Gå til innhold

Erfaring med å selge gjennom Paypal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er det rette stedet, men det handler jo om min hobby, så prøver her. Jeg skal selge en del klær, og en engelskskrivende person har tatt kontakt og ønsker å kjøpe alt! Man får jo litt antenner ute siden det dreier seg om noen tusen kroner. H*n ønsker alt shippet til USA og er villig til å betale flere hundre kroner ekstra for dette. Personen vil betale gjennom paypal, og her er da spørsmålene siden jeg aldri har mottatt betaling gjennom paypal før. Når (om) personen setter inn penger til deg, får man beskjed om det? Er det mulig at denne personen kan lure meg gjennom Paypal? Er jeg garantert pengene om de er satt inn, eller kan denne personen si at de aldri mottok noe og jeg ikke får pengene ut? Har nødig lyst til å bli lurt for flere tusen, og syns det virker litt shady. Men samtidig må man kanskje være åpen for at noen faktisk er ærlige også selv om man syns det virker mistenkelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hørtes ut som muffens. Hvis det høres for godt ut til å være sant, er det som regel det - særlig på internett :)

Skrevet

Var jo som jeg mistenkte! Navnet på denne personen dukker opp utallige ganger når man googler navnet! Så mye for ikke å være paranoid! ;) Heldigvis hadde jeg aldri gjort noe annet enn å sjekke betalingen via min egen paypal-side, og ikke gjennom en epost fra "paypal". Så hadde nok ikke blitt svindlet! Men smarte er de!

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har fått betalt via PayPal. Har også kommunisert med en person via chat mens han overførte pengene. Et par minutter senere kom det en epost om overføring. Så du vet raskt når du mottar pengene. Selv vil jeg tro at det er ganske trygt, siden du får betalt før du sender varene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...