AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Dette er kanskje (antagelig?) et ikke-problem, men jeg våger meg nå likevel på å starte en tråd. Jeg er gravid i uke 16. I 1. trimester hadde jeg endel murringer og stikninger. Har skjønt at dette er normalt, og skyldes at livmora strekkes. Nå har jeg ikke kjent noe på endel uker, men i dag har det plutselig igjen vært litt stikninger. Ganske korte (under ett sekund), skarpe (litt vondere enn før) og lokalisert på omtrent samme sted hele tiden (litt på siden av og nedenfor navlen). Jeg skjønner jo at ingen her kan fortelle meg akkurat hva som foregår i min kropp - men er det noen som har opplevd det samme, eller vet om det er normalt? Prøvde å google litt, men det gjorde meg ikke noe smartere. Det er vel det at de kom så brått pluss at de er litt vondere enn før som gjør meg et lite snev av bekymret. Men så er det kanskje heller ikke så rart om det kjennes nå som babyen vokser ganske fort for tiden. Så: mest nysgjerrig. Anonymous poster hash: f6667...b6c
Blåbært Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har også hatt det litt som deg. Er gravid i uke 17. Her om dagen ringte jeg rett og slett føden for å spørre, og ut fra det jeg forklarte (som ligner veldig på ditt), mente jordmor at det bare var ligamentsmerter. Jeg er også plaget med forstoppelse og luft, og det blir veldig vondt hvis jeg ikke får sluppet det ut. Så lenge du ikke blør, har sterke smerter eller får unormal utflod var det ingenting å bekymre seg for sa hun 1
@laide^ Skrevet 13. mars 2014 #3 Skrevet 13. mars 2014 Jeg hadde det samme helt i begynnelsen av svangerskapet, nå er det kommet tilbake og jeg er lenger på vei enn deg. Fikk forklart at det var slike "voksesmerter" siden alt blir utvidet og strekt osv. Jeg skvatt litt jeg også når det begynte, siden det var så lenge siden sist og det var veldig vondt. Heldigvis ikke noe farlig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Tusen takk for svar! Da er det vel som jeg trodde - ganske normalt. Får litt inntrykk av at alt som bare er "rart" med ikke direkte vondt eller involverer kroppsvæsker er heeelt normalt når man er gravid Anonymous poster hash: f6667...b6c 1
Blåbært Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Tusen takk for svar! Da er det vel som jeg trodde - ganske normalt. Får litt inntrykk av at alt som bare er "rart" med ikke direkte vondt eller involverer kroppsvæsker er heeelt normalt når man er gravid Anonymous poster hash: f6667...b6c Haha, ja det er vel også en måte å si det på Man skal finne seg i mye rart for disse ungene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå