Gå til innhold

Billig hobby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og har derfor mye tid og lite penger. Ønsker meg derfor en hobby som ikke koster så mye. Å lage ting blir jo dyrt i lengden da en må kjøpe inn materialer(og skal en selge det en lager må en nesten være flink). Samle på ting blir også fort dyrt og er ikke noe jeg interesserer meg for. Jeg er ikke så kreativ av meg egentlig, så redesign, tegning og slikt funker ikke. Så hva står en igjen med da? Noen som har noen forslag til noe billig? Har heller ikke penger til å kjøpe noe dyrt startutstyr.

Anonymous poster hash: 8aaa2...62e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slektsforskning? Vet om mange som er hekta på dette. De finner mye info på nett, mye i arkiver rundt omkring, og på bibliotekene.

Kanskje begynne å bruke biblioteket, det er jo gratis. Begynn å les noe spennende (en el annen serie?), og gå dit en tur hver dag?

Går det kanskje an å være frivillig besøksperson på sykehjem eller noe? Tror jeg ville undersøkt noe slikt, som ga dagen mening, og som kunne gjøre andre glade.

Anonymous poster hash: 82e74...672
  • Liker 2
Skrevet

Synes AB over her kommer med gode forslag.

Kanskje det å engasjere seg i en forening kunne vært noe? Være frivillig i Turistforeningen og gå på tur? Et politisk parti? Røde kors har også stort behov for frivillige til ulike ting. Det samme gjelder foreninger som f.eks. Mental helse og ulike hjelpetelefoner. Du kan også kontakte din nærmeste menighet eller humanetisk forbund, og engasjere deg der.

En måte å bruke biblioteket på, er å bli med i en lesesirkel. Mange biblioteker arrangerer lesesirkler der man møtes 1-2 ganger i måneden for å diskutere en bok.. Hva med å lære et nytt språk? Du kan låne språkkurs på biblioteket. Det finnes utallige nettsider, og du kan også skaffe deg en tandempartner etter hvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foto? kombinert med fotoblogg, fint puff i baken for å komme seg ut :)

Anonymous poster hash: b2c50...737
AnonymBruker
Skrevet

Frivillighetssentralen?

AnonymBruker
Skrevet

Strikke eller hekle? Garn kommer i alle slags prisklasser. Jeg strikker endel, især på dårlige dager. Bruker ca 30-50 kr på garn til en lue, et par sokker eller votter. Det jeg ikke har bruk for selv blir til julegaver :)

Skrevet (endret)

Foto? kombinert med fotoblogg, fint puff i baken for å komme seg ut :)

Det var det jeg også hadde tenkt å foreslå, men jeg slo det fra meg da det er langt i fra billig. Det vil si; det trenger jo ikke å bli så dyrt, men da må en for all del holde seg unna fristende (les manupulerende) fotonettsted.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet (endret)

..

Endret av Knask
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips:)

Anonymous poster hash: 8aaa2...62e
AnonymBruker
Skrevet

Er du tålmodig nok og trenger et påskudd for å komme deg ut i naturen kan du plante frø. Jeg er glad i epler, og samler sammen steinene etter at frukten har blitt fortært. Steinene planter jeg i skogen her jeg bor, i håp om at det med tiden vil vokse opp et frukttre eller to.

Anonymous poster hash: 93949...4fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...