Gå til innhold

Bygge muskler eller gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter forsatt med litt slapp og dvask mage. Rumpa og lårene mine skulle jeg gjerne strammet opp, og jeg har lyst på en fit kropp.

Burde jeg fokusere på å bygge muskler, eller burde jeg gå ned i fettprosent? Føler selv at jeg har lite muskler, så derfor ser jeg ganske dvask ut, selv om vekta mi er lav.

Kan jeg bygge muskler/bli fit om jeg spiser i et lite underskudd, samtidig som jeg trener styrketrening? :)

Anonymous poster hash: eb8a6...bee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er forresten 164 cm høy og veier 51 kg.

Gjest Runforit
Skrevet

Ts her. Er forresten 164 cm høy og veier 51 kg. Anonymous poster hash: eb8a6...bee

Du skal ikke gå ned i vekt.

Alt du trenger er muskler. Med mer muskler vil fettprosenten gå ned og du vil bli mer fit. Om du slanker deg så vil du bare miste enda mer verdifull muskelmasse og bli en magrere slapp versjon av deg nå.

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke gå ned i vekt, nei! Muskler er tingen, fint og smart. Bygger du ett bra sett med muskler, vil du nok gå opp litt i vekt, men kroppen vil sannsynligvis bli myye strammere! Du bør ikke fokusere på det du ser på vekta, men det du ser i speilet :-)

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke gå ned i vekt.

Alt du trenger er muskler. Med mer muskler vil fettprosenten gå ned og du vil bli mer fit. Om du slanker deg så vil du bare miste enda mer verdifull muskelmasse og bli en magrere slapp versjon av deg nå.

Takk for svar. Jeg skjønner hva du mener, og du har nok rett i det du sier. Så styrketrening og et proteinrik kosthold/overskudd er det som skal til? Ikke noe ned i vekt greier? Kan jeg få gode resultater til sommeren om jeg begynner nå? Er en del spørsmål her, men virker som om du har en del peiling på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke gå ned i vekt, nei! Muskler er tingen, fint og smart. Bygger du ett bra sett med muskler, vil du nok gå opp litt i vekt, men kroppen vil sannsynligvis bli myye strammere! Du bør ikke fokusere på det du ser på vekta, men det du ser i speilet :-)

Ja har skjønt at det er muskler jeg må skaffe meg. Har veid 49 kg på det minste, og da følte jeg at jeg forsatt hadde dvask kropp, så å gå ned i vekt hjelper nok ikke nei. Ser det nå. Takk for svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Opp i muskelmasse ja! :)

Anonymous poster hash: a1c51...260
Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar. Jeg skjønner hva du mener, og du har nok rett i det du sier. Så styrketrening og et proteinrik kosthold/overskudd er det som skal til? Ikke noe ned i vekt greier? Kan jeg få gode resultater til sommeren om jeg begynner nå? Er en del spørsmål her, men virker som om du har en del peiling på dette. Anonymous poster hash: eb8a6...bee

Ikke ta av med proteiner. Mange noobs som gjør den feilen og skal drikke proteinshaker og kjøre på med masse proteiner. Det er begrenset hvor mye av proteinene kroppen klarer å ta til seg.

Sats på et normalt og variert kosthold, men gjerne med hovedfokus på proteiner og fett sammen med trege karbohydrater.

Eks

Frokost

Havregrøt

Lunsj

Kylling med avokadosalat

Mellom

Frukt og nøtter/gresk yoghurt med musli etc

Middag

200 gram kjøtt med en knytteneve ferdig kokt fullkornsris/pasta/1 søtpotet og massegrønnsaker

Kvelds

Skinkeomelett/proteinpannekaker etc

Før trening

1 frukt

Rett etter trening

Riskjeks/sjokomelk/banan

Hold deg på et lite overskudd og juster etterhvert som du ser hvordan resultatene blir. Ta frem målebånd og kamera og gjør dette hver mnd. Vekta kan du bare kaste da den ikke er et issue med deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta av med proteiner. Mange noobs som gjør den feilen og skal drikke proteinshaker og kjøre på med masse proteiner. Det er begrenset hvor mye av proteinene kroppen klarer å ta til seg.

Sats på et normalt og variert kosthold, men gjerne med hovedfokus på proteiner og fett sammen med trege karbohydrater.

Eks

Frokost

Havregrøt

Lunsj

Kylling med avokadosalat

Mellom

Frukt og nøtter/gresk yoghurt med musli etc

Middag

200 gram kjøtt med en knytteneve ferdig kokt fullkornsris/pasta/1 søtpotet og massegrønnsaker

Kvelds

Skinkeomelett/proteinpannekaker etc

Før trening

1 frukt

Rett etter trening

Riskjeks/sjokomelk/banan

Hold deg på et lite overskudd og juster etterhvert som du ser hvordan resultatene blir. Ta frem målebånd og kamera og gjør dette hver mnd. Vekta kan du bare kaste da den ikke er et issue med deg :)

Takk for svar! Å ta bilder av meg selv var absolutt ikke dumt. Får høre om søstra mi kan ta et par bilder av meg. :) Ble ordentlig motivert nå! Har proteinpulver i kjøkkenskapet, men om et vanlig kosthold er godt nok så skal jeg prøve på det.

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar! Å ta bilder av meg selv var absolutt ikke dumt. Får høre om søstra mi kan ta et par bilder av meg. :) Ble ordentlig motivert nå! Har proteinpulver i kjøkkenskapet, men om et vanlig kosthold er godt nok så skal jeg prøve på det. Anonymous poster hash: eb8a6...bee

Ikke glem målebåndet. Du vil mest sannsynlig gå opp i vekt, men målene vil krympe når fettet smelter bort og musklene popper frem. Bare se på denne dama. Er 4 cm høyere enn deg og veier 65 kilo :)

http://fitnessbloggen.no/line-bjerk-vektnedgang-intervju/

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem målebåndet. Du vil mest sannsynlig gå opp i vekt, men målene vil krympe når fettet smelter bort og musklene popper frem. Bare se på denne dama. Er 4 cm høyere enn deg og veier 65 kilo :)

Shit det var litt sykt. Synes faktisk at hun ser bedre ut enn meg, og da forstår jeg jo hvor u-viktig vekta er. Får prøve meg på måleband ja, takk for svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok dette hørest sikkert sykt teit ut. Men kunne jeg sendt deg et bilde av kroppen min på melding, sånn at du kan se utgangspunktet mitt? Vet liksom ikke helt hvor lang tid det tar før jeg oppnår det jeg ønsker. Ønsker en fit kropp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe creepy stalker; Ville bare si at jeg har sett deg i treningstråder og du virker utrolig flink. :) Rådene dine er kjempe bra, og jeg merker jeg blir skikkelig motivert av å se hva du spiser. Hilsen en fan! :plystre::biggrin:

Anonymous poster hash: a1c51...260

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Ok dette hørest sikkert sykt teit ut. Men kunne jeg sendt deg et bilde av kroppen min på melding, sånn at du kan se utgangspunktet mitt? Vet liksom ikke helt hvor lang tid det tar før jeg oppnår det jeg ønsker. Ønsker en fit kropp. Anonymous poster hash: eb8a6...bee

Bare send bilde du :)

Bare koselig å hjelpe :)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er ikke noe creepy stalker; Ville bare si at jeg har sett deg i treningstråder og du virker utrolig flink. :) Rådene dine er kjempe bra, og jeg merker jeg blir skikkelig motivert av å se hva du spiser. Hilsen en fan! :plystre::biggrin:Anonymous poster hash: a1c51...260

Tusen takk :) Veldig hyggelig å høre :)

AnonymBruker
Skrevet

Går du opp i muskelmasse går du samtidig ned i fettprosent...såååå.... du trenger ikke velge mellom de hensynene.

Anonymous poster hash: 4334c...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...