AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Jeg jobber selv i et såkalt kvinneyrke, og har blitt bedt ut av en mann som jobber som sykepleier, og jeg merker at det byr meg litt imot. Han er veldig sånn "mann" ellers, men det er noe med det veldig feminine som er forbundet med dette yrket. Ser liksom ikke for meg en stor bamse mad masse tatoveringer drive å yte omsorg. Er dette bare utrolig teit av meg? Tror du kvinner i "maskuline yrker" får høre det samme? Kunne du tenkt deg å date en mann med et "feminint yrke"? Anonymous poster hash: fadc5...9ac
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Jeg jobber selv i et såkalt kvinneyrke, og har blitt bedt ut av en mann som jobber som sykepleier, og jeg merker at det byr meg litt imot. Han er veldig sånn "mann" ellers, men det er noe med det veldig feminine som er forbundet med dette yrket. Ser liksom ikke for meg en stor bamse mad masse tatoveringer drive å yte omsorg. Er dette bare utrolig teit av meg? Tror du kvinner i "maskuline yrker" får høre det samme? Kunne du tenkt deg å date en mann med et "feminint yrke"? Anonymous poster hash: fadc5...9ac hehe, feminint skulle det stå i overskriften Anonymous poster hash: b82b2...7b5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Jeg kunne absolutt det, ja. Skal bli sykepleier selv. De mennene jeg har møtt gjennom yrket virker som jordnære og kjekke menn Anonymous poster hash: 12b25...f8e 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #4 Skrevet 12. mars 2014 selvfølgelig kunne jeg det. For min del spiller det ingen rolle hva mannen jobber med, så lenge han trives med det han gjør. Anonymous poster hash: c7725...93b 6
Gjest New_Girl Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Så lenge han er "mann" ellers så bryr jeg meg ikke om han har et såkalt feminint yrke. 3
Cathrine88 Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Ja, absolutt. Og jeg ser ikke på evnen til å gi omsorg som et lite maskulint trekk. 18
chouette Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Selvfølgelig. Sykepleier er ett av mange yrker jeg ser opp til. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Er dette bare utrolig teit av meg? Tror du kvinner i "maskuline yrker" får høre det samme? Kunne du tenkt deg å date en mann med et "feminint yrke"? Anonymous poster hash: fadc5...9ac Nei. Kvinner er mye verre på likestilling denne veien. Jeg har jobbet mye i mannsdominerte bransjer, og har aldri opplevd at menn er negative til det, de synes heller det gjør meg mer tøff og interessant, fordi jeg gjør noe litt uvanlig. Anonymous poster hash: a569c...2f2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Selvfølgelig. Sykepleier er ett av mange yrker jeg ser opp til. Det gjør jeg også da, er ikke meningen å snakke negativt om sykepleiere de gjør en utrolig viktig jobb, men jeg finner den litt usexy på menn må jeg innrømme... Anonymous poster hash: b82b2...7b5
chouette Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Det gjør jeg også da, er ikke meningen å snakke negativt om sykepleiere de gjør en utrolig viktig jobb, men jeg finner den litt usexy på menn må jeg innrømme... Anonymous poster hash: b82b2...7b5 Du er sikkert ikke alene om å mene det. Men eksakt hva er det du finner usexy? Sykepleier er så mye mer enn å stelle eldre og holde små barn i hånden. Du får hinte om at han får videreutdanne seg til intensivsykepleier eller søke jobb ved et akuttmottak eller i en ambulanse. Det hvertfall sexy det! 1
Story Skrevet 12. mars 2014 #11 Skrevet 12. mars 2014 Selvfølgelig! Ville bare tenkt at han var omsorgsfull og empatisk ettersom han hadde valgt et slik yrke. 1
