Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

liksom "for bra". I alle fall så streber hun etter å være det. Vi har vært relativt gode venner lenge nå, både hun og jeg går tredje året på videregående. Men føler meg ikke alltid like komfortabel med henne, for jeg føler at hun kanskje føler seg bedre enn meg. For å nevne noe:

- Toppkarakter i nesten alle fag

- Best fysisk form av alle jentene i klassen (hun trener besett)

- Ganske pen og velstelt

- Svært musikalsk, på en måte som gjør at hun utmerker seg

- Utadvendt og sosial

Hun sier hun elsker å trene, og at det gjør henne glad osv, men tror egentlig at motivasjonen hennes er at hun vil se bra ut. Hun har aldri såret meg, og er generelt hyggelig og morsom, men jeg kan likevel tenke meg at hun føler seg bedre enn meg. Tenker at hun kanskje er litt falsk på bunnen. Og nå som innspurten på skolen har begynt, er det liksom karakterer og trening som opptar henne mest. Føler rett og slett at hun ser ned på meg, så jeg er ikke så gira på å bruke så mye tid på henne mer - føler meg nesten dum i hennes nærvær. Spørsmålet blir jo da om dette er dårlig av meg, da hun ikke har gjort noe konkret dårlig mot meg....

Hilsen jente som er lei av å være "middels" ved siden av venninna mi.

Anonymous poster hash: 973b0...f97
Videoannonse
Annonse
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Skjønner deg godt, holder meg unna sånne mennesker jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Dere projiserer bare egne svakheter på slike mennesker.

Hva så om hun er flinkere enn deg med trening og skolearbeid? Eneste grunn til at det kan plage deg er jo at vet du kunne gjort en bedre innsats selv. Hvis ikke hadde du bare vært glad på hennes vegne.

Anonymous poster hash: 21351...ffe
  • Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hun trener, fokuserer på skolearbeid og prøver å se bra ut. Grusomt!

Hvis du føler deg mindreverdig, så prøve hardere selv da vel.

Anonymous poster hash: 787a5...967

• Liker 29
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Dere projiserer bare egne svakheter på slike mennesker.

Hva så om hun er flinkere enn deg med trening og skolearbeid? Eneste grunn til at det kan plage deg er jo at vet du kunne gjort en bedre innsats selv. Hvis ikke hadde du bare vært glad på hennes vegne.

Anonymous poster hash: 21351...ffe

Men det ER faktisk noe kvalmt over sånne mennesker! Som prøver å framstå bra på alle måter. Det er noe med "perfekte" mennesker som gjør meg kvalm, jeg synes det sier litt om hvilke verdier de har i livet...

Skrevet

Ser ikke noe gale i å prøve å få toppkarakterer i alle fag, trene for å se bra ut og at hun faktisk ser bra ut. Du er nok bare misunnelig, for hvem vil vel ikke være best og se best ut?
Vær heller glad for at du har en så flink venninne, og at hun ikke ligger hjemme på sofaen hver eneste dag og ikke gjør en drit.
Synes det er noe kvalmt over mennesker som rakker ned på andre som gjør det bedre enn de. Lyser jo misunnelse og sjalusi av de!

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, dette understreker bare min oppfatning om verden - uansett hva man gjør så er det galt :)

Er man for lat, så er det galt. Er man for flink, så er det galt ..

Skulle man tatt hensyn til folk rundt seg, lurer jeg veldig på hvor man hadde endt opp?

Anonymous poster hash: d9f4b...2f1
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

liksom "for bra". I alle fall så streber hun etter å være det. Vi har vært relativt gode venner lenge nå, både hun og jeg går tredje året på videregående. Men føler meg ikke alltid like komfortabel med henne, for jeg føler at hun kanskje føler seg bedre enn meg. For å nevne noe:

- Toppkarakter i nesten alle fag

- Best fysisk form av alle jentene i klassen (hun trener besett)

- Ganske pen og velstelt

- Svært musikalsk, på en måte som gjør at hun utmerker seg

- Utadvendt og sosial

Hun sier hun elsker å trene, og at det gjør henne glad osv, men tror egentlig at motivasjonen hennes er at hun vil se bra ut. Hun har aldri såret meg, og er generelt hyggelig og morsom, men jeg kan likevel tenke meg at hun føler seg bedre enn meg. Tenker at hun kanskje er litt falsk på bunnen. Og nå som innspurten på skolen har begynt, er det liksom karakterer og trening som opptar henne mest. Føler rett og slett at hun ser ned på meg, så jeg er ikke så gira på å bruke så mye tid på henne mer - føler meg nesten dum i hennes nærvær. Spørsmålet blir jo da om dette er dårlