Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 6 åring har vært hjemme fra skolen i 2 dager nå. Har skikkelige hostekuler er tett i hodet og nesen og har litt feber (38 -39). Han er oppegående og klarer å få i seg mat og leke. Hvor lenge holder dere barna hjemme når formen er sånn? Føler jeg må holde han hjemme til han hoster så lite at han sover ordentlig om natta og til feberen gir seg. Men føler at mange sender barna på skolen så lenge formen er ok? Hva mener dere, når skal man holde de hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn skal holdes hjemme ved feber iallefall. Er vel en gylden middelvei, de burde ikke gå på barnehage/skolen om de ikke er i form til å følge dagen, men samtidig kan de jo ikke holdes hjemme bare for forkjølelse heller (host, snørr og nyss)

Skrevet

Når feberen er borte OG formen er fin

AnonymBruker
Skrevet

Feber = hjemme

Allmentilstand dårlig = hjemme! særlig når de er så små da trenger de enda foreldrenes nærhet når de er dårlige.

Hosting = ikke alene nødvendig å være hjemme.

Anonymous poster hash: 9ee3e...a46

Skrevet

Hvorfor er det feber som er det avgjørende for mange? Mange barn kan ha litt feber, uten å egentlig merke noe på formen. Men hostekuler som gjør at de ikke sover om natten skal ikke bety at de skal være hjemme?

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

I barnehagen er det jo en regel på at de skal være feberfri en dag hjemme før de får gå i barnehagen igjen. Jeg vil tro det er en fin pekepinn på skolen også.

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger hvile ved feber, det er tegn på at kroppen jobber med infeksjonen. Selv om allmenntilstanden er ok, bør barnet hvile mye, leke rolig og få i seg mye væske og næring.

Anonymous poster hash: 3529a...20e

• Liker 1
Skrevet

Det må man som forelder nesten se an. Min seksåring har gått på skolen denne uka selv om han har vært forkjølet, siden allmenntilstanden har vært fin. Ved feber og generell slapphet hadde han blitt hjemme.

Skrevet

Så lenge formen er dårlig skal barna helt klart holdes hjemme. De skal tross alt klare en hel dag på skole med friminutt og være opplagt for læring. Så allmenntilstanden er viktig. I tillegg må de selvsagt være feberfri, men det tar jeg som en selvfølge.

Skrevet (endret)

Allmenntilstanden er vel det viktigste? Barnet er neppe i form til å ha utbytte av en skoledag hvis han har hostet hele natten og sovet lite. Tenk på hvor utslitt du selv blir av sånt. Vi voksne går jo på jobb likevel, men jeg tenker at det er litt annerledes for et barn, særlig når han er så liten som 6 år. Jeg er selv lærer i småskolen, og ser mange eksempler på elever som hadde hatt det bedre hjemme enkelte dager.

Syns forresten den regelen om en hviledag hjemme etter feber er fornuftig, jeg. Sånn var det alltid da jeg vokste opp. Synd at vi foreldre har det så travelt og får så dårlig samvittighet når vi har syke barn....

Endret av Kayli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...