Ungoliant Skrevet 12. mars 2014 #12 Skrevet 12. mars 2014 Helt klart! Ville mye heller hatt en sykepleier enn en med yrkesutdanning! Dessuten finnes det masse kjekke, mandige menn som jobber som lærere, sykepleiere og den slags. Jeg synes det er et sunnhetstegn når en mann er trygg nok til å gjøre det de liker uten å føle at det truer maskuliniteten deres etc. Over-matcho gutter virker ofte bare usikre og rare, som om de spiller et skuespill. Jeg kunne heller aldri vært sammen med en fyr som nektet å bidra med matlaging og husarbeid, mislikte romantiske ting og følte seg truet av min selvstendighet. Jeg opplever med andre ord det helt motsatte av deg, TS. Du burde gi fyren nummeret mitt 3
Gjest Lille-pus Skrevet 12. mars 2014 #13 Skrevet 12. mars 2014 Hva var problemet? Jeg vet om skikkelig svære tøffe 'bamser' med langt hår og tatoveringer..... som jobber på eldrehjem. Evnen til å gi omsorg er da vitterlig ikke et trekk som er forbeholdt kvinner..... sa Pus som er Kvinne i et miljø hvor hun for 25 år siden virkelig vakte oppsikt som leder. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #14 Skrevet 12. mars 2014 Et av de mest sexy mannfolka jeg har møtte mitt liv var sykepleier, og til og med i hjemmesykepleien. Hva var det å ikke like - han hadde en lun personlighet, massevis av empati og omsorg i seg, god på å lytte og kommunisere - utpreget sosiale evner, rett og slett. Når han i tillegg var intelligent, fokusert, glad i jobben sin, morsom, sterk både mentalt og fysisk og skikkelig....ja, DIGG - så er det virkelig ikke noe å lure på. Har datet lærere også jeg - mitt inntrykk (veldig tilfeldig, selvfølgelig) var at de barskeste jobbet i småskolen, lektorene på videregående var mer "feminine"...Anonymous poster hash: 768de...fac 1
Gjest Awzm me Skrevet 12. mars 2014 #15 Skrevet 12. mars 2014 Eneste som hadde vært turn off med den mannen du beskriver er "masse tatoveringer". Ser for meg at menn i sykepleieruniform kan være sexy
Gjest Kaffelattn Skrevet 12. mars 2014 #16 Skrevet 12. mars 2014 Jeg jobber selv i et såkalt kvinneyrke, og har blitt bedt ut av en mann som jobber som sykepleier, og jeg merker at det byr meg litt imot. Han er veldig sånn "mann" ellers, men det er noe med det veldig feminine som er forbundet med dette yrket. Ser liksom ikke for meg en stor bamse mad masse tatoveringer drive å yte omsorg. Er dette bare utrolig teit av meg? Tror du kvinner i "maskuline yrker" får høre det samme? Kunne du tenkt deg å date en mann med et "feminint yrke"?Anonymous poster hash: fadc5...9ac Nei, så veldig uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 Selvsagt kunne jeg det. Anonymous poster hash: 0f298...522
Gjest Hyssingen Skrevet 12. mars 2014 #18 Skrevet 12. mars 2014 Klafølgelig kan jeg det! Syns bare det er sey jeg
Gjest Mr. Toad Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 Personlig relaterer jeg ikke sykepleieryrket til en feminin kontekst i det hele tatt. Det vil være en veldig snever forståelse av sykepleierprofesjonen, selv om man utelukkende vurderte den i forhold til omsorg. Det finnes like mange sykepleiere som driver med miljøarbeid og medikamentell behandling som tradisjonell omsorg rettet mot "eldre". Tar vi også med at svært mange mannlige sykepleiere jobber i utypiske branser som tung rus og psykiatri, sikkerthetspsykiatri og akuttjenester som ambulanse, så fremstår det ikke særlig kvinnelig. Hvorfor skal egentlig sykepleieryrket være feminint? Er det fordi det er overtall av kvinner der? Vel det er overtall av kvinner i skolen, og snart vil det være det blant psykologer, leger og advokater. Er dette og feminine yrker? 2
vaniljeglasur Skrevet 12. mars 2014 #20 Skrevet 12. mars 2014 Absolutt! Syntes det er sjarmerende og KUN positivt at en mann/dame velger et yrke som er kjønnsbasert. Syntes det sier mye om en person egentlig. Jeg utdanner meg til sykepleier selv, så jeg elsker at det finnes et fåtall av menn i klassen! Jeg syntes det skulle blitt mer av de mannlige i sykepleie eller omsorgsyrket. Stort pluss i boken at folk tørr å trosse den kjønnsforskjellen altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå