Gå til innhold

Flytte til Oslo Vest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er 15 år. Pappa skal flytte fra nåværende bosted (Ikke Oslo). Til Oslo Vest, nærmere bestemt Frogner området. Han har tidligere bodd i Oslo, men da på Ullern.

Jeg komme til å bo ilag med han,mens mamma blir hjemme på ubestemt tid.

Det jeg lurer på er hvordan det blir for meg å passe inn? Er det vanskelig og komme inn i "gjengene"?

Bor nå i et påkostet område, men stor bil,og nytt hus.Men har ingen tendenser til et blærete, og overfladisk liv og område. Pappa (og mamma) er ganske avslappet til normer osv,men kler seg og oppfører seg bra.

Kan gjerne komme med flere opplysninger! Usikker på om detter er plassert riktig, isåfall bare flytt! :laugh:

Anonymous poster hash: 26adc...321
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frogner er faktisk et ganske avslappet sted. Bærum er verre i så måte.

Anonymous poster hash: d1362...f04
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å? Mitt inntrykk er omvendt.

Men til trådstarter: det spørs jo hvor veldig viktig det er for deg å passe inn en spesiell gjeng. Mye som forandrer seg også i årene fra 15 -20 også og da er vel ikke spesielle gjenger så viktig heller.

Tror du skal gli lett inn hvis du er vant med litt posh/upperclass livsstil. Det er jo pengene og fasaden som teller for mange på Frogner og i Bærum. Det er vel ikke helt feil å påstå. Men såklart, at man har penger, betyr ikke at man dermed er blærete nei. Kjenner mange kule rikinger jeg.

Om det ikke er så viktig for deg å henge med den riktige gjengen, hvem nå det er, så er jo Frogner sentralt til det meste og du kan jo .f.eks melde deg inn i svømmeklubb på tøyenbadet om du synes svømming er gøy. Er jo bare en liten tur med banen det. Men, det var vel et dårlig forslag. :bolledeig:

Anonymous poster hash: d2b6a...61f
AnonymBruker
Skrevet

Å? Mitt inntrykk er omvendt.

Anonymous poster hash: d2b6a...61f

Gjort en del undersøkelser, husker dette ble tatt opp i Aftenposten for noen år siden og Frogner er faktisk ikke et veldig sossete sted i så måte.

Anonymous poster hash: d1362...f04

• Liker 3
Gjest Maman
Skrevet

Ungdom på Frogner kommer fra veldig mange land, mange fra europeiske land som feks Frankrike. Tror det er mer typisk sossete på Ullern enn på Frogner blant ungdom, og på Frogner finner du nok en gjeng du passer inn i. Bodde der noen år og ungdommen der så ut til å passe i kategorier som kulturelite, europeisk storby, snobbete, idrett, alternativ, steinerskole.... Det går nok fint:)

De voksne derimot, ser ut til å konkurrere i å se mest mulig like ut? Samme hår, samme vekt, samme klesstil.

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet

De voksne derimot, ser ut til å konkurrere i å se mest mulig like ut? Samme hår, samme vekt, samme klesstil.

Uhmm. Jeg bor på Frogner og jeg synes jeg ser voksne i alle mulige varianter når det gjelder hår, vekt og klesstil. O_o

AnonymBruker
Skrevet

Gjeng kommer vel endel ann på hvilken skole du skal gå på, evt om du blir med på noen fritidsaktiviteter. vet ikke helt hvorfor denne er postet under klær?

Anonymous poster hash: b2fb4...57f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frogner er ikke sossete lenger.

Anonymous poster hash: c3182...fd1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Oslo er det sossete da liksom?

Anonymous poster hash: 141ca...86f
AnonymBruker
Skrevet

TS, hvis du vanligvis finner deg til rette der du er, tror jeg neppe Frogner vil oppleves som noe vanskeligere. Det kan godt hende du møter noen du ikke har så mye til felles med, men det ville du sikkert gjort alle andre steder også. Husk at ikke alle ungdommer på Frogner har lik personlighet og livsstil.

Anonymous poster hash: 7cedb...7ca
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vant til å være av de øverste i hierarkiet. Blir et sted midt inni Uranienborg-Frogner. Er over gjennomsnittet sossete, og litt status skader ikke altså. en vet noen hvordan holdningene er, og hvordan bruken blandt klær er der?

TS

Skrevet

Blir intet problem å få innpass i de unge jentegjengene på Frogner om du ikler deg Hunter-støvler, Parajumpers-jakke, Acne-skjerf (med logoen og vaskelappen frem) samt Michael Kors-bag. Gjerne alt på en gang, om det så er ti grader og stekende sol.

Beklagelig nok gjelder ikke dette bare for Frogner-området og andre "fine" deler av Oslo, men også andre områder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre gutt, men skjønner tegninga. '

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre gutt, men skjønner tegninga. '

TS

Ville tatt på en fin skjorte og bukse pluss masse voks

Anonymous poster hash: 8c959...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan er det med merkeklær og Oslo Vest? Har også hørt at det er mye drikking, noen som vet?

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er generelt meir rusbruk på vestkanten enn austover i byen, men det kjem veldig an på kva gjeng du hamnar i. Mitt tips er å finne noko å engasjere deg i, enten politikk, miljø eller elevpolitisk arbeid. Viss du interesserer deg for det finn du alltid likesinna.

Skrevet

Hvor skal du begynne på VGS?

Skrevet (endret)

Men hvordan er det med merkeklær og Oslo Vest? Har også hørt at det er mye drikking, noen som vet? Anonymous poster hash: 26adc...321

Det finnes alltid en bitteliten andel som kun er opptatt av det ytre skinnet på et menneske - slik er det alltid i alle miljøer og i alle aldre. Dog er denne andelen så liten at du svært enkelt kan velge bort denne tiendelen og heller være sammen med de resterende 90% som ikke bryr seg om det lille merket på brystet.

Kle deg slik du selv liker. Kle deg opp fordi du selv liker det, ikke for at andre skal like det. Selvsikkerhet er fremragende!

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Det er veldig mye kollektiver i bydel Frogner, der fattige studenter og partysvensker bor.

Bor i bydelen, og syntes ikke det er noe særlig sossete her i det hele tatt.

Men mye drikking ja :danse: Det er vel alle glad i, uansett hvor man bor :vin:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten Ullern VGS, eller Lambseter, Har du noen innspill Marie? Er interessert i en seriøs skole, men Realfag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...