Gjest Butterflygirl Skrevet 1. juni 2004 #1 Skrevet 1. juni 2004 Leste her på KG at det finnes en Aluminiumsklorid deo som man kan bruke for å stoppe overproduksjon av svette. Så jeg dro til apoteket for å se etter den, men fant den ikke. Fant bare stop24, hjelper den? Men den Aluminiumsklorid, hvor finner jeg den? Er det det den heter? Hadde vært fint hvis noen kunne være litt spesifikk. Det er varmt og jeg har lette klr på meg, så evt. flekker ville nok synes godt. :oops:
SunAndMoon Skrevet 1. juni 2004 #2 Skrevet 1. juni 2004 Jeg sliter "litt" med svette (året rundt) og har tendens til å få stygge flekker på klærne. jeg ble anbefalt en deo av Vichy (dyr - 90,- men verdt pengene!).. den jeg bruker har grønn kork, men lukter litt mann synes nå jeg (lukter bare når den påføres). Har hjulpet meg masse! (48-hours "stopp" el.lign). Jeg har også prøvd mange andre typer deo'er, og har funnet ut at denne er noe av det beste jeg har prøvd! Og jeg får ingen flekker på klærne mine av deoen, heller ikke hvis jeg alikevel skulle svette litt. Redningen for mine lyse og hvite klær =) Vet også at flere av brukerne her bruker noe såkalt "yerka" (tror man også får kjøpt dette på apoteket). Har kjøpt Vichys på apoteket. Søk litt på forumet, på f.eks "yerka" eller "deo".. så får du nok opp en del på dette emnet med svette og deo. eller spør betjeningen på apoteket! Lykke til videre!
Gjest Elenath Skrevet 1. juni 2004 #3 Skrevet 1. juni 2004 Yerka kjøper jeg hos Cubus. Har ikke et stort svetteproblem jeg heller, men den stopper det som eventuelt måtte komme og jeg slipper flekker og ringer under armene.
Tusseline Skrevet 1. juni 2004 #4 Skrevet 1. juni 2004 Selv har jeg ikke et stort svetteproblem, men bruker Aluminiumsklorid fordi det er mer praktisk enn deo, rett og slett. Tviler på at apoteket har dem stående framme, så det er bare å spørre.
Ibenholt Skrevet 1. juni 2004 #5 Skrevet 1. juni 2004 Jeg bruker også aluminiumsklorid og synest den fungerer kjempebra! Den stopper all svetteproduksjon under armhulene tvert! Jeg kjøpte den på det lokale apoteket, Apotek 1. Men visst du har problemer med å finne det så kan du jo prøve å spørre i disken..visst ikke kan du stikke innom alle apotekene du vet om. Noen av dem må jo ha det. Det er iallfall det mest effektive jeg har prøvd. Lykke til
Gjest glaciera ulogget Skrevet 1. juni 2004 #6 Skrevet 1. juni 2004 Aluminiumklorid er en helt vanlig ingrediens i alle deodoranter, så det du leter etter er kanksje en med ekstra høyt innhold av dette? Jeg vet det fordi da jeg jobbet på parfymeri måtte jeg hjelpe en dame å finne en deo uten aluklor fordi hun ikke tålte dette. Jeg gikk rett og slett gjennom alle typene vi hadde, inkludert de som tilhørte duftserier, og fant to eller tre som ikke inneholdt stoffet....
*Lisa* Skrevet 1. juni 2004 #7 Skrevet 1. juni 2004 Aluminiumsklorid er forsåvidt ikke navnet på en deo, men navnet på det stoffet som antiperspirerende deo'er inneholder. Det du leter etter på apoteket er en sterk oppløsning av aluminiumsklorid i alkohol, det er ikke alltid den står fremme sammen med hygieneartiklene. Men bare spør etter aluminiumsklorid i disken. De vet godt hva det er. :-) Ta en titt her hvis du ikke har brukt dette før!
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. juni 2004 #8 Skrevet 2. juni 2004 Tusen takk for svar. Jeg tenkte ikke på å spørre i det hele tatt. Det var så mange der i butikken. Var litt flau. :oops: Men det skal jeg huske på. Får bare håpe at jeg tåler det. Eller så får jeg finne en som har litt mildere oppløsning. Tenkte kanskje å prøve ut den SunAndMoon nabefalte, Vichy. Men SunAndMoon, har den høyere aluminiumsklorid oppløsning enn i andre deo?
Gjest Cuddly Skrevet 2. juni 2004 #9 Skrevet 2. juni 2004 Kan jeg spørre hvilken deo du bruker nå, BFGirl?
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. juni 2004 #10 Skrevet 2. juni 2004 Bruker Nivea Dry Antiperspirant Mild Care. Det er stick. Jeg liker egentlig ikke roll-on. Hater å vente på at den skal tørke. Prøvde en fra apoteket før. Het Cosmica eller noe, uten parfyme. Men den var roll-on.
Gjest Cuddly Skrevet 2. juni 2004 #11 Skrevet 2. juni 2004 Men da har du prøvd den jeg tenkte på; Cosmica uten parfyme. Den funker suverent på meg, og tørketiden er ok når den veies opp mot hvor bra den funker!
Gjest Butterflygirl Skrevet 2. juni 2004 #12 Skrevet 2. juni 2004 Men da har du prøvd den jeg tenkte på; Cosmica uten parfyme. Den funker suverent på meg, og tørketiden er ok når den veies opp mot hvor bra den funker! Kanskje jeg skulle prøve den igjen? Brukte ikke opp hele uansett. Den ligger hjemme. Så kanskje jeg skulle bruke opp den før jeg evt tester ut en annen eller kjøper alumuniumsklorid. Veldig utålmodig jeg når det gjelder sånt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå