Gå til innhold

Kommer aldri i gang med treningen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg virkelig _hater_ å trene! Jeg har noen kg for mye, i tillegg til at trening er bra for helsa. Så nå MÅ jeg komme i gang. Men jeg har unnskyldninger hver eneste dag :sjenert:

Hvordan i alle dager kommer man i gang? :sukk:

Anonymous poster hash: 0d8d2...f94
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Det er beintøft. Gjør gjerne som meg, ta med deg ipad wller telefonen med en og to favorittepisoder av showet ditt. Still deg på tredemølla eller elipsemaskin og tren ut tiden på episodene. Da gjør du gjerme det samme som du gjør hjemme men bare i aktivitet! Etterhvert så finner du utav at det var herligt og bevege seg og da kommer det naturlig. Men ikke press for mye i begynnelsen :)

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Yngvar Andersen sier "berre gjer da!" :)

Her er noen av mine tips som jeg gir til mennesker som har lyst å begynne å trene. Har vel nevnt noen av disse her inne før. Kanskje de kan passe for deg?.

1. Readyness er det noe som heter. Det betyr å alltid være klar til det du skal gjøre. Sørg for at du har rene og tørre treningsklær og sko. At utstyr er på stell kvelden før du trenger det. Har du dette på plass slipper du å sabotere deg selv. Skriv på fb at du skal på trening og om noen blir med. Da kan du ikke trekke deg.

2. Se på trening som et stykke arbeid du skal gjøre på fast tidspunkt med fast varighet.

3. Sett deg små mål og gjennomføre hver gang, istede for store mål som du ikke klarer. Mestringsfølelsen er viktig - følelsen av å ikke klare å gjennomføre saboterer deg.

3. Ikke slit deg helt ut, gi deg mens tiden er ute og du er på topp. Da blir det større sjanse for at du gjennomfører neste treningsøkt.

4. Velg en aktivitet du liker, og aller helst gjør ulike aktiviteter slik at du ikke går lei.

5. Drit i alle andre. Og drit i "treningsmas" fra kjendiser, trenere, venner og familie som mener du skal gjøre sånn eller slik. Du kjenner deg selv best og vet hva som fungerer for deg.

7. Hvil og spis nok - spiser du og hviler for lite vil kroppen bli sliten og du har vanskelig å finne energi til å komme deg utp å trening.

Endret av Coolaid
Skrevet

Sørg for å få en positiv opplevelse første gangen, ikke gå derfra og tenkt "aldri mer, det her var blodslit." begynn forsiktig slik at du beholder mestringsfølelsen.

Avtal med en venn /venninne, slik at du ikke kan bryte avtalen

tren med en gang du står opp for da har du liten tid på å ombestemme deg (og grue deg)

Ikke tenk og funder på det, ikke la deg selv vurdere det, det er bestemt at du skal trene kl da og da og det er ikke mulig å fravike noe du har bestemt deg for. som Yngvar Andersen eller som Nike sa før han JUST DO IT!

Gjest constance90
Skrevet

En ting jeg også gjør er å hive på meg treningsklærene med en gang jeg står opp/kommer hjem fra jobb. Da er jeg klar og vet at jeg ikke har en unnskyldning for å ikke komme meg ut i løpet av dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...