Gå til innhold

Ny komfyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi trenger ny komfyr da den gamle har gått føyken. Fra før har vi hatt induksjon som vi har vært helt greit fornøyde med. Vi har hovedsaklig sett på Gorenje som de har både på elkjøp, lefdal og expert (feks. denne ), men alle produktanmeldelser vi kan finne klager på at den bråker mye - noen sier at viften går hele tiden. Er det noen her som har en sånn komfyr og kan bekrefte eller avkrefte dette? Dumt å kjøpe en komfyr til 9-10 tusen som må leveres inn igjen fordi den bråker :)

-kp

Anonymous poster hash: c446f...ab6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden ingen svarte, kjøpte vi komfyren linket til over. Kan bekrefte litt bråk og at komfyrviften er litt sjenerende. Det positive viftemessig er at viftene slår seg av med det samme man slår av komfyren. Men er usikker på om vi beholder den. Selv om det er litt styr å levere den tilbake, er vi ikke helt fornøyde foreløpig. Ingen andre som har kjøpt frittstående komfyr i det siste som er fornøyde?

-kp

Skrevet

Vi har en som i hvert fall utseendemessig er lik (bare at vi har børstet stål), om støynivået er likt vet jeg ikke, men vi plages i så fall ikke. Den lager noe lyd, men selv med åpen kjøkkenløsning har det aldri vært noe vi tenker spesielt over.

Gjest Badabing
Skrevet

Vi har hatt induksjon og innebygget komfyr fra Gorenje (pluss div annet) som vi kjøpte da vi pusset opp kjøkken i 2007, og jeg har egentlig vært veldig fornøyd. Jeg er en ulykkesfugl, så jeg greide å ødelegge oppvaskmaskinen. Da kom de og fikset den i løpet av kort tid, uten at vi måtte betale noe.

Da jeg klarte å knuse induksjonen, kjøpte vi Siemens fordi vi ikke lenger fikk tak i samme modell som vi tidligere hadde hatt. Jeg var MYE mer fornøyd med induksjonen fra Gorenje (som riktignok var en god modell fra Gorenje). Har hørt mye negativt vi også og var veldig usikre, men vi har i alle fall ikke noe negativt å si om Gorenje.

Skrevet

Fortsetter gjerne denne tråden siden vi altså ikke er helt fornøyde og vurderer å bytte komfyren inn igjen. I dag tok jeg tiden på å koke opp vann til pasta, og 1.5 liter tok hele 8 minutter på boost (dvs max) før det kokte ordentlig. Nå har vi jo ikke den gamle komfyren til å sammenligne med, men det føltes mye raskere på den. Noen som har noen tall fra sine induksjonstopper?

-kp

Skrevet

veldig fornøyd med miele. vi har riktignok innbyggingsovn og platetopp. men det går utrolig fort.

Skrevet

Jeg regner med innbygging og frittstående kan sammenlignes sånn noenlunde. Så hva er utrolig fort? :)

Skrevet

Tok tiden på vannkoking i går og i dag. 1.5 liter vann til pasta tok nesten 8 minutter på boost, 2.5 dl tok 1:45 å koke opp. Det føles veeldig lenge å vente 8 minutter før pastaen kan puttes oppi, eller hva sier dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...