Gå til innhold

Jeg gir snakk opp menneskeheten...

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet (endret)

Jeg hadde begynt å få trua på mennesker igjen, helt til jeg snubla over denne annonsen her. Nå har jeg bare lyst å gi opp. Hva tenker folk på? :murvegg:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47178925

edit - hva tenkte jeg på når jeg skrev overskriften?? Jeg var vel så oppgitt at jeg ikke så hva jeg skrev :fnise:

Skulle stå "Jeg gir snart opp menneskehete"

Endret av Belle Gunnes
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Hva er det jeg ikke har fått med meg, er ikke dette normalt? Eller er det noe i teksten som var ekstra underlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

... Hva er det jeg ikke har fått med meg, er ikke dette normalt? Eller er det noe i teksten som var ekstra underlig?

Høres ut som man ikke tenker på hundens vel. Sånn "valpefabrikk" type.

Anonymous poster hash: e407c...79a

• Liker 2
Skrevet

det er jo ikke så unormalt med avl, er det vel? Jeg synes i grunn at det er helt i orden så lenge det går på sunne, friske raser - jeg hater folk som på liv og død skal avle på hunder og katter bare fordi de er søte, men uten å tenke på hvilke helseproblemer denne rasen har: et eksempel er persere, som har blitt avlet ned til en rase med pusteproblemer og mye øyekatarr.

• Liker 3
Skrevet

Man bør ikke gå inn for et "bredt genetisk mangfold" og parre hunder av ulik rase om man ikke har satt seg godt inn i genetikk! I tillegg høres det ikke ut som den som annonserer er opptatt av helse og testing siden det ikke står noe om tispens tester og ikke legger stor vekt på at hannhunden er testet..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cane corso er vel alt for stor til å parres med en BC?

Anonymous poster hash: ac917...979

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Cane corso er vel alt for stor til å parres med en BC?

Anonymous poster hash: ac917...979

Jepp alt for stor for en liten og lett BC. Dette kan gå hardt på helsa til den lille tispa.

Og disse hundene er så forskjellige i alt at dette er å gamble helt villt på hva man får. Vil man få en diger mastifflignende hund med energien til en BC? Og hva skjer med skjellet til en hund, hvor foreldrene er så forskjellig oppbygd? Valpene kan fort få kroppen til mastiffen og de tynne beina til BC'n. De vil da få store problemer med bein og hofter om vekta blir for tung å bære.

Det er så mye galt med denne miksen, at det er et under om valpene blir fysisk og psykisk sunne og friske individer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen burde benytte seg av at mobilnummeret står der og fortelle denne personen litt om hva de syns? Anonymous poster hash: 6e129...129

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mob.nummer står der ikke - bruk e-post. ;) Anonymous poster hash: 6e129...129

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Herregud, fritt for å IKKE eie en av disse valpene!

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Det flommer over av BC-blandinger som trenger omplassering. Skjønner ikke hva folk tenker med!

• Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det flommer over av BC-blandinger som trenger omplassering. Skjønner ikke hva folk tenker med!

Det flommer også av mastiffblandinger, som trenger omplassering. Spesielt unge hannhunder.

Så da er det jo skikkeliginnmarikjempefint azz, å blande mastiff med BC.

• Liker 1
Skrevet

Har ingen problemer med blandingshunder, så fremt det er brukt raser som har samme opphav, likt gemytt og utseende. Dette for å bli kvitt sykdommer.

Men når det blir som dette, en BC med en Mastiff-type, ja da får jeg vondt inni meg over dumheten til mange mennesker!

• Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Se her om du vil gi opp menneskeheten litt til! http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46916321&searchQuery=parring

"det er ikke en rase enda"

Morkie... En blanding av yorkshire terrier og mops? Kunne jo dratt den lenger ut og brukt "pug" i navnekombinasjonen.

...

Porkie. Fantastisk!

Mastiff og en border collie... Jeezes, for en kombinasjon. Vokt og gjeter samtidig. Ser at de vil ha en av de mindre mastiffrasene, men selv en liten mastiff er jo ganske tung i beinbygningen. Og cane corso er vel ikke akkurat en småhund... Stakkars tispe... Noen folk fortjener deng. Virkelig hard deng.

Endret av pærecider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...