Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noen her som jobber frilans med ting som webdesign, grafisk design, oversetting, skriving og lignende saker. Tjener du bra, og har det tatt lang tid for deg å "etablere" deg innen den bransjen du driver i?

Selv har jeg prøvd med på litt oversetting og slikt i perioder, men har aldri klart og tjent mer enn 10 000 pr måned. Det er litt lite for at man skal kunne leve av det, synes jeg.

Har jobbet en del med utenlandske kunder, og det er da sjelden at jeg har fått mer enn ca 100 kr/timen for den jobbinga jeg har gjort.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du har fått jobb som oversetter, og har du noe utdannelse?

Har desverre ingen konkrete svar til deg. Jobber freelance, men jobber innen tv-bransjen, og er ansatt på engasjement-basis. Tjener mellom 40-45 000 måneden. Har bachelor.

Anonymous poster hash: de82f...d8e
Skrevet

Har jobbet via nettet, og har ingen utdannelse i oversetting, nei.

Skrevet

Da jeg jobbet som frilansoversetter tjente jeg alt fra 5000 til 50 000 i måneden. Altså veldig variabelt med tanke på marked, behov, kunder osv. Gjennomsnittslønnen ble helt grei, men ganske slitsomt å ikke vite hva man tjente.

Det heter forresten oversettelse, ikke oversetting ... :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor dere får oversettelsesoppdrag? Har prøvd å lete litt selv, men syns det er vanskelig å finne noe. Er dere registrert på en spesiell side, eller leter dere opp selskap/personer selv? :-)

Holder selv på å studere oversettelse, så det kunne jo vært en fin deltidsjobb i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...