Nephthys Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Vet ikke om dette er det rette stedet, men det handler jo om min hobby, så prøver her. Jeg skal selge en del klær, og en engelskskrivende person har tatt kontakt og ønsker å kjøpe alt! Man får jo litt antenner ute siden det dreier seg om noen tusen kroner. H*n ønsker alt shippet til USA og er villig til å betale flere hundre kroner ekstra for dette. Personen vil betale gjennom paypal, og her er da spørsmålene siden jeg aldri har mottatt betaling gjennom paypal før. Når (om) personen setter inn penger til deg, får man beskjed om det? Er det mulig at denne personen kan lure meg gjennom Paypal? Er jeg garantert pengene om de er satt inn, eller kan denne personen si at de aldri mottok noe og jeg ikke får pengene ut? Har nødig lyst til å bli lurt for flere tusen, og syns det virker litt shady. Men samtidig må man kanskje være åpen for at noen faktisk er ærlige også selv om man syns det virker mistenkelig..
Kattenpus Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Hørtes ut som muffens. Hvis det høres for godt ut til å være sant, er det som regel det - særlig på internett
Nephthys Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2014 Var jo som jeg mistenkte! Navnet på denne personen dukker opp utallige ganger når man googler navnet! Så mye for ikke å være paranoid! Heldigvis hadde jeg aldri gjort noe annet enn å sjekke betalingen via min egen paypal-side, og ikke gjennom en epost fra "paypal". Så hadde nok ikke blitt svindlet! Men smarte er de!
Gjest Wei Wei Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har fått betalt via PayPal. Har også kommunisert med en person via chat mens han overførte pengene. Et par minutter senere kom det en epost om overføring. Så du vet raskt når du mottar pengene. Selv vil jeg tro at det er ganske trygt, siden du får betalt før du sender varene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå