Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos og har slitt med å bli gravid. Hadde 2 SA i 2013. Lykken viste seg at mensen ikke kom i mars, og jeg testet positivt. Ut fra hvis jeg hadde normal syklus så er jeg 5+6 i dag. jeg var nettopp hos gyn på tidlig kontroll pga min historikk. Det eneste hun så var en tom fostersekk på 6 mm. Hun trodde da at enten så er den tom, eller så er jeg veldig tidlig på vei pga ustabil syklus. Har fått time for oppfølging 7 april. Vet ikke va jeg egentlig vil med dette innlegget, er egentlig å bare på luftet litt tanker. Er livredd for at det skal gå galt denne gangen også, og er så uendelig lenge å gå å vente på å få svaret.

Er det noen av dere med positive erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Neiiii!! Vi får håpe at det bare et altfor tidlig til og se noe. Skjønner at ventetiden blir lang nå!

Gjest RompeRusk
Skrevet

Har ingen erfaring med det selv, men på oul ble jeg satt tilbake med 9 dager. Håper dette er tilfelle for deg også :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Det er for tidlig med UL i uke 5.

Anonymous poster hash: 28a6b...b8a
Skrevet

Det er for tidlig med UL i uke 5.

Anonymous poster hash: 28a6b...b8a

Det er det jeg også håper på :(

Skrevet

Alt for tidlig å se på ul i uke 5. Så ingen grunn til bekymring.

Har du forresten målt hcg på blodprøve? Det vil iallefall gi deg et sikkert svar på om det er noe der. :-)

Skrevet

Hei.

Min hcg økte selv om det var tom fostersekk (dette ble oppdaget i uke 7).

Håper for din del at det bare er litt tidlig i svangerskapet og at du får se noe på neste ultralyd :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt time til privat UL (hvis du bor sånn til at du har mulighet) om et par uker, så kanskje du slipper å vente så skrekkelig lenge.

Dagene snegler avgårde når man bare går rundt å venter.. :/

Skrevet

Forhåpentligvis er embryoet for ungt til å vise enda. Jeg har ikke erfaring selv, men en venninne fikk beskjed om dødt foster,.og fikk time til kontroll og eventuelt utskrapning en uke senere. Da var fosteret blitt stort nok til at hjerteslagene var synlige, og baby ble det:-)

Det er for tidlig å gi opp håpet enda, men dikkert fryktelig nervepirrende å vente.

Skrevet

Tok ikke blodprøve nei. Kjøpte clear blue graviditetstest med ukesindikator, og den sa 3 +, altså 5-6 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt så bekymret for det. Det er veldig tidlig enda og sjansen er større for at det er for tidlig enn at det er noe galt. Bestill en time om to uker hvis du ikke vil vente til april. I uke 7 burde dere se noe.

Anonymous poster hash: a2137...00e
Skrevet

Veldig tøft psykisk å vente på bekreftelse eller avkreftelse på blighted ovum. Var som deg 5+6 og håpte i det lengste at det bare var fosteret som var for lite...

Fjorten dager og 3 kontroller senere var det dessverre ikke noe godt nytt, og det ble MA på sykehuset..

Var utrolig tøft da sympatien uteble/var såsom så hhos folk. "Det var jo ingenting! " eller "du vet iallfall at du kan bli gravid" var klassiske "trøstesetninger" som egentlig bare såret...

Man trodde man bar på et lite liv.

Og så er det plutselig ingenting der..

Man føler seg litt lurt på en måte?

Mitt beste råd er å tenke minst mulig, og å samtidig prate om vanskelige følelser med partner både i venteperioden og om det skulle være dårlig nytt hos dere og.

Vi ble så lei oss at vi ventet en god stund med å prøve på ny.

Nå er jeg 11+1 og ting virker ok så langt. Så jeg ønsker av hele mitt hjerte at dette går bra for deg også! Og hvis ikke, at det bare var en "oppvarming" som hos meg :)

• Liker 1
Skrevet

Veldig tøft psykisk å vente på bekreftelse eller avkreftelse på blighted ovum. Var som deg 5+6 og håpte i det lengste at det bare var fosteret som var for lite...

Fjorten dager og 3 kontroller senere var det dessverre ikke noe godt nytt, og det ble MA på sykehuset..

Var utrolig tøft da sympatien uteble/var såsom så hhos folk. "Det var jo ingenting! " eller "du vet iallfall at du kan bli gravid" var klassiske "trøstesetninger" som egentlig bare såret...

Man trodde man bar på et lite liv.

Og så er det plutselig ingenting der..

Man føler seg litt lurt på en måte?

Mitt beste råd er å tenke minst mulig, og å samtidig prate om vanskelige følelser med partner både i venteperioden og om det skulle være dårlig nytt hos dere og.

Vi ble så lei oss at vi ventet en god stund med å prøve på ny.

Nå er jeg 11+1 og ting virker ok så langt. Så jeg ønsker av hele mitt hjerte at dette går bra for deg også! Og hvis ikke, at det bare var en "oppvarming" som hos meg :)

Takk for svar Ninakanin :)

Kjenner jeg nesten er litt hysterisk :fnise: Ringte gyn på fredag for å høre om jeg fikk tidligere undersøkelsen, men de hadde ikke ledige timer desverre. Så da er det 3 uker med venting. jeg vil bare vite svaret, så jeg slipper å gå rundt å lure. Symtomene mine er der, og testene er fortsatt veldig positive. Da er det så vanskelig med å forsone seg med at det kanskje kun bare er en tom sekk.

Syns dette er vanskelig siden jeg allerede har hatt 2 SA i 2013...

Krysser fingrene for deg også, kniper alt jeg kan for oss alle :blomst:

Skrevet

Kjenner jeg nesten er litt hysterisk :fnise: Ringte gyn på fredag for å høre om jeg fikk tidligere undersøkelsen, men de hadde ikke ledige timer desverre. Så da er det 3 uker med venting. jeg vil bare vite svaret, så jeg slipper å gå rundt å lure. Symtomene mine er der, og testene er fortsatt veldig positive. Da er det så vanskelig med å forsone seg med at det kanskje kun bare er en tom sekk.

Det var ventingen med en kropp full av symptomer som slo luften ut av meg ihvertfall... Føler med deg!

Hvis du bor et sted det finnes muligheter for privat ul ville jeg vurdert det for å korte ned ventetiden?

Jeg hadde en snill jordmor ved privat praksis som sjekket meg en uke før jeg skulle sjekkes ordinært. Da følte jeg litt at ventetiden ble delt litt opp, , og jeg fikk på en måte ryddet litt i tanker og følelser før innleggelsen/sjekken på sykehuset.

God klem :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hvordan det er, mistet to ganger på rad, så hadde absolutt tatt en privat UL!

Anonymous poster hash: 063b0...729

Skrevet

Skjønner hvordan det er, mistet to ganger på rad, så hadde absolutt tatt en privat UL!

Anonymous poster hash: 063b0...729

Har du også hatt tom fostervannsekk?

Jeg vet ikke hvordan det er å spontan-abortere, men jeg vet hvordan det er å bli "diagnosert" med tom fostervannsekk.. Jeg ville ikke sammenlignet de to, for det er veldig forskjellige forløp og ulike tanker og følelser de setter igang...

:(

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være kortere på vei enn du tror ?

Skrevet

Du kan være kortere på vei enn du tror ?

Det tro jeg ikke. Tok også test med ukesindikator, og den hadde ca samme tid som jeg regnet ut. Det kan selvfølgelig være noen dager fra eller til.

AnonymBruker
Skrevet

Noen dager har jo også noe å si. Jeg var på ul i uke 5 og fostersekken var tom. Var på ny UL i går, der var det ett bankende hjertet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var på ultralyd da og fostersekken var tom, vi så bare litt av plommesekken. Har også mistet før, så jeg var livredd da, for å si de mildt.

Nå er jeg 22 uker på vei med en liten en som sparker og spreller.

Jeg ville ha trodd at dette går bra :-) håper tiden mot 7 april går fort for deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok også ultralyd i uke 5 ved forrige graviditet siden det var IVF. Hadde satt inn 2 egg. Så da en tom fostersekk og en med tydelig foster. Kom tilbake noen uker senere da det var to vitale fostre. De hadde bare utviklet seg i ulikt tempo tross at vi vet at de ble befruktet nøyaktig samtidig. Har to sunne og friske 2-åreinger i dag :)

Det går sikkert bra!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...