Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med kostholdet? PT mener styrke er alt jeg trenger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde PT-time i dag, og PT'en mente at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, bare jobbe på styrken. Jeg er fullt klar over at jeg ikke trenger å gå ned i vekt, langt der i fra, men har alltid ønsket meg litt smalere lår, da det er her fettet legger seg mest. Magefettet går først når jeg går ned i vekt osv, men har egentlig veldig lite fett på magen for øyeblikket. I tillegg har jeg litt "overflødig" fett på armene, som jeg gjerne vil minske. Hovedmålet er å bli fit/stram i kroppen, da jeg er litt utrent. Ser ikke så ille ut, ikke ordentlig dvask, men er i veldig dårlig form.

Jeg spurte min PT om hvor lang tid han trodde det ville ta, hvis jeg jobbet fornuftig og målrettet fremover. Han mente at jeg ville se og merke gode resultater etter så kort tid som 4-5 uker. Jeg har altså et veldig godt grunnlag.

Problemet er.. Han mener jeg bør droppe mye av tredemølleløpingen(har løpt mye før), og fokusere på styrken. Men for å bygge muskler, bør man jo spise i overskudd. Spiser jeg i overskudd, vil jo ikke lår- og armfettet forsvinne. Det vil bare komme muskler under fettet. Jeg ønsker jo å øke muskelmassen, samt minske fettprosenten. Så, er det ok å spise i underskudd? Ikke noe ekstremt underskudd såklart, men jeg kunne godt ha tenkt meg og fått av 2-3 kg fett på kroppen.

Anonymous poster hash: 5b2d7...4a2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høyde og vekt?

Anonymous poster hash: aa13b...b43
AnonymBruker
Skrevet

Høyde og vekt?

170 cm og 58 kg. Kunne tenkt meg å gå ned 3-4 kg. -TS

AnonymBruker
Skrevet

170 cm og 58 kg. Kunne tenkt meg å gå ned 3-4 kg. -TS

Du burde absolutt fokusere på styrketrening i steden for å gå ned i vekt. Du er tynn nok allerede, men du mangler nok muskelmasse, og det er derfor du ser utrent ut. Når du bygger muskler, så kommer fettprosenten din til å bli mindre. (Ikke egentlig, men den vil se mindre ut pga økt muskelmasse).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...