AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 fikk beskjed fra Lånekassen at de hadde gjort om noe av lånet til stipend og noe til lån, av støtten jeg fikk i 2007. Synes det var litt rart så mange år etter, ligningen fra dette året var jo klart for flere år siden?ikke noe nytt har jo skjedd siden da Anonymous poster hash: 0da5c...6f4
Thorn Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Det hørtes litt rart ut, ja. Trodde det var en begrenset periode på fire år man hadde muligheten til å få omgjort lån til stipend? Hvis ikke, håper jeg indelig at jeg får omgjort litt av mitt lån fra 2008!
magicpie Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Du har ikke gått en utdanning som gjør at du får gjort om mer av lånet til stipend, da? Tror i hvert fall det gjøres på for eksempel realfagslektor.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #4 Skrevet 13. mars 2014 Inntil videre kan du få omgjort inntil åtte år tilbake i tid. Dersom du har hatt "liggende" studiepoeng som du ikke har fått omgjøring for tidligere, så får du omgjort for disse først når du senere tar nye studiepoeng. Anonymous poster hash: 4f4a7...c02
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #5 Skrevet 13. mars 2014 Det hørtes litt rart ut, ja. Trodde det var en begrenset periode på fire år man hadde muligheten til å få omgjort lån til stipend? Hvis ikke, håper jeg indelig at jeg får omgjort litt av mitt lån fra 2008! Nei, det er snakk om åtte år... Anonymous poster hash: f97db...271
Thorn Skrevet 13. mars 2014 #6 Skrevet 13. mars 2014 Dette står på lånekassens sider under omgjøring av lån til stipend, om foreldelsesfrist: "Du kan få lån til stipend for fag i opptil fire år bakover i tid, og i opptil fire år framover i tid." Hvis fristen er åtte år, hva er det da de fire årene gjelder? :/
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #7 Skrevet 13. mars 2014 Dette står på lånekassens sider under omgjøring av lån til stipend, om foreldelsesfrist: "Du kan få lån til stipend for fag i opptil fire år bakover i tid, og i opptil fire år framover i tid." Hvis fristen er åtte år, hva er det da de fire årene gjelder? :/ Ok, da har de endret det nylig. Før var det snakk om åtte år. Anonymous poster hash: f97db...271
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Inntil videre kan du få omgjort inntil åtte år tilbake i tid. Dersom du har hatt "liggende" studiepoeng som du ikke har fått omgjøring for tidligere, så får du omgjort for disse først når du senere tar nye studiepoeng.Anonymous poster hash: 4f4a7...c02 men jeg har ikke tatt noen nye studiepoeng... Anonymous poster hash: 0da5c...6f4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #9 Skrevet 14. mars 2014 men jeg har ikke tatt noen nye studiepoeng... Anonymous poster hash: 0da5c...6f4 Da er det mulig at en av skolene du har gått på har ettersendt eksamensresultater som ikke har vært registrert før. Eller det dreier seg om en opprydding i systemet til Lånekassen. Hva står det i vedtaket? Dersom du ikke er enig er det bare å klage til dem.Anonymous poster hash: 4f4a7...c02
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg oppdaget dessverre dette etter klagefristen, siden dette var gjort uten at det ble gitt beskjed. Andre som har opplevd dette? Anonymous poster hash: 0da5c...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå