Gå til innhold

Begynner jeg å kommer over ham, eller undertrykker jeg følelsene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tre måneder siden ble det slutt mellom min daværende kjæreste og meg. Det var et vondt brudd, han oppførte seg sårende, og jeg var langt nede like før og like etter bruddet. Jeg bestemte meg for at det ikke skulle knekke meg. Fortsatte med både jobb og andre ting selv om tårene aldri var langt unna...

Nå føler jeg meg litt lettere til sinns. Jeg har ikke sluttet å tenke på ham, men jeg tenker på ham færre ganger om dagen, og jeg kan engasjere meg i ting jeg gjør, i stedet for å gjøre dem helt mekanisk som jeg gjorde i mange uker etter bruddet. Om ikke jeg koser meg som singel ennå, så føler jeg meg mer klar til å leve uten ham.

Men jeg ser at det er mulig at jeg fornekter sorgfølelsene overfor meg selv.

For det første bestemte jeg meg for at jeg bare måtte fortsette med andre plikter og planer. Kunne ikke sitte inne og deppe hver eneste dag, så jeg måtte tvinge på meg en "normal" og vennlig maske som jeg holdt veldig hardt på sammen med andre mennesker. Sånn sett har jeg ikke vært til stede i sorgen annet enn i svært korte perioder.

For det andre har jeg aldri snakket ut om bruddet. Har ingen andre jeg føler meg så avslappet med som jeg var med ham. Generelt liker jeg ikke å brette ut personlige ting, og siden han også var min beste venn, har jeg ingen jeg kan dele ting med på den måten.

Det eneste jeg har gjort, er å skrive ned/tegne følelsene mine i enerom, men jeg merker at jeg har knapt gjort det på flere uker nå...

Hva tror dere? Har jeg begynt å komme over ham? Eller undertrykker jeg bare sorgen?

Anonymous poster hash: f758b...6f5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

virker som en normal sorgprossess. alt blir lettere med tiden. du er nok på riktig vei

Anonymous poster hash: 398b1...656
Skrevet

Jeg tror du har begynt å komme over ham.

Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok på vei over han! Gratulerer!
Det at du skriver og maler har nok hjulpet deg mye i ubevisstheten!

Anonymous poster hash: ff14b...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...