Gå til innhold

Produktplassering i bøker- True Blood

Anbefalte innlegg

Gjest Maman
Skrevet

Leser bøkene om Sookie Stackhouse nå (True Blood), og blir gal av all produktplasseringen. Er det ikke noen regler på dette, at det skal merkes e.l.? Eller gjelder det bare tv, film...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så mye av det, kan ikke huske noe spesielt bortsett fra fiktive navn på butikker/barer etc. Kan du gi noen eksempler?

Tror forøvrig ikke det finnes noen regulering på dette.

Gjest Maman
Skrevet

Hver gang Sookie får besøk eller noen bestiller drikke ute bestiller de Coca Cola, Fanta, Sprite eller Bud Light. Til middag spiser hun flere ganger Hamburger Helper, og hun drar tilfeldigvis innom en spesiell fast food kjede hver gang hun er sulten fordi maten der er såå fantastisk. Googlet det og ser at flere har irritert seg over dette, jeg syns det ødelegger storyen og det blir vanskelig å leve seg inn i boka. De første bøkene tror jeg ikke inneholdt produktplassering, det har vært i de siste fire-fem bøkene tror jeg. Dessverre kjøpte jeg resten av serien før jeg så dette, ellers hadde jeg droppet å lese resten.

Skrevet

Hm, ja du har rett det var kanskje litt av det. Og hvis man først fester ved slike ting så henger man seg opp i det, skjønner at du blir irritert! Må innrømme at jeg skumleser bøkene litt da jeg ikke syntes de er så velskrevet, er litt sånn "guilty pleasure" :fnise: Og enig i at de blir dårligere jo lengre ut i serien man kommer, jeg kuttet ut etter bok 4/5 tror jeg. Men koste meg veldig med de første!

Gjest constance90
Skrevet

Jeg reagerer sjeldent hvis de nevner en type drikke innimellom da det er en normal beskrivelse av hva rollefigurene gjør. Men "She was drinking Coca-Cola while watching Netflix" blir litt mye! Jeg så et par episoder av tvserien til True Blood og Vampire Diaries og der er det en haug med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...