Snop Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg leier i underetasjen i et veldig godt lydisolert hus. Jeg hører bare en ganske fjern lyd i overetasjen en veldig sjelden gang når barna i overetasjen roper og leker, men ekstremt lite sammenliknet med andre steder jeg har bodd. Men nå er det sånn at jeg er sanger, og synger derfor veldig mye - nesten hver dag. Kanskje en halvtime til dagen, noen ganger mer, andre ganger mindre. Er ellers en usedvanlig rolig leieboer - ingen høy musikk eller instrumenter, ingen fest. Jeg spurte dem den første uken om de hører at jeg synger, og da sa de nei, men jeg kan ikke tenker meg at de ikke hører noe som helst ettersom jeg hører barna deres noen ganger. Kanskje de bare ikke hadde hørt meg enda Det jeg lurer på er om dere har erfaringer med syngete naboer, og om dette er et typisk like plagsomt nabofenomen som tunge skritt og dunkete musikk? Lurer egentlig mest av nysgjerrighet, jeg kommer nok uansett til å dobbeltsjekke med huseierne om de fortsatt ikke plages av det
Gjest Haaploes Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hørte huseierne mine hele tiden da jeg leide i en underetasje - de hørte aldri meg med mindre bassen var for høy på anlegget (ila tre år fikk jeg to tekstmeldinger om jeg kunne dempe - alle med smilefjes bak, likevel rødmer jeg når jeg tenker på det). Poenget: det kan godt være at de ikke hører deg selv om du hører dem! Og forhåpentligvis er du jo ganske flink, så det kan hende de synes det er hyggelig, det lille de eventuelt hører
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Godt isolert her jeg bor også, men hender jeg hører naboen ovenpå spille guitar, men det plager meg ikke på dagtid. Ser ikke at synging(regner med du ikke høres ut som en katt på tur inn i gressklipperen:P) er noe annerledes. Anonymous poster hash: eff34...fa2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Ja, det er plagsomt. Det er min personlige mening. Jeg bryr meg ikke om dunkelyder osv, men nå som jeg har fått en syngende nabo under meg irriterer det meg veldig. Den forrige naboen bråket normalt, og jeg tenkte ikke over det. Av en eller annen grunn så hører jeg syngingen mye bedre enn alt annet bråk. Hun driver å terper på skalaer osv. Tror hun går noe musikklinje, for når hun har vorspiel så pleier hun og venninnene å synge i kor. Hun spiller en del instrumenter også, men det gå helt fint. Er bare syngingen som virkelig trenger gjennom taket. Anonymous poster hash: f5bcd...445 3
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Trenger du å øve, så må du da få gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Spørs hvordan du synger. Om det er rolig nynning eller skingrende sopran. Naboen over her driver på og synger på en slags blanding av joik og opera og veggene er av papp, så det høres fryktelig godt... Men som regel hører man bedre nedenfra enn ovenfra. Anonymous poster hash: ee7b7...651
Ræll Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Min erfaring er at lyd som regel går nedover! Jeg hører bare naboene mine over, ingen andre
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Nei det er bare koselig innimellom, så sant det ikke er snakk om operasynging. Anonymous poster hash: 4003a...91b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Datteren til hun som bor i etasjen over oss synger av og til. Synes det er koselig jeg Anonymous poster hash: 23253...8c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå