AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Ja, jeg lurer på om det finnes noe for å dempe appetitten. Jeg trener, spir riktig og sunt.. Mitt problem er at jeg overspiser mye. Føler veldig ofte på sultfølelsr, og den gir seg gjerne ikke før jeg er skikkelig mett. Tips? :-)Anonymous poster hash: 2ae48...ec0
AloeVera Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Det er anbefalt å ikke se teve eller drive med noe annet samtidig som man spiser. Da blir man mer bevisst på at man er mett når man er mett. Drikk også et glass vann før måltidet og tygg maten godt. Det tar ofte litt tid før hjernen får informasjon om at den er mett.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 krom.Anonymous poster hash: 63e81...38a Krom, er det også generelt ved appetitt eller kun søtsug? Og ikke minst; fungerer det? :-) TsAnonymous poster hash: 2ae48...ec0
anybody Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 For meg måtte det bare tilvennes. Før jeg begynte å trene ville jeg helst bare spise to måltider med masse mat for å bli skikkelig mett, elsket den følelsen på en måte. Etterhvert som jeg trengte mer energi delt utover dagen, begynte jeg å spise fire store måltider med masse grønnsaker uten mye kcal (som blomkål, brokkoli og rosenkål), siden jeg ikke ville bli sulten. Senere ble det fem måltider, etterhvert ble måltidene mindre i størrelse. Nå spiser jeg en frokost, to "lunsj" og en middag, og tre mellommåltider. Alt i "normale" porsjonstørrelser. Det fungerer for meg å på å en måte nesten alltid spise noe, men mindre
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 For meg måtte det bare tilvennes. Før jeg begynte å trene ville jeg helst bare spise to måltider med masse mat for å bli skikkelig mett, elsket den følelsen på en måte. Etterhvert som jeg trengte mer energi delt utover dagen, begynte jeg å spise fire store måltider med masse grønnsaker uten mye kcal (som blomkål, brokkoli og rosenkål), siden jeg ikke ville bli sulten. Senere ble det fem måltider, etterhvert ble måltidene mindre i størrelse. Nå spiser jeg en frokost, to "lunsj" og en middag, og tre mellommåltider. Alt i "normale" porsjonstørrelser. Det fungerer for meg å på å en måte nesten alltid spise noe, men mindre Du spiser 7 ganger pr dag? Det var ofte. Anonymous poster hash: 73616...32c 1
Gjest Runforit Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Spis skikkelig og næringsrik mat. Da blir du ikke sulten mellom måltidene. 2
daemonia Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Krom, er det også generelt ved appetitt eller kun søtsug? Og ikke minst; fungerer det? :-) TsAnonymous poster hash: 2ae48...ec0 Krom fungerer veldig bra mot søtsug. Men jeg angrer på at jeg brukte det en periode. Så snart jeg trodde at jeg hadde full kontroll og sluttet med krom så var søtsuget mangedoblet tilbake Men det gikk over da, heldigvis. Ellers må jeg bare si som en annen her sa at hvis du spiser riktig så vil du ikke kjenne en ekstrem sultfølelse mellom måltider. Fiberrik mat og fett fra nøtter, fisk, ost, osv vil hjelpe deg å holde deg mett. Og drikk vann, og ikke sluk maten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå