Gå til innhold

Vaske drikkeflasken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er normalt når det gjelder vask av drikkeflasken? Jeg har flere flasker og de blir brukt to ganger før de havner i oppvaskmaskina. Men nå lurer jeg på om jeg er hysterisk. En jeg kjenner har aldri vasket sin vannflaske og den flaska er snart ett år gammel.

Så hva er det folk der ute gjør?

Anonymous poster hash: 949a9...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør som deg, vasker minimum annenhver gang. Drikkeflasker er skikkelig bakterieoppsamlere og bør absolutt vaskes regelmessig.

• Liker 1
Skrevet

Æsj, man kan jo bare tenke seg hvor mange bakterier det er på de flaskene som aldri blir vasket. Selv vasker jeg min minst én gang i uka (den jeg bruker på skolen).

Skrevet

Vasker den hver dag. Liker ikke å drikke fra skitne glass, hvorfor skulle jeg tenke ulikt med drikkeflasken.

Jeg har flere flasker og de går i oppvaskmaskinen alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en lav PBA-fri drikkeflaske som kan få plass på øverste hylle i oppsvaskmaskinen!

De fleste flasker er så høye at de ikke får plass der.

Anonymous poster hash: da63d...53a
Skrevet

Skyller mine godt i varmt vann etter hver tur og slenger den i oppvaskmaskinen hver gang jeg setter den på (to ganger i uka ish)

Skrevet

Ikke ofte nok, antar jeg. Burde nok være flinkere til det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har hatt med drikkeflaske ut på trening på sykkel, løping, skogsløping, rulleski osv, vasker jeg den stort sett etter hver gang. Hvis jeg bare har spinnet hjemme kan jeg bruke den et par-tre ganger før den vaskes.

Hvis jeg har hatt med en flaske på treningssenter, er jeg veldig nøye med å vaske den etter hver gang. Det er så mye svette og ekle mennesker som ikke vasker seg etter dobesøk osv, at jeg ikke gidder å risikere å bli syk bare fordi det er kjedelig å vaske flasker...

Anonymous poster hash: f44a9...157
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en lav PBA-fri drikkeflaske som kan få plass på øverste hylle i oppsvaskmaskinen!

De fleste flasker er så høye at de ikke får plass der.

Anonymous poster hash: da63d...53a

Sett den nede da? Og legg lokket oppe.

Vasker mine ca annenhver gang i oppvaskemaskin. Setter flasken nede og korken, eller hva jeg skal kalle det, oppe.

Anonymous poster hash: d3e05...78c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vasker dere Camelback-flaskene? Tar dere ut sugerøret? Eller går alt i maskina?

Skrevet

Hvordan vasker dere Camelback-flaskene? Tar dere ut sugerøret? Eller går alt i maskina?

Tar ut sugerøret og den myke drikketuten og legger i bestikkurven. Altså alt i maskinen, det går helt fint.

Gjest lillelarve
Skrevet

Skyller den i vann, men bør vel ta en runde i maskinen snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...