Gå til innhold

Visning, hus til leie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på vising snart, er et hus som leies ut.

Det er leietager som har visningen, da huseier bor i utlandet.

Er det noen som har vært borti lignende før?

Jeg lurer på hvordan de da velger hvem som får leie, når huseier ikke får møtt noen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De stoler nok på at dagens leietagere finner den beste utleier ;-)

Skrevet

De stoler nok på at dagens leietagere finner den beste utleier ;-)

Ja såklart, bare lurer så fælt på hva de liksom er "ute" etter :fnise:

Vil jo gi best mulig inntrykk og gjerne få leie, men når det er flere om huset så er jo sjansen ikke så stor.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje huseier stoler på disse personene. Ellers får du vel sende en hyggelig mail med bilder kanskje og presentere dere litt. Kan jo være at det gjør utslaget?

Anonymous poster hash: 2448e...50c
Skrevet

Kanskje huseier stoler på disse personene. Ellers får du vel sende en hyggelig mail med bilder kanskje og presentere dere litt. Kan jo være at det gjør utslaget?

Presentert oss på mail till dem har vi gjort, men var vansklig å vite helt hva jeg skulle skrive.

Ville ikke skrive en hel avhandling heller.

Siden dette huset ligger på et bittelite sted, som er langt i fra en studentby, så håpet jeg på at det var få som meldte interesse. Så feil kan man ta gitt!

Får bare håpe og krysse fingrene, og være "ren, pen, lukter godt" på visning.

Men, en ting jeg lurer på ang visning. Dette blir også vår første visning.

Hva er det ikke "greit" å spør om, som ansees som uhøflig e.l?

Vil som sagt gi et godt inntrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke spurt om naboene. Eller om de har trivdes der de som nå flytter ut. Kan kanskje virke litt snokete. Selv om jeg vet at det er noe jeg hadde lurt fælt på selv. :fnise: Eller om det tåles at man har "litt fester og sånn". Kan også virke negativt. Og være litt forsiktig med å antyde at det virker litt slitent (hvis det gjør det, da) og typ kommentarer som : her hadde det sikkert gjort seg med en oppgradering av badet .f.eks.

Ellers tror jeg det virker positivt å spørre om det aller meste angående leieforholdet og om utgiftene til strøm og slikt. Masse lykke til ivertfall! :sol:

Skrevet

Ville ikke spurt om naboene. Eller om de har trivdes der de som nå flytter ut. Kan kanskje virke litt snokete. Selv om jeg vet at det er noe jeg hadde lurt fælt på selv. :fnise: Eller om det tåles at man har "litt fester og sånn". Kan også virke negativt. Og være litt forsiktig med å antyde at det virker litt slitent (hvis det gjør det, da) og typ kommentarer som : her hadde det sikkert gjort seg med en oppgradering av badet .f.eks.

Ellers tror jeg det virker positivt å spørre om det aller meste angående leieforholdet og om utgiftene til strøm og slikt. Masse lykke til ivertfall! :sol:

Takk for tips!

Vi har vel aldri fest, egentlig. Vi drikker veldig lite begge to.

Så det er greit å spørre om utgifter til strøm? Samboer mente det var ufint å spørre om.

Skrevet

Presentert oss på mail till dem har vi gjort, men var vansklig å vite helt hva jeg skulle skrive.

Ville ikke skrive en hel avhandling heller.

Siden dette huset ligger på et bittelite sted, som er langt i fra en studentby, så håpet jeg på at det var få som meldte interesse. Så feil kan man ta gitt!

Får bare håpe og krysse fingrene, og være "ren, pen, lukter godt" på visning.

Men, en ting jeg lurer på ang visning. Dette blir også vår første visning.

Hva er det ikke "greit" å spør om, som ansees som uhøflig e.l?

Vil som sagt gi et godt inntrykk.

Vi fikk huset vi bor i, fikk vi kjøpt fordi vi var så hyggelige på visning ;-) Det var en annen person som la inn et høyere bud, men den personen fikk avslag fordi denne personen var så negativ. De som solgte syntes det var vemodig og flytte, og ønsket å selge til noen som falt for huset/stedet. Ikke noen som ønsket å rive alt. Her dreide det seg om salg, så det er jo litt anerledes - men jeg vil tro du "selger deg selv" ved å være positiv til stedet. Overse ting du ikke liker hvis du virkelig ønsker å leie. Snakk høyt med mannen din (slik at utleiere/de som leier der hører) om ting du syntes er positive. Eks:" åååå, tenkt å sitte her og spise frokost med den fine utsikten....". Men ikke overdriv :ler:

Jeg syntes ikke det gjør noe om du spør om de har likt seg der, og om det er et rolig sted. Et enkelt spørsmål ang. naboer gjør heller ingenting. F.eks. om det er barnefamilier i nærheten.

• Liker 1
Skrevet

Takk for fint svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...