Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fikk beskjed fra Lånekassen at de hadde gjort om noe av lånet til stipend og noe til lån, av støtten jeg fikk i 2007. Synes det var litt rart så mange år etter, ligningen fra dette året var jo klart for flere år siden?ikke noe nytt har jo skjedd siden da

Anonymous poster hash: 0da5c...6f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes litt rart ut, ja. Trodde det var en begrenset periode på fire år man hadde muligheten til å få omgjort lån til stipend? Hvis ikke, håper jeg indelig at jeg får omgjort litt av mitt lån fra 2008!

Skrevet

Du har ikke gått en utdanning som gjør at du får gjort om mer av lånet til stipend, da? Tror i hvert fall det gjøres på for eksempel realfagslektor..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inntil videre kan du få omgjort inntil åtte år tilbake i tid. Dersom du har hatt "liggende" studiepoeng som du ikke har fått omgjøring for tidligere, så får du omgjort for disse først når du senere tar nye studiepoeng.

Anonymous poster hash: 4f4a7...c02

AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes litt rart ut, ja. Trodde det var en begrenset periode på fire år man hadde muligheten til å få omgjort lån til stipend? Hvis ikke, håper jeg indelig at jeg får omgjort litt av mitt lån fra 2008!

Nei, det er snakk om åtte år...

Anonymous poster hash: f97db...271

Skrevet

Dette står på lånekassens sider under omgjøring av lån til stipend, om foreldelsesfrist: "Du kan få lån til stipend for fag i opptil fire år bakover i tid, og i opptil fire år framover i tid." Hvis fristen er åtte år, hva er det da de fire årene gjelder? :/

AnonymBruker
Skrevet

Dette står på lånekassens sider under omgjøring av lån til stipend, om foreldelsesfrist: "Du kan få lån til stipend for fag i opptil fire år bakover i tid, og i opptil fire år framover i tid." Hvis fristen er åtte år, hva er det da de fire årene gjelder? :/

Ok, da har de endret det nylig. Før var det snakk om åtte år.

Anonymous poster hash: f97db...271

AnonymBruker
Skrevet

Inntil videre kan du få omgjort inntil åtte år tilbake i tid. Dersom du har hatt "liggende" studiepoeng som du ikke har fått omgjøring for tidligere, så får du omgjort for disse først når du senere tar nye studiepoeng.

men jeg har ikke tatt noen nye studiepoeng...

AnonymBruker
Skrevet

men jeg har ikke tatt noen nye studiepoeng... Anonymous poster hash: 0da5c...6f4

Da er det mulig at en av skolene du har gått på har ettersendt eksamensresultater som ikke har vært registrert før. Eller det dreier seg om en opprydding i systemet til Lånekassen. Hva står det i vedtaket? Dersom du ikke er enig er det bare å klage til dem.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg oppdaget dessverre dette etter klagefristen, siden dette var gjort uten at det ble gitt beskjed. Andre som har opplevd dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...