AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Hei Jeg har tenkt å legge ut litt eldre designerklær til salgs på nettet. Alle plagg er svært lite brukt. Men jeg aner ikke hvilke priser jeg skal ta? Jeg husker ikke hva jeg betalte, mesteparten er kjøpt inn i perioden 1998-2002, og da shoppa jeg MYE. Veldig mye. Jeg husker hvor de forskjellige plaggene er kjøpt, men som sagt: ikke prisen. Jeg har kikket litt på ebay for å se hva andre tar. Men jeg finner jo ikke de samme plaggene som jeg har da. Er for eksempel 800 kroner (eller 100 euro) noe du kunne ha betalt for en (svært lite) brukt D&G eller Versace "vintage" sommerkjole? Anonymous poster hash: 6cacb...188
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Ja det kunne jeg Jo eldre, jo kjekkere
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Dette er jo ikke så veldig gammelt da. 1998-2002. Men regnes vel kanskje likevel som vintage? Anonymous poster hash: 6cacb...188
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Vet ikke om jeg ville kalt det vintage men det er forsatt 12-16 år eldre enn hva som henger i dagens butikk og kjekt med noe som ikke alle har akkurat nå
Chloe- Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Det er STOR forskjell på "trendplagg" klassiske pieces. Du må nesten legge ut bilder/linker her, så kan vi hjelpe deg å vurdere.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Det er STOR forskjell på "trendplagg" klassiske pieces. Du må nesten legge ut bilder/linker her, så kan vi hjelpe deg å vurdere. ok, kan legge ut bilder i løpet av noen dager. Takk! Ingen av plaggene er direkte "klassikere", men jeg har motepeiling nok til å synes at samtlige er helt supre også for sommeren 2014, og kanskje 2015, 2016 osv. Kan jo i mellomtiden prøve med beskrivelser? 1. Sommerkjole med halterneck, bar rygg. Tynt stoff, ganske gjennomsiktig. Versace, men mønsteret er mer typisk Pucci. Pasteller. 2002, tror jeg (+/- 1 år). 2. Sommerkjole med regulerbare seler/stropper. D&G. Kort, med splitt. Litt tyngre stoff, denimaktig kvalitet. Farger: Mønstret i mix av pastell og jordfarger. 2002, tror jeg (+/- 1 år). 3. Jeans Trussardi. Hvite, trange, stretch. Litt skimrende hvite, med Trussardilogo som mønster i sølv/grå. 2000, tror jeg (+/- 1 år) 4. Playsuit Jean Paul Gaultier. Svart. Åpen rygg, men med gullfargete spenner tvers over ryggen. Shortsen i playsuiten medium kort (litt under rumpa) og med oppbrett. Front i "herre-vest"-stil, med gullknapper. Innsydde spiler som holder toppen på plass, altså helt bare skuldre. 1998, tror jeg (+/- 1 år). Og endel trange topper i pasteller fra div. Armani, Versace. Selv har jeg nok passert alderen for å bruke disse klærne, dessverre :frown: . Lekkert på en ung (kanskje max 35?) med grei kropp. Men rimelig tacky nå når jeg er 40++ ...... Anonymous poster hash: 6cacb...188
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Obs til moderatorene: Mitt forrige innlegg. Dette er ikke en salgsannonse, men jeg trenger bare hjelp til å finne en fornuftig pris. TS Anonymous poster hash: 6cacb...188
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #8 Skrevet 13. mars 2014 Dette er jo ikke så veldig gammelt da. 1998-2002. Men regnes vel kanskje likevel som vintage? Anonymous poster hash: 6cacb...188 Tommelfingerregelen for å regne noe som vintage er at det er 20-100 år gammelt. Er det eldre enn 100 år er det antikt, er det yngre enn 20 år er det enkelt og greit ikke nytt. Det er dog ingen som blir arrestert for å kalle et plagg fra 1998 vintage. Anonymous poster hash: e7a6c...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå