småsei Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Har funnet dette 30 dagers squats programmet. Hva tror dere? Jeg er slank og jogger annenhver dag. Går også mye i fjellet. Men trenger å trene mer styrke for å løfte rumpa og minske cellulitter. Har tro på å trene squats hjemme etter endt jogge/fjelltur.
Engel Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har prøvd, men kom vel bare omtrent halvveis, rett og slett fordi jeg ikke fikk tid til å gjøre det hver dag, etter hvert tar det nemlig ganske lang tid. Og helt ærlig tror jeg effekten er minimal om man er litt trent fra før. Det var ihvertfall null endring å merke etter halvt program. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Jeg mener det eneste som hjelper er å trene tunge squats. Jeg pleier f.eks å ta 3 x 15 squats med en 8 kilos kettlebell (er ikke medlem på senter), det merkes godt på meg som er utrent. Jeg hadde aldri giddet å ta 100+ squats hver dag...Anonymous poster hash: 892f3...93e 2
småsei Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2014 Jeg prioriterer tid til trening uansett. I tillegg har mannen min manualer hjemme så jeg tenker å bruke for større effekt.
småsei Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2014 Jeg mener det eneste som hjelper er å trene tunge squats. Jeg pleier f.eks å ta 3 x 15 squats med en 8 kilos kettlebell (er ikke medlem på senter), det merkes godt på meg som er utrent. Jeg hadde aldri giddet å ta 100+ squats hver dag...Anonymous poster hash: 892f3...93e Ok. Hvor lenge har du holdt på? Trener du andre styrkeøvelser for rumpe og lår i tillegg? Hvordan er resultatet?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Er det rumpe du er ute etter å trene har jeg gode og dårlige nyheter. Den gode nyheten er at du kan legge "squats" (knebøy) på hylla. Den dårlige nyheten er at den mest effektive øvelsen er mye tyngre. Det du bør prøve er "lunges", bedre kjent som utfall/utfallssteg. På knebøy løfter du hele vekten (kroppsvekt eller annen belastning) ved å bruke 2 lår (og 2 setemuskler) om gangen. Alle varianter av utfall er mer effektivt, spesielt hvis du ikke legger på annen belastning enn egen kropp, fordi du aktiverer 1 lår (og 1 setemuskel) om gangen. Dvs. skal du kun bruke egen kroppsvekt som belastning, er det langt mer effektivt å kjøre utfall for alle pengene, da kroppsvekten skyves av 1, ikke 2 ben. Stå oppreist, la kroppen "falle" fremover og ta kroppen i mot ved å sette ut et bøyd ben foran deg. Skyv kroppen tilbake i stående ved å dytte fra med benet foran deg. Gjenta like mange repitisjoner pr. ben. Anonymous poster hash: 41d4d...40f
småsei Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2014 Er det rumpe du er ute etter å trene har jeg gode og dårlige nyheter. Den gode nyheten er at du kan legge "squats" (knebøy) på hylla. Den dårlige nyheten er at den mest effektive øvelsen er mye tyngre. Det du bør prøve er "lunges", bedre kjent som utfall/utfallssteg. På knebøy løfter du hele vekten (kroppsvekt eller annen belastning) ved å bruke 2 lår (og 2 setemuskler) om gangen. Alle varianter av utfall er mer effektivt, spesielt hvis du ikke legger på annen belastning enn egen kropp, fordi du aktiverer 1 lår (og 1 setemuskel) om gangen. Dvs. skal du kun bruke egen kroppsvekt som belastning, er det langt mer effektivt å kjøre utfall for alle pengene, da kroppsvekten skyves av 1, ikke 2 ben. Stå oppreist, la kroppen "falle" fremover og ta kroppen i mot ved å sette ut et bøyd ben foran deg. Skyv kroppen tilbake i stående ved å dytte fra med benet foran deg. Gjenta like mange repitisjoner pr. ben. Anonymous poster hash: 41d4d...40f Takk for svar det skal jeg forsøke
WinterDawn Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Hvis du skal bygge rumpemusklatur som hun på bildet er du avhengig av tyngre løft. På rumpe og lår-dagene mine kjører vi sirkeltrening som dette, som fungerer utmerket: Hip thrust med stang - 35 kg - 7 repetisjoner - 3 x 3 runder Utfall med manualer - 8 kg i hver hånd - 14 repetisjoner (7 hvert ben) - 3x3 runder Bekkenløft (husk å knipe sammen muskelaturen) - 15 kg skive - 7 repetisjoner - 3 x 3 runder Firfotstående benløft med ankelvekt (2 kg hver fot som du fester til ankelen) - 14 repetisjoner (7 hvert ben) - 3x3 runder Squat med stang - 45 kg - 7 repetisjoner - 3 x 3 runder For oss er det magiske tallet syv, og vi tilpasser alltid belastningen tyngst mulig slik at vi såvidt klarer den syvende repetisjonen med maksimal vekt. Kjører da altså syv på hver stasjon (14 der belastningen er per ben), tre runder på hver stasjon før en kort pause. Deretter tre runder til og så tre runder til. Sammenlagt ni runder, hvor vi er utkjørt etter siste. Programmet du har ovenfor har nok noe effekt, men siden du ønsker å stramme opp og dette ikke er cardio, bør du nok heller satse på færre repetisjoner med så mye vekt du klarer.
anybody Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Du blir sykt god på å neie av det programmet der, og det kan jo være greit om du vil øve teknikk. Men kropp kommer ikke gratis, hvertfall ikke muskler, da må du kjøre tungt på øvelser som glutebridge, utfall, dype knebøy, hip abduct og dype benpress
miramis Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Er det rumpe du er ute etter å trene har jeg gode og dårlige nyheter. Den gode nyheten er at du kan legge "squats" (knebøy) på hylla. Den dårlige nyheten er at den mest effektive øvelsen er mye tyngre. Det du bør prøve er "lunges", bedre kjent som utfall/utfallssteg. På knebøy løfter du hele vekten (kroppsvekt eller annen belastning) ved å bruke 2 lår (og 2 setemuskler) om gangen. Alle varianter av utfall er mer effektivt, spesielt hvis du ikke legger på annen belastning enn egen kropp, fordi du aktiverer 1 lår (og 1 setemuskel) om gangen. Dvs. skal du kun bruke egen kroppsvekt som belastning, er det langt mer effektivt å kjøre utfall for alle pengene, da kroppsvekten skyves av 1, ikke 2 ben. Stå oppreist, la kroppen "falle" fremover og ta kroppen i mot ved å sette ut et bøyd ben foran deg. Skyv kroppen tilbake i stående ved å dytte fra med benet foran deg. Gjenta like mange repitisjoner pr. ben. Anonymous poster hash: 41d4d...40f Jeg får bare muskler i lårene av utfall, kjenner knebøy mye bedre i rumpen. Tar front eller på to medisinballer. Det programmet TS poster har jeg sett virke veldig bra på utrente mennesker, men det ble for lite belastning for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå