AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Når jeg drikker har jeg en tendens til å bli litt "all over the place", og vennene mine klarer ikke holde øye på meg. Dermed kommer vi lett bort fra hverandre. I tillegg skjer det at jeg plutselig står å kysser med enellerannen random gutt uten at jeg vet hvordan det skjedde, og når jeg først blir ganske full mister jeg litt kontrollen over inntaket mitt og det kan gå over styr. Denne gangen skal vi på en arrangert fest(med mye folk) i en annen by, og det er kjempeviktig at jeg klarer å oppføre meg. Jeg er redd for å komme bort fra vennene mine, ikke komme meg hjem, gjøre noe jeg vil angre på eller drikke alt for mye.. samtidig er det en super mulighet til å bli kjent med masse nye folk.. Noen forslag til hvordan jeg holder kontrollen? Kan man egentlig kontrollere hva man gjør når man er full, eller? Anonymous poster hash: 4ff3e...4d3
daemonia Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Hva med å sette en grense på 3 drinker i løpet av kvelden og ikke bli full....? 2
kari2 Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Drikk sakte, ikke ta med så mye alkohol, og drikk vann innimellom. Spis før du begynner å drikke, og ha fokus på hvor mye du drikker, ikke bare tøm det i deg mens du tenker på andre ting. 7
FalconPunch Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 (endret) . Endret 24. februar 2018 av FalconPunch 3
happiest Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har begynt å bruke lengre tid mellom hver drink. Da har jeg også litt tid på meg til å kjenne hvordan "tilstanden" min er. Hiver jeg innpå, så skjer det plutselig - og jeg er blitt for full! Jeg har venner som har spurt om jeg kan gi beskjed til de når jeg synes de har drukket for mye. Og det burde nok jeg også spurt dem om. Venner merker ofte når du har fått for mye. Andre tips er å drikke et glass vann mellom hver drink og spise godt før, og gjerne underveis. For å bli kjent med nye mennesker, så er det viktig å oppføre seg. Så du bør kanskje tenke deg om to ganger flr du plumper ut med en dum kommentar eller før du kliner til med en. Hold deg sammen med vennene dine hele tiden. Få med deg en venninne hvis du skal ut å lufte deg, så er dere to og holder mest sannsynlig sammen. 1
Edvarda Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Selvsagt kontrollerer du hva du gjør selv om du er full. Det at du velger å gjøre idiotiske ting når du drikker er nettopp det; et valg. Hvorfor tror du de fleste ikke gjør sånt når de drikker? 2
minister-mio Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Du skriver som om det ikke er du som kontrollerer hvordan du oppfører deg..? Du må ta ansvar selv og drikke mindre i løpet av kvelden. 3
Sportsidioten Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Det er virkelig ikke noe verre enn å drikke mindre.. Og om du ikke klarer å ikke drikke deg dritings så drikker du ikke i det hele tatt! Og nei, det er ikke vanskelig, jeg gikk selv to år uten å drikke på fester og jeg hadde det fortsatt gøy. Så ser ikke hva problemet er? 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 De eneste folkene du blir kjent med hvis du blir mongo-full er jo folk som er like wasted. Hvis du har lyst til å snakke med normalt fulle folk må du også klare å styre alkohol inntaket ditt. Anonymous poster hash: 4f7e5...fdf 2
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Jeg kan kontrollere hva jeg gjør når jeg er full, men det finnes jo de som drikker bort hele hjernen og har særdeles lite kontroll på oppførsel og gjerne blackouts. Hadde jeg vært en av dem så hadde jeg nok rett og slett drukket mindre, hadde ikke ønsket å fremkalle en tilstand hvor man ikke føler man kan styre noenting av det man sier eller gjør! Følg tipsene her med å spise godt først, drikke sakte og drikke vann innimellom. Drikk øl i stedet for vin eller sprit, det er lavere alkoholprosent som gjør deg saktere full, sånn at det er lettere å kontrollere inntak. Og så blir man ganske mett på det etterhvert, ølene går saktere og saktere ned i løpet av kvelden og til slutt når man en naturlig grense hvor kroppen sier litt stopp fordi det er så mektig. Man klarer jo å fint å bli fryktelig drita på øl også altså, men det er ingenting mot hvor fort full man kan bli om man hyler nedpå vin eller drinker. Og det kan man jo holde gående til man spyr, det blir nesten enklere å drikke jo fullere man er. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Spis deg stappmett før du begynner å drikke. Anonymous poster hash: e4ac0...d40
Gjest Lincoln Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Bli voksen og ta ansvar for egne handlinger. 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Drikk mindre, enkelt og greit! Klarer du ikke stoppe når du først har startet, - drikk alkoholfrie drinker hele kvelden. Ta litt ansvar for deg selv, du er stor jente nå Ellers må jeg bare si at jeg blir irritert over folk som oppfører seg idiotisk i fylla og skylder på at de var SÅÅÅÅÅ fulle og ikke hadde NOE kontroll - de samme folka klarer, akkurat som jeg og alle andre, å "ta seg sammen" når det gjelder (når de vil kjøpe mer alkohol, når de treffer på folk de ikke vil skal se de fulle etc..), så hvis man klarer å ta seg sammen i en halvtime eller time ovenfor andre - hvorfor kan man ikke ta seg sammen hele tiden til tross for alkoholinntaket? Jeg kan drikke til jeg spyr, og drikke enda mer etter det, men likevel har jeg hele tiden full kontroll på hva jeg sier og gjør, og hva jeg går med på og ikke.. Trikset? Ikke innbill deg at du blir "såååå full, og ikke har nooooe kontroll" - da blir du "fullere" enn du er. Anonymous poster hash: 44aa9...b42 2
Apehjerne Skrevet 13. mars 2014 #15 Skrevet 13. mars 2014 Drikk mindre, enkelt og greit! Klarer du ikke stoppe når du først har startet, - drikk alkoholfrie drinker hele kvelden. Ta litt ansvar for deg selv, du er stor jente nå Ellers må jeg bare si at jeg blir irritert over folk som oppfører seg idiotisk i fylla og skylder på at de var SÅÅÅÅÅ fulle og ikke hadde NOE kontroll - de samme folka klarer, akkurat som jeg og alle andre, å "ta seg sammen" når det gjelder (når de vil kjøpe mer alkohol, når de treffer på folk de ikke vil skal se de fulle etc..), så hvis man klarer å ta seg sammen i en halvtime eller time ovenfor andre - hvorfor kan man ikke ta seg sammen hele tiden til tross for alkoholinntaket? Jeg kan drikke til jeg spyr, og drikke enda mer etter det, men likevel har jeg hele tiden full kontroll på hva jeg sier og gjør, og hva jeg går med på og ikke.. Trikset? Ikke innbill deg at du blir "såååå full, og ikke har nooooe kontroll" - da blir du "fullere" enn du er. Anonymous poster hash: 44aa9...b42 For et dustete råd. Det rådet du gir handler jo nettopp om ( trommevirvel) KONTROLL! Ts har ikke kontroll. Derfor burde hu slutte å drikke over en periode. Ferdig snakka!
kareen Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Drikk mindre og slutt å vær så løs. Du kommer til å andre om noen år. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 Takk for svar dere :-) Nå vet jeg litt mer hva som skal skje.. Først skal jeg på et vors hvor jeg bare kjenner to personer, og ettersom jeg er ganske stille og rolig til vanlig vil jeg hvertfall bli ganske brisen der, slik at jeg klarer å være komfortabel med situasjonen og bli kjent med folk. Har faktisk aldri vært på vors før, noen som gidder å forklare hva som skjer der? Kommer alle til å være helt edru når de kommer dit, eller? De fleste er i alderen 16-18år. Vi skal ta med drikke selv, men bør jeg ha med noe annet? Det kommer ca 20stk og som sagt kjenner jeg få, så bør jeg hilse(håndhilse?) på alle når jeg kommer? Og hva bør jeg ha på, og ha med? Vorset er i nabobyen, og så tar vi buss til byen utenfor der igjen. Blir enten hentet i nabobyen i 3-tiden og drar hjem, eller sover over hos noen. Festen er innendørs, og det er ikke snø her. Er det nødvendig å ha med en stor vinterjakke? Trenger jeg å ha med bag/veske, og isåfall hva må jeg ha med? TS :-)Anonymous poster hash: 4ff3e...4d3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #19 Skrevet 14. mars 2014 Hvor gammel er du egentlig? Det han sa. Anonymous poster hash: 9f4a8...d91
Gjest lillelarve Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Drikk sakte, drikk vann regelmessig. Jeg drikker sakte, og når jeg kjenner at jeg begynner å bli full, tar jeg meg et glass vann. Dette gjør jeg regelmessig ut over kvelden/natta. Og så shotter jeg vanligvis ikke mer enn en shot. Hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå