AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 I forhold til diskusjonen om hvor mye en mann bør tjene lurer jeg på om alle dere kvinner her som er i et forhold, yter like mye økonomisk i forholdet som det mannen gjør? Og er dere fullt ut i stand til å greie dere godt alene om forholdet tar slutt? Anonymous poster hash: 954b9...303
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Drar ikke 50% av lasset nei, men det lasset er ganske stort blitt. Men om det skulle bli slutt så har jeg absolutt mulighet til å dra mitt eget lass. Anonymous poster hash: a2fb5...56a
Gjest Magdalene Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Drar absolutt min del av lasset, men han drar mye mer av det økonomiske lasset. Alikevel har jeg null problem med å skulle klare meg om vi skulle blitt skilt. 1
Mafalda Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Mannen min tjener dobbelt så mye som meg, men i og med at jeg har den veldig stressende og ubetalte jobben som innenriksminister i familien (på toppen av heltidsjobben min) er vi enige om at vi begge bidrar omtrent like mye Hvis forholdet skulle tatt slutt, måtte jeg ha solgt huset, og mannen min måtte funnet seg en au pair, eller muligens to 8
asterix Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Siden lasset er mitt, drar jeg det økonomisk helt alene. Samboeren min drar kun sitt eget. Og dermed vil jeg jo heller ikke merke noen forskjell økonomisk om det skulle bli slutt. 1
FantasDick Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Jeg betaler minimum 50% av utgiftene vi har, og kommer til å klare meg utmerket om det blir slutt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Mannen min tjener dobbelt så mye som meg, men i og med at jeg har den veldig stressende og ubetalte jobben som innenriksminister i familien (på toppen av heltidsjobben min) er vi enige om at vi begge bidrar omtrent like mye Hvis forholdet skulle tatt slutt, måtte jeg ha solgt huset, og mannen min måtte funnet seg en au pair, eller muligens to Høres kjipt ut å være så avhengig av mannen din! Anonymous poster hash: 92c73...eca 3
Pooo Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Det vil jeg si. Aly husarbeid er mitt, mesteparten av matlaging og handling. Han har fast jobb og god lønn, jeg er student med deltidsjobb. Jeg betaler ikke like mye, men jeg bidrar mer i huset...
Mafalda Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Høres kjipt ut å være så avhengig av mannen din! Anonymous poster hash: 92c73...eca Hehe, du synes det? Og du fikk ikke med deg at han er like avhengig av meg, altså? Det teller liksom ikke det, siden det ikke er snakk om kroner og øre? Merkelig innstilling. Mannens inntekt er faktisk direkte avhengig av at han kan overlate en del av hjemmeansvaret til meg, sånn som det ofte er med veldig godt betalte stillinger. Jeg har en ganske god årslønn selv, og hadde ikke hatt noen problemer med å betjene et lån på en romslig leilighet alene. Men hvorfor skulle vi sette standarden etter hvert vårt minimum, så lenge vi per i dag drar lasset sammen og har planer om å gjøre det i overskuelig fremtid? Jeg kan ikke betjene lånet på det huset vi har i dag alene, han kan ikke takle både karriere og fem barn alene, men så lenge vi er sammen klarer vi begge deler- uten at noen føler seg mer avhengig av den andre 14
Gjest Kaffelattn Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 I forhold til diskusjonen om hvor mye en mann bør tjene lurer jeg på om alle dere kvinner her som er i et forhold, yter like mye økonomisk i forholdet som det mannen gjør? Og er dere fullt ut i stand til å greie dere godt alene om forholdet tar slutt?Anonymous poster hash: 954b9...303 Tja. Ja.
Gjest Naria Skrevet 12. mars 2014 #12 Skrevet 12. mars 2014 Jeg og samboeren har ikke felles økonomi så vi drar hvert vårt lass. Fellesutgifter deles 50/50. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #13 Skrevet 12. mars 2014 Drar mer en min del... Deler de store utgiftene 50-50, men i tillegg så handler jeg inn det meste til barna + småting til huset. Spytter også inn mest i ferier. Men så tjener jeg også en god del mer enn han...Anonymous poster hash: c3ab1...8d8
Gjest New_Girl Skrevet 12. mars 2014 #14 Skrevet 12. mars 2014 Vi tjener omtrent likt og betaler felles ting ca 50/50. Han har flere utgifter enn blant annet på grunn av bil, som jeg ikke eier. Mat og ting til datteren vår har jeg ikke helt oversikt over, men regner med vi er ca 50/50 der også. Nå får jeg halv lønn i en noen mnd så da må nok han dra litt mer av det økonomiske lasset. Jeg har så jeg klarer å forsørge meg og min datter dersom det skulle bli slutt eller noe enda verre skulle skje.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #15 Skrevet 12. mars 2014 Vi har helt felles økonomi, han tjener mer enn meg, men jeg styrer økonomien. Jeg er student og jobber deltid + pådrar meg studielån. Dette vil selvfølgelig bare være for noen år, og regner med å tjene det samme som han, om ikke mer, når jeg er ferdig med studier. Jeg kunne aldri ha studert hvis ikke det hadde vært for han. Vi har to små barn sammen som krever sitt, og han hadde ikke vært så fri til å jobbe så mye som han gjør hvis ikke det hadde vært for meg. Føler sånn sett at vi bidrar "likt", dog ikke økonomisk. Anonymous poster hash: 9ab5c...a50
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #16 Skrevet 12. mars 2014 yter like mye økonomisk i forholdet som det mannen gjør? Nei. Han er eldre, CEO og tjener mye. Jeg er student. Han anser det som naturlig å yte mer, det er ikke noe jeg ber om. Han vil heller bla opp for bra ferier og bedre restauranter enn å senke standard. Han har aldri latt meg betale en regning i restaurant eller bar. Tilbyr likevel. er dere fullt ut i stand til å greie dere godt alene om forholdet tar slutt? Ja, jeg eier min egen bolig og har inntekter nok til å leve godt på egen hånd. Anonymous poster hash: f88e1...78f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 Han tjener mer enn meg fordi jeg fortiden er på aap, men han har mye restskatt fra i fjor som han betaler hver mnd så det er ikke langt unna samme sum vi faktisk får inn på konto hver mnd. Jeg kunne greid meg selv ja selv om det hadde blitt trangere økonomisk, har en del gjeld fra før som jeg betaler på så å være i forhold gjør at jeg får betalt det ned fortere, samme med min samboer.Anonymous poster hash: 2e731...8c0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #18 Skrevet 12. mars 2014 Det vil jeg si. Aly husarbeid er mitt, mesteparten av matlaging og handling. Han har fast jobb og god lønn, jeg er student med deltidsjobb. Jeg betaler ikke like mye, men jeg bidrar mer i huset... Nå var jo da spørsmålet om du drar din del av lasset ØKONOMISK... og svaret ditt er da altså: Nei. Anonymous poster hash: 954b9...303 1
Nanami Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 Jeg har betalt 100 % det siste halvåret, nå når han er i ny jobb vil vi nok stille likt økonomisk sett. Men jeg gjør i tillegg alt av rengjøring og matlaging.
Pooo Skrevet 12. mars 2014 #20 Skrevet 12. mars 2014 Nå var jo da spørsmålet om du drar din del av lasset ØKONOMISK... og svaret ditt er da altså: Nei. Anonymous poster hash: 954b9...303 Jo det gjør jeg. Mat, bensin, klær og undertøy er noen av mine utgifter. Jeg bidrar der jeg kan. Uten han måtte jeg ha jobbet mye mer (som ville gått utover studiene), uten meg hadde han hatt større utgifter og ikke eid leilighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå