AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Del Skrevet 12. mars 2014 Skal snart flytte og vil naturlig nok melde flytting til Folkeregisteret. Men hvem henter adressen vår herfra - og trenger derfor ikke at vi kontakter de direkte? Antar alt statlig går på Folkeregistrert adresse. Men hva med bank? Mobiloperatør? Diverse abonnementer? Steder man har handlet som stadig sender reklame i posten? Anonymous poster hash: bc759...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #2 Del Skrevet 12. mars 2014 Alle statlige etater og banl gjør men ikke private bedrifter. Disse henter ikke -Mobiler -bladabbonoment -klesbutikker -regnskapskontoret ditt Osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest constance90 Skrevet 12. mars 2014 #3 Del Skrevet 12. mars 2014 Husk å også melde flytting til posten!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 12. mars 2014 #4 Del Skrevet 12. mars 2014 Bare hver gang du skal bestille noe på nettet, så pass på at leveringsadressen er oppdatert på brukerprofilen din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Del Skrevet 12. mars 2014 Alle statlige etater vasker ikke registrene sine opp mot folkeregistret nei. Jeg jobber i en statlig utdanningsinstitusjon og vi gjør det ikke. Anonymous poster hash: 89295...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Del Skrevet 12. mars 2014 Taxi kan hente adresse derfra. Anonymous poster hash: e6b81...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Del Skrevet 12. mars 2014 Statens vegvesen følger folkeregisteret. (Førerkort, kjøretøy..)Anonymous poster hash: 4c851...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 12. mars 2014 #8 Del Skrevet 12. mars 2014 Coop, hvis du er medlem i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 12. mars 2014 #9 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Banken, skattevesenet og lisensavdelinga henter ihvertfall fra folkeregisteret. Optikeren min hentet tydeligvis også adressa fra folkeregisteret, så jeg får fortsatt reklamebrev fra dem, tre år etter at jeg flytta fra byen. (har ikke sullet meg til å ringe og be dem slette meg i journalene) Diverste abonnementer må du sende adresseendring til (blader, aviser, linseabo, eller lignende) samme med mobiloperatør, evt mobilt brebåndsoperatør. Tannlege eller lege er noen ganger litt forskjellig. Jeg har måttet melde flytting til legekontoret selv hver gang jeg har flyttet innenfor brukbar rekkevidde av legekontoret, (har byttet lege om det har vært for langt unna) mens den forrige tannlegen min hentet adresse fra folkeregisteret og sendte påminnelse til den nye adressa om at jeg skulle ta den siste visdomstanna et halvt år etter at jeg hadde flytta. Endret 12. mars 2014 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Del Skrevet 12. mars 2014 Skal snart flytte og vil naturlig nok melde flytting til Folkeregisteret. Men hvem henter adressen vår herfra - og trenger derfor ikke at vi kontakter de direkte? Antar alt statlig går på Folkeregistrert adresse. Men hva med bank? Mobiloperatør? Diverse abonnementer? Steder man har handlet som stadig sender reklame i posten? Anonymous poster hash: bc759...28d UDI og politi henter automatisk. Lånekassen også- Anonymous poster hash: c2464...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #11 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg måtte oppdatere hos legen når jeg flyttet. Og jeg har med meg flyttemeldingslapper til alle etater etc jeg går, fordi de ofte ikke får det oppdatert. Greit å være sikker på oppdateringen selv. Anonymous poster hash: e0ed0...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå