AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #1 Skrevet 12. mars 2014 Hvis man skal selge en leilighet, og samtidig tilbyr kjøper å kjøpe hvitevarer og møbler med: Hvor mye er rimelig pris for sånt? Da jeg solgte min leilighet solgte jeg vaskemaskin, sofa, en hylle osv for godt under halv pris. Lettere for meg å la det stå igjen + få litt for det, enn å styre med å selge det på Finn.no etterpå. Nå er jeg kjøper, og han jeg skal kjøpe leilighet av sa at han ville selge det meste i leiligheten av både hvitevarer og møbler, fordi han ikke trenger det. Jeg tenkte det var praktisk for begge parter, men fikk sjokk da han oppgav prisene. 70-80% av nypris på nesten alt. Feks oppvaskmaskinen kostet mer enn hva mange splitter nye koster. Ingen spesielle merker heller... Og Ikea-hyller til nesten nypris, kanskje et par hundre under på enkelte (googla prisen, så vet nøyaktig). Er jeg på bærtur, eller er det en uskreven regel å selge med møbler billig i sånne tilfeller? Vet liksom ikke helt hva jeg skal svare han, jeg har sagt at jeg i utgangspunktet er interessert i å kjøpe ting, men det var før jeg så prisene... Anonymous poster hash: 11d60...ced
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #2 Skrevet 12. mars 2014 Trodde hvitevarer fulgte med på kjøpet nå? Anonymous poster hash: a4210...341
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #3 Skrevet 12. mars 2014 Trodde hvitevarer fulgte med på kjøpet nå? Anonymous poster hash: a4210...341 Noen følger med, f.eks komfyr, det står spesifisert i annonsen/prospektet. Men er en del løse utenom han vil selge. Anonymous poster hash: 11d60...ced
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #5 Skrevet 12. mars 2014 Halv pris (eller mindre). Bare si at du ikke er interessert likevel.Anonymous poster hash: 68bd3...2a4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #6 Skrevet 12. mars 2014 Godt under halv pris. Anonymous poster hash: 79e22...236
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #7 Skrevet 12. mars 2014 Maks halv pris, dersom det er "som nytt" eller tilnærmet ubrukt. Godt under halv pris, dersom det bærer noe som helst preg av bruk, og mye av garanti-tiden er spist opp. Anonymous poster hash: 85d73...d56
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #8 Skrevet 12. mars 2014 Det du også bør påpeke ovenfor selger er at du gjør han en tjeneste ved å gidde å betale for dette. Det er han som må bruke penger eller muskler på å frakte disse tingene ut, når du ikke vil ha dem, du kan bare kjøpe nytt på et sted med hjemkjøring, og slipper å løfte en finger for å få noe annet inn. Anonymous poster hash: 85d73...d56
Zzyzx Skrevet 12. mars 2014 #9 Skrevet 12. mars 2014 Tl den prisen så får selger bare ta det med seg.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Selger er på bærtur. Si du ombestemte deg. Anonymous poster hash: 7ce49...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå