Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2004 #1 Skrevet 1. juni 2004 Hvordan finner man ut om man har matallergi? Jeg skal til legen om 10 dager for å undersøke dette, da jeg har veldig mye problemer med magen for tiden, men hvordan gjøres dette? Blodprøver? Avføringsprøver?
Gjest 1111 Skrevet 1. juni 2004 #2 Skrevet 1. juni 2004 Jeg ble testet for matvareallergi ved hjelp av blodprøver..
Gjest Fighter Skrevet 1. juni 2004 #3 Skrevet 1. juni 2004 Legen vil antagelig ta både boldprøver og avføringsprøver. Da kan han finne ut en del, MEN du må også huske på at det er veldig mange typer atintoleranse/allergier som synes på prøver. Det beste er rett og slett å prøve å prøve å finne ut av hva du reagerer på selv. Det finnes også noe som heter kryssallergier. Det betyr at det er to forskjellige allergier som "hører sammen". Derfor er det viktig at legen også finner ut av eventuelle pollenallergier også. Lykke til!
Naixin Skrevet 1. juni 2004 #4 Skrevet 1. juni 2004 Balder-klinikken i Oslo er spesialister på dette området.
Tusenfryd Skrevet 1. juni 2004 #5 Skrevet 1. juni 2004 Balder-klinikken i Oslo er spesialister på dette området. Absolutt - de tar seg god tid og er dønn seriøse - anbefales! http://www.balder-klinikken.no/
Grooo Skrevet 1. juni 2004 #6 Skrevet 1. juni 2004 Støtter de to siste. Det er vannvittig vanskelig å finne ut av dette med matvareallergi, så det lønner seg å ta flere tester og å koste på seg ett besøk på Balderklinikken.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #7 Skrevet 2. juni 2004 Takk for svar og tips om Balderklinikken! Jeg får se hva legen sier når jeg drar dit den 10.juni, men det kan nok godt tenkes at jeg kontakter Balderklinikken. :-)
Naixin Skrevet 2. juni 2004 #8 Skrevet 2. juni 2004 Takk for svar og tips om Balderklinikken! Jeg får se hva legen sier når jeg drar dit den 10.juni, men det kan nok godt tenkes at jeg kontakter Balderklinikken. :-) De tar ikke henvisning fra annen lege, så det er like greit å kontakte dem på egen hånd. Ventetiden er litt lang, men setter du deg på venteliste kan det hende det går litt fortere. Ønsker deg lykke til!! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå