Gå til innhold

Skoleveske for oss studenter 2014

Anbefalte innlegg

Gjest constance90
Skrevet

Gjett hvor kul du kommer til å se ut når du får ryggproblemer. Da snakker vi stil og sexappeal ;)

PC og skolebøker bærer man i sekk.

Anonymous poster hash: 65e03...6c0

Gi deg. Man kan fint bruke veske til å ha skolebøkene. Hun sier hun går på BI, der er det en bok pr fag totalt max 5 bøker i halvåret. Har hun macbook air veier de i tillegg ingenting. Jeg bruker veske og leser maks 2 fag til dagen. Så man trenger ikke å ødelegge noe rygg pga vekten. Men må jeg ha med alle bøkene så tar jeg sekk. Det går ann å se stilig ut selv om man studerer.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi deg. Man kan fint bruke veske til å ha skolebøkene. Hun sier hun går på BI, der er det en bok pr fag totalt max 5 bøker i halvåret. Har hun macbook air veier de i tillegg ingenting. Jeg bruker veske og leser maks 2 fag til dagen. Så man trenger ikke å ødelegge noe rygg pga vekten. Men må jeg ha med alle bøkene så tar jeg sekk. Det går ann å se stilig ut selv om man studerer.

Veldig enig! Jeg kommer nok ikke til å ha med macen i veska, liker å skrive notater for hånd på skolen jeg. Pluss så er det veldig kort vei fra studentboligen til skolen ;)

Gjest constance90
Skrevet

Veldig enig! Jeg kommer nok ikke til å ha med macen i veska, liker å skrive notater for hånd på skolen jeg. Pluss så er det veldig kort vei fra studentboligen til skolen ;)

For å si det sånn, jeg har gått med bøker i hånda og i tillegg til veske de få minuttene det tar. Og jeg er ikke den eneste.

Skrevet

Jeg absolutt hater å gå med sekk! Hovedsakelig fordi jeg føler at jeg ikke har kontroll, jeg ser for meg at hvem som helst kan luske bak meg og stjele noe uten at jeg får det med meg. Uansett må jeg etter et par google søk innrømme at skinnsekken fra ADAX så rimelig stilig ut.

Jeg går det siste året mitt på videregående så jeg har en del tunge bøker (pluss data) og veksler hovedsakelig mellom å gå med to vesker; en stor Michael Kors jetset tote, en Mulberry Bayswater. Disse veskene, spesielt den fra Michael Kors, tåler mye mer enn jeg hadde forventet. I vinter hadde jeg med meg bøker som veide flere kilo til og fra skolen, til tross for at stroppene på Michael Kors vesken ser tynne ut er de, etter min mening, veldig robuste og slitesterke. Så den anbefales, men jeg skjønner at det ikke er så veldig fristende å investere i en veske som alle har. Mulberry'en tåler veldig mye den også, men den er jeg så innmari forsiktig med og pleier derfor å være veldig forsiktig med (hovedsakelig på grunn av været.)

Jeg er på nippet til å kjøpe en Alexander Wang Rocco til høsten, men jeg er litt usikker siden dataen min ikke vil ha plass i den. På den andre siden er iPader gode å studere med og kan derfor være et alternativ til dataen min når det kommer til å ta notater osv.

• Liker 1
Skrevet

Holdt ut med skoleveske i to måneder før jeg kjøpte ryggsekk (Bjørn Borg). Orker ikke å drasse med så mange bøker + laptop + diverse i veske :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre dere hvor dere får pengene fra? :klo:

Anonymous poster hash: 26c09...b39
  • Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Kan jeg spørre dere hvor dere får pengene fra? :klo:

Anonymous poster hash: 26c09...b39

Jobb vel. Du da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt meg en stilig, svart skinnsekk fra ADAX. Det har jeg gjort rett og slett fordi vesker gjør deg skjev i musklene/ryggen over langtidsbruk. (IKKE bra!) Skinnsekken er rålekker og moderne, og jeg vet det kanskje høres kjerring ut.. Men den ser ikke kjerring ut altså! :)

Anonymous poster hash: fb3c8...4e7

Har du link til den sekken? :)

Anonymous poster hash: aa214...f10

Skrevet

Jeg absolutt hater å gå med sekk! Hovedsakelig fordi jeg føler at jeg ikke har kontroll, jeg ser for meg at hvem som helst kan luske bak meg og stjele noe uten at jeg får det med meg. Uansett må jeg etter et par google søk innrømme at skinnsekken fra ADAX så rimelig stilig ut.

Jeg går det siste året mitt på videregående så jeg har en del tunge bøker (pluss data) og veksler hovedsakelig mellom å gå med to vesker; en stor Michael Kors jetset tote, en Mulberry Bayswater. Disse veskene, spesielt den fra Michael Kors, tåler mye mer enn jeg hadde forventet. I vinter hadde jeg med meg bøker som veide flere kilo til og fra skolen, til tross for at stroppene på Michael Kors vesken ser tynne ut er de, etter min mening, veldig robuste og slitesterke. Så den anbefales, men jeg skjønner at det ikke er så veldig fristende å investere i en veske som alle har. Mulberry'en tåler veldig mye den også, men den er jeg så innmari forsiktig med og pleier derfor å være veldig forsiktig med (hovedsakelig på grunn av været.)

Jeg er på nippet til å kjøpe en Alexander Wang Rocco til høsten, men jeg er litt usikker siden dataen min ikke vil ha plass i den. På den andre siden er iPader gode å studere med og kan derfor være et alternativ til dataen min når det kommer til å ta notater osv.

Lurer på om jeg å skal investere i en ipad til skolestart! Men bruker du tastatur til eller? Føler bare det virker litt tungvindt å taste på skjermen, spesielt hvis jeg kjøper ipad mini..

Men takk for tipset om veskene, skal sjekke det ut :D

Skrevet

Jobb vel. Du da?

Her å! Pluss jeg bor foreløpig hjemme hos kjære mor, så har ikke de aller største utgiftene :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du link til den sekken? :)

Anonymous poster hash: aa214...f10

http://www.madamechic.dk/images/186383BK-bag-p.JPG

http://www.kaza.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/S/o/Sort-Adax-Skind_Backpack-16186383-000-01.jpg

http://www.trendybags.dk/ImageServer/GetImage.ashx?imagename=/Files/Billeder/Ecom/Products/186383-SO.jpg

Her er link til utseende, men sekken ser ikke så blank ut irl. Den er i litt grovere skinn. Hvis du går innom en MORRIS eller lignende så kan de nok sikkert bestille akkurat den sekken til deg. Jeg bestilte min via en butikk, etter å ha sett den på sko- og veskemessa på Skohuset på Helsfyr :)

Etter å ha brukt den en stund nå må jeg bare si meg dødsfornøyd! Ikke for å virke lite ydmyk, men jeg synes den er kjempestilig, passer til alt i tillegg til at den ikke sliter på ryggen. Anbefaler den på det varmeste hvis dere skal være litt "fashionista", men samtidig passe på helsa :hoppendeglad:

Bare husk på, den er mye kulere i virkeligheten og har ikke det "kjerringlooken" som mange andre skinnsekker har.

Flere modeller:

http://www.adaxshop.com/Shop/Soulland-Backpack-in-Black.aspx

http://www.adaxshop.com/Shop/Black-Adax-Backpack.aspx

Og nei, jeg er ikke retailer eller noe for ADAX. Jeg bare digger merket av flere grunner, og har en del produkter derfra, så jeg kan med egen erfaring anbefale merket! :nigo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten, tidligere hadde ADAX et undermerke som var en smule billigere. Det merket har gått bort fra ADAX nå da, men det heter iallefall MAANII. Masse kult der og!

http://www.maanii.dk/

• Liker 1
Skrevet

Lurer på om jeg å skal investere i en ipad til skolestart! Men bruker du tastatur til eller? Føler bare det virker litt tungvindt å taste på skjermen, spesielt hvis jeg kjøper ipad mini..

Men takk for tipset om veskene, skal sjekke det ut :D

Jeg har brukt iPaden uten tastatur hittil og har i stedet brukt en slik stylus/penn! Jeg vurderer å kjøpe en iPad air til skolestart, samt et tastatur nettopp på grunn av at tastingen for hånd til slutt blir veldig slitsom. Etter min mening fungerer iPaden veldig bra når det kommer til notater, pugging osv. Det har dessuten kommet flere og flere skriveprogram, så det er nok et greit alternativt til PC! :)

Til deg som lurte på hvordan man får råd til dette så har jeg en deltidsjobb. Jeg bor fortsatt hjemme og har derfor muligheten til å slippe unna diverse utgifter. Siden jeg skal flytte ut til høsten velger jeg å investere i kvalitetsprodukter, som jeg vet kommer til å vare i flere år, nå slik at jeg slipper å stresse med det når jeg er student og har dårlig råd.

Tusen takk for tipsene om ADAX og Maanii forresten! Merker at synet mitt på ryggsekker har blitt endret og jeg nå har litt lyst på en beige ryggsekk i skinn. :Hehe:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem! Sjekk ut resten av det de har. De har blant annet en kolleksjon nå med Carin Wester, hvis du vet hvem det er. Jeg spår at ADAX blir STORT etterhvert. Jeg elsker i allefall produktene deres! :Nikke::hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem! Sjekk ut resten av det de har. De har blant annet en kolleksjon nå med Carin Wester, hvis du vet hvem det er. Jeg spår at ADAX blir STORT etterhvert. Jeg elsker i allefall produktene deres! :Nikke::hjerte:

Er ikke Adax ganske stort? Det selger jo som hakka møkk i alle veskebutikker :fnise:

Anonymous poster hash: 5ff1b...ebc

Gjest Silverstream
Skrevet

Bergans sekk er ordentlige greier :)

Du kommer til å angre på at du valgte veske når du kjenner at det sliter i kroppen din. Tungt er det også, å bære på alle bøkene + pc på den ene skulderen.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Adax ganske stort? Det selger jo som hakka møkk i alle veskebutikker :fnise:

Ikke like mange med ADAX som med Michael Kors nei :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke like mange med ADAX som med Michael Kors nei :)

Nei men MK er jo et mer internasjonalt designmerke som i tillegg fører klær, parfyme etc. Adax er ganske stort i Skandinavia innen skinn/veskeproduksjon og er kjent for god kvalitet til ok priser. Jeg personlig er veldig veldig fan av Adax, og håper aldri at de blir like store som MK. Da forsvinner litt av "sjarmen", om jeg kan kalle det det.

Jeg syns også Decadent har mye fint, og mange litt større praktiske vesker. Flinke disse danskene altså :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Nei men MK er jo et mer internasjonalt designmerke som i tillegg fører klær, parfyme etc. Adax er ganske stort i Skandinavia innen skinn/veskeproduksjon og er kjent for god kvalitet til ok priser. Jeg personlig er veldig veldig fan av Adax, og håper aldri at de blir like store som MK. Da forsvinner litt av "sjarmen", om jeg kan kalle det det.

Jeg syns også Decadent har mye fint, og mange litt større praktiske vesker. Flinke disse danskene altså :danse:

Ja, når jeg fikk tenkt meg litt om så ønsker jeg kanskje ikke at de skal bli MK-stor :fnise:

Men de haaar jo så mye fint da! Samme med Maanii...

Decadent liker jeg også. Generelt liker jeg det meste danskene klarer å produsere. Hihi :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også siste året på vgs nå og bruker litt forskjellige vesker, ikke fra noe spesielt merke. Kjøpt meg en fin sekk i skinn også, men har ikke gått med sekk siden barneskolen så jeg har ikke fått brukt den så mye. Nå har jeg jo skap på skolen da, men de dagene jeg vet at jeg må bære med mange bøker hjem for lekser prøver jeg å bruke sekk. Når jeg skal studere så spørs det litt hvor mye jeg får å bære på, men Bergans-sekk kjøper jeg aldri. Vil heller ha ryggproblemer enn å se ut som den typiske studenten med kjedelig stil, allversjakke og Bergans-sekk.

Anonymous poster hash: abada...47a
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...