Gå til innhold

Hva skal jeg kalle den?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kreativiteten streiker...

Dette har jeg tenkt på siden før jul, og nå blir jeg sprø av det! Derfor tyr jeg til kreative hoder på KG.

Jeg skal opprette en nettside som vil bli en fin blanding av PerezHilton.com og Cosmopolitan. De beste norske sammenligningen blir vel Topp.no.

Det jeg trenger hjelp til er nettsidens navn. Jeg står bom fast i hva jeg skal kalle den!

Litt om nettsiden:

- Målgruppen er jenter mellom alderen 11 og 17-ish.

- Temaene vil være typiske jenteting som kjærlighet, mote, og ungjentekjendiser (á la Taylor Swift, Justin Bieber og Isaac Elliot)

Navnet kan gjerne være på et annet språk, men det må ikke være for barnslig.

Gjerne litt catchy! :)

Så, noen gode idéer? Jeg setter pris på ALLE forslag!!

Anonymous poster hash: e0f32...b4c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det er viktigere å fokusere på innhold enn navn.

Anonymous poster hash: a3b71...1b6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok det er viktigere å fokusere på innhold enn navn.

Der tror jeg du tar feil. Både óg krever like mye fokus.

Navn er kjempeviktig for en nettside. Det må være fengende, lett å huske og noe som kan både skrives og uttales lett.

Mangler en side dette, vil den miste mange lesere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der tror jeg du tar feil. Både óg krever like mye fokus.

Navn er kjempeviktig for en nettside. Det må være fengende, lett å huske og noe som kan både skrives og uttales lett.

Mangler en side dette, vil den miste mange lesere.

Og hvor mange sukessfulle blogger driver du?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mange sukessfulle blogger driver du?

Kan jeg ikke starte en bra blogg uten å ha sju andre suksessfulle samtidig?

Men siden du hinter til at jeg ikke kan ane hva jeg snakker om uten at jeg har vært innom suksess, så kan jeg fortelle at jeg for et par år siden hadde en blogg med 30.000 lesere daglig.

Jeg jobber også som journalist, og vet derfor hvor viktig et navn kan være for en nettside.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med produktdesign og når jeg skal finne navn på 250 produkter i året så prøver jeg å finne en kategori først, eks. stjernebilder, byer, adjektiv, guder, mytologi and so on som jeg skal henge de i. Deretter leter jeg etter språk. Latin, engelsk og spansk har mange fengende enkle ord som også er veldig lett å huske siden ordene ofte har en dobbeltbetydning i norsk. Ofte står slike gruperte lister flere steder på nettet så google er din venn. Man må igjennom mye skvip, men plutselig dukker det opp noe som skiller seg ut fra mengden, da også i flere forskjellige språk representert på samme side :)

Anonymous poster hash: 88f40...ed7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg ikke starte en bra blogg uten å ha sju andre suksessfulle samtidig?

Men siden du hinter til at jeg ikke kan ane hva jeg snakker om uten at jeg har vært innom suksess, så kan jeg fortelle at jeg for et par år siden hadde en blogg med 30.000 lesere daglig.

Jeg jobber også som journalist, og vet derfor hvor viktig et navn kan være for en nettside.

Da burde du vel klare å komme på et passe fengende navn på egen hånd?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med produktdesign og når jeg skal finne navn på 250 produkter i året så prøver jeg å finne en kategori først, eks. stjernebilder, byer, adjektiv, guder, mytologi and so on som jeg skal henge de i. Deretter leter jeg etter språk. Latin, engelsk og spansk har mange fengende enkle ord som også er veldig lett å huske siden ordene ofte har en dobbeltbetydning i norsk. Ofte står slike gruperte lister flere steder på nettet så google er din venn. Man må igjennom mye skvip, men plutselig dukker det opp noe som skiller seg ut fra mengden, da også i flere forskjellige språk representert på samme side :)

Anonymous poster hash: 88f40...ed7

Takk for tips! Men jeg har allerede prøvd det. Jeg har prøvd forskjellige ord på veldig mange forskjellige språk.

Jeg har også lett etter inspirasjon i navn på drinker, leppestiftnavn, dyr, drugs, blomster, begrep i motebransjen, bladd gjennom titler på Tumblr og you name it...

Nå er jeg utbrent av å lete og tenke! :P Trenger ny inspirasjon.

Da burde du vel klare å komme på et passe fengende navn på egen hånd?

Hvorfor det?

Hva er det egentlig med deg? Hva er du ute etter? Hvorfor er du så irriterende?

Skrevet

B-cuz (because) zippit (som i zip it- hold munn og les, hehe) Mosh. Glam. Glamit. Hot. Gosj. Njæh... vet ikke helt jeg...

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Og den som gir deg det perfekte navn får hvor stor andel av bloggens overskudd?

Edit: Fjernet sitat.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og den som kommer med det perfekte navnet får hvor stor andel av bloggens overskudd?

Hehe, heder og ære!

Fordel å ikke kommentere anonymt i så fall :P

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hehe, heder og ære!

Fordel å ikke kommentere anonymt i så fall :P

Heder og ære er jo like med ren idioti for å gi bort noe som skaffer den andre inntekter.

Enig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heder og ære er jo like med ren idioti for å gi bort noe som skaffer den andre inntekter.

Enig?

Gosh, kan man ikke hjelpe noen disse dager uten å kreve penger for det? Er man plutselig idiot om man hjelper et annet menneske uten lønn? Jeg så ikke akkurat for meg at noen her inne skulle bruke mer enn to minutter på å skrible ned et par forslag.

Så, nei. Jeg er ikke enig med deg.

• Liker 1
Skrevet

"Zoom"?

Spelar på å zoome inn interessante folk/trender/klær/gossip und so weiter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...