der steinen ligger, nei. Det er ingen magiske stoffer i steinen som gjør at fruktkjøttet ikke blir brunt. Der steinen ligger inntil kommer det ikke til like mye luft, dermed skjer oksideringen (det som skaper den brune fargen)saktere. Du kan like gjerne legge i en golfball. Eller dekke helt tett med plastfolie. Eller så er sitrontrikset supert, så lenge det ikke gjør noe at det smaker syrlig (ofte er det godt med litt sitron på uansett, synes jeg). OG det er forskjell på avocadoer. Noen blir kjempebrune nesten uansett hva du gjør, noen omtrent ikke.

Anonymous poster hash: 3cc47...853

Det funker her i hvert fall. Og det er jeg fornøyd med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...