AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Er det noen andre som har feiret 4-åringene sine på lignende plasser? Jeg skulle gjerne hatt hjemmebursdag, men er veldig alene med alt og får ikke noe hjelp hos noen, jobber mye, dårlig lønn denne måneden(det blir faktisk billigere på Leos), pluss at jeg faktisk ikke har store plassen her hjemme i tilfelle foreldrene har tenkt å bli værende. Da må vi sitte på gulvet. Jeg har ingenting imot Leos lekeland og tenker at det kan bli riktig så gøy, men jeg er bare bekymret for at det ikke er vanlig å feire så små barn der? Innspill?? Anonymous poster hash: d56bf...a43
ekkoet Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Vi hadde 4åringen vår på leos da hun feiret den og hun var til flere andre samme året på leos. Man er avhengig av at de andre foreldrene blir, det funker ikke så bra med ansvar for 10 3-5åringer alene. Vi har og vært der med mindre barn, men da gjerne en kombinasjonsbursdag hvor en bror og en søster, 3 og 5 feirer sammen.
MaiTai Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Jeg hadde ikke tatt sjansen om du er alene. Feiret min 6-åring der nå i år. Syns det er ungt nok når man har ansvar for andres barn. Men det er meg da. Du har ikke mulighet til å låne/leie barnehagen da? Det har jeg gjort flere ganger. Stor plass og masse leker Også kan det jo være koselig å være hjemme også, selv om du har liten plass. Jeg tror ingen bryr seg noe om at du ikke bor i et stort palass.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 Neida, jeg blir ikke alene der. Men blir alene om alt av forberedelser og slikt dersom det blir hjemmebursdag. Vi blir iallefall to voksne, og regner med at det kanskje er noen av foreldrene som blir igjen. Er jo ikke alle barna som er like komfortable med å være alene i bursdag. Det stod også at personalet på Leos går vaktrunder, og barna er jo merket med fargevester. ' Ts Anonymous poster hash: d56bf...a43
Binta Ba Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Var nettopp i fire års-feiring der selv. Vi var tre foreldre, og ca åtte barn, og det fungerte fint. Bare èn forelder derimot, ville skapet problemer
Missy1 Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Så lenge dere er nok voksne til å passe på barna så er det jo helt greit Sist jeg var i lekeland fant jeg en liten gutt som hadde skadet seg og som satt og gråt. Han var redd og helt alene. Det var ingen som tok hånd om han så jeg måtte gå og finne noen som jobba der. Så han var i bursdag siden han hadde på vest. Syns det er litt merkelig når folk feirer barnebursdag i lekeland og ikke følger med barna 1
bush babe Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Men er det så mye forberedelser til en bursdag hjemme da? Lag en langpanne sjokoladekake og pølser/lompe. Fireåringer krever ikke så mye, de syns det er spennende nok å besøke andre, og leke med lekene. Det varer bare to timer, så det burde gå bra? Evnt en liten godtepose før de går hjem, men det er ikke noe krav. 6
Gjest Riskjeks Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Det er jo vel så mye jobb å ha det på et lekeland. Å fly etter en haug med 4-åringer på et stressende og bråkete sted med masse andre unger? Da må du få hjelp av andre voksne i alle fall, og det sier du jo at du ikke har. Forstår heller ikke hvordan det kan bli billigere å ha bursdagen på et lekeland. Etter hva jeg kan se av et raskt google-søk koster det 179 kr pr person, og det er ikke inkludert kake (20 kr ekstra pr person). Med 10 gjester blir det da 1800 kr, evt 2000 kr hvis du skal ha med kake. Mat og kaker til bursdag hjemme koster max en fjerdedel av dette... 3
Medusa13 Skrevet 13. mars 2014 #9 Skrevet 13. mars 2014 Det er jo veldig uoversiktlig på lekeland da. Jeg hadde ikke påtatt meg ansvaret for en gjeng med unger der. Da måtte foreldrene til hvert barn være tilstede - iallefall i den alderen der 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #10 Skrevet 13. mars 2014 Men er det så mye forberedelser til en bursdag hjemme da? Lag en langpanne sjokoladekake og pølser/lompe. Fireåringer krever ikke så mye, de syns det er spennende nok å besøke andre, og leke med lekene. Det varer bare to timer, så det burde gå bra? Evnt en liten godtepose før de går hjem, men det er ikke noe krav. Enig. Å forbedre barnebursdag er da ikke noe problem, for man kan starte i så god tid man vil. Og så trengs det ikke veldig mye. Vi feiret akkurat treårsdsag med primærgruppa hennes fra barnehagen. Og der var bare å bake en kake, koke kaffe (foreldrene ble stort sett, mange var jo godt under tre år) og varme to pakker pølse. Jeg hadde lånt et bord fra nabo og satt det inntil vårt, og la over et stoff fra jysk som duk (med Hello kitty på )Anonymous poster hash: ad71c...31f 1
Binta Ba Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Enig. Å forbedre barnebursdag er da ikke noe problem, for man kan starte i så god tid man vil. Og så trengs det ikke veldig mye. Vi feiret akkurat treårsdsag med primærgruppa hennes fra barnehagen. Og der var bare å bake en kake, koke kaffe (foreldrene ble stort sett, mange var jo godt under tre år) og varme to pakker pølse. Jeg hadde lånt et bord fra nabo og satt det inntil vårt, og la over et stoff fra jysk som duk (med Hello kitty på )Anonymous poster hash: ad71c...31f Spørs på hvor god plass man har, og hvor mange unger man tenker å invitere
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Sønnen min var nettopp i bursdag på leos. Bursdagsbarnet ble 4 år. Det var skikkelig suksess :-) De hadde bursdagen en hverdag fra 17-19, det var genialt, i og med at det omtrent ikke var noen andre der.. Allw foreldrene var der, bortsett fra 1. Noen satt i restauranten, mens andre var i nærheten av barna hele tiden.Anonymous poster hash: fd2ca...29c 1
bush babe Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Spørs på hvor god plass man har, og hvor mange unger man tenker å invitere Tja, vi hadde de første bursdagene våre inne i en liten to-roms, gikk helt greit. Men vi ba heller ikke alle 18 på avdelingen, men det var vel seks stykker. Noen foreldre ble, andre ikke, men det er veldig deilig når barna blir større, og det ikke er noen foreldre man må varte opp
Binta Ba Skrevet 13. mars 2014 #14 Skrevet 13. mars 2014 Tja, vi hadde de første bursdagene våre inne i en liten to-roms, gikk helt greit. Men vi ba heller ikke alle 18 på avdelingen, men det var vel seks stykker. Noen foreldre ble, andre ikke, men det er veldig deilig når barna blir større, og det ikke er noen foreldre man må varte opp Vi gjorde det samme. Men, noen vil invitere alle, noen vil invitere noen. Ønsker man alle er leie av bhg eller leos en god idè
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #15 Skrevet 13. mars 2014 Vi gjorde det samme. Men, noen vil invitere alle, noen vil invitere noen. Ønsker man alle er leie av bhg eller leos en god idè Jeg har alltid oppfattet det s obligatorisk å invitere alle. Vi inviterete 15 sist, heldigvis kom "bare" 11Anonymous poster hash: ad71c...31f
Binta Ba Skrevet 13. mars 2014 #16 Skrevet 13. mars 2014 Jeg har alltid oppfattet det s obligatorisk å invitere alle. Vi inviterete 15 sist, heldigvis kom "bare" 11Anonymous poster hash: ad71c...31f I vår bhg kan man gjerne invitere noen få ( 26 barn på avdelinga.. ), men man må invitere utenom bhg-tiden.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #17 Skrevet 13. mars 2014 Jeg synes man også burde tenke litt på hva slags signaler man sender ut, spesielt når det er snakk om så små barn som faktisk synes pølser, sjokoladekake og frilek med venner på barnerommet er helt topp. Å starte med dyre lekelandbursdager (det er billig å ha bursdag hjemme) setter en standard som neppe alle foreldre har råd til å følge. Vi har bevisst valgt å ikke ha slike bursdager selv om vi har mer enn nok råd til det, fordi vi ikke ønsker å skape et press om at man må ha bursdagsfeiring på slike steder. Det er greit å rette blikket litt utenfor sin egen boble av og til også,Anonymous poster hash: 5a2fe...953 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Jeg hadde ikke turt å sende en fireåring til et kaotisk lekeland. Etpar pakker pølser og en langpannekake koster da ikkeall verdens? Lekeland der jo DYRT!! Anonymous poster hash: c6513...3e6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #19 Skrevet 13. mars 2014 Vi var i en 4-årsdag på leos lekeland da sønnen min var 3,5 år. Gjestene var mellom 2 og 5, og alle foreldrene var med (jeg eller mannen fotfulgte ungen, eller sto og så på da han holdt seg på en plass). Syntes det fungerte bra jeg. Dog er det litt mindre slitsomt nå når han er et år eldre, nå kan vi la han løpe selv (sitter og ser på han fra avstand, så vi vet sånn ca hvor han er), så tenker at det er mer optimalt som 5-årsdag enn 4. Anonymous poster hash: 5bae4...477 1
Irja Skrevet 13. mars 2014 #20 Skrevet 13. mars 2014 Fatter ikke hvorfor folk gidder å bruke så mye penger på lekeland osv til en gjeng unger. Ville hekketiden tatt på meg dette ansvaret. Hva skjedde med kaker, pølser og brus? Koster minimalt og er ikke spesielt mye jobb... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå