Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier/liker dere å snakke om på første date? :) Har dere noen tips til forskjellige ting man kan prate om? Føler at jeg er veldig dårlig på "smalltalk", så setter pris på alle forslag :)

Anonymous poster hash: 11fa2...525
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å si noe generelt. Hva har dere felles? Har han en interessant jobb du kan spørre om? Felles interesser? Fortell morsomme historier fra sist ferie etc. Vanligvis går samtalen seg til automatisk dersom det er kjemi der. Jeg liker ofte å la det bli en tullesamtale etterhvert hvor man egentlig bare har en humoristisk samtale om ingenting.

Anonymous poster hash: 7734e...a82

AnonymBruker
Skrevet

Finn felles interesser.. Da må man bare prate løst og fast om ting som opptar en :-).

Anonymous poster hash: a823b...3c0
Skrevet (endret)

Samtaleevne? Evne til å i det hele tatt føre en samtale kan være greit å ha i enhver sammenheng.

Men samtaleemner på date, derimot, det kan være hva som helst.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Styr ihvertfall unna å spørre: "Har du hatt mange forhold tildligere da?"

Det er det absolutt verste spørsmål jeg vet å få på date,og de mennene som spør ryker rett ut.

Anonymous poster hash: d6ef8...f96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva pleier/liker dere å snakke om på første date? :) Har dere noen tips til forskjellige ting man kan prate om? Føler at jeg er veldig dårlig på "smalltalk", så setter pris på alle forslag :)

Snakk om deg selv hele tida, eller din hovedinteresse f eks fotball eller mafiafilmer, og klag litt på at du ikke føler deg nok mann. Da har du hennes fulle empati og respekt... Not... Vær en mann, bare. En ordentlig mann behandler damer med respekt og lytter... Er det kjemi, skal samtalen kunne gå av seg selv... Og ikke minst, vær ærlig...

Anonymous poster hash: 6e239...7d6

Skrevet

Jeg tror man begynner med interesser, også går samtalen av seg selv og tiden flyr. Hvis kjemien stemmer da selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du på fritida? (sport, aktiviteter, annet)

Liker du å reise? Hvor vil du reise neste gang?

Hva går studiet / jobben din ut på?

Hvor bor du? Trives du?

Hva er du ute etter i en kjæreste (kan skippes hvis dette blir kleint)

Hva skal du i sommerferien?

Hva har du gjort i dag?

Anonymous poster hash: 721ae...b0a
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Hva kan man si helt i starten, etter man har sagt hei )før praten kommer ordentlig i gang)? Flaut hvor dårlig jeg er på dette

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker med dater som jeg snakker med vennene mine.

Anonymous poster hash: 601a4...5c6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Hva kan man si helt i starten, etter man har sagt hei )før praten kommer ordentlig i gang)? Flaut hvor dårlig jeg er på dette

Hva har du gjort i dag da?

Anonymous poster hash: 721ae...b0a

• Liker 1
Skrevet

finne ut om dere har felles interesser.... snakke om ting du drømmer om gjøre og spørre hva han drømmer om, snakker om reiser / ferier,, snakke om hva som er godt å spise og drikke, snakke om attraksjoner du vil se..., eller har sett og spørre..., snakke om forskjellige typer levesett, snakke om bryllup, tro på kjærlighet, osv. Snakke om dyr..., filmer, musikk, bøker...... diktskriving, kunst, osv :)

Gjest Faerunpedia
Skrevet

finne ut om dere har felles interesser.... snakke om ting du drømmer om gjøre og spørre hva han drømmer om, snakker om reiser / ferier,, snakke om hva som er godt å spise og drikke, snakke om attraksjoner du vil se..., eller har sett og spørre..., snakke om forskjellige typer levesett, snakke om bryllup, tro på kjærlighet, osv. Snakke om dyr..., filmer, musikk, bøker...... diktskriving, kunst, osv :)

Bryllup på første date??
Skrevet

Snakk om været. Alltid en vinner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bryllup på første date??

ja , er ikke noe galt i å snakke om hva en synes om bryllup og slike tradisjoner, og hva en drømmer om i fremtiden. Bedre å være åpen enn å være lukket, for ellers kan du risikere å kaste bort massevis av tid med en som ikke vil gifte seg osv...Men en kommer jo bare innpå det hvis annledningen passer seg... eler byr seg ved at en kommer innpå et tema på en eller annen måte :)

Endret av Meline37
Skrevet

Jeg snakker med dater som jeg snakker med vennene mine.

Anonymous poster hash: 601a4...5c6

Nettopp! Hvorfor skal man gjøre det vanskeligere enn det er? Man trenger ikke være redd for sånne "pinlige stillheter" heller, fordi det er en helt naturlig del av det sosiale. Det skjer jo hele tiden når man snakker med folk man kjenner, men av en eller annen merkelig grunn, syns folk det er pinlig når det skjer med en man ikke kjenner så godt.

Det beste med å snakke med disse fremmede på samme måte som med venner, er at om daten går dårlig, er det fordi han/hun har interesser for noe helt annet, og da funker det jo ikke å inngå noe med den personen uansett.

Skrevet

Jeg synes samtaleemnene som regel oppstår av seg selv etterhvert som samtalen går sin gang. Litt om skole,jobb,nyheter,sport og hva som helst egentlig..

Det eneste jeg tenker på som en pekepinn,er å unngå veldig triste og alvorlige tema som tidligere brudd og svik,sykdom og problemer man har i livet generelt. Slik trenger man ikke snakke om på første date. Det samme gjelder å stille intime spørsmål om antall tidligere partnere,hvor mange barn man vil ha osv...

Om det oppstår noen pauser innimellom er jeg enig med Yme, at det er helt naturlig og det gjør meg ingenting.

Skrevet

Jeg synes det er fint hvis man snakker om drømmer... ønsker for fremtiden. Hva man liker å gjøre, musikksmak, alt mulig. Er bare fantasien som setter grenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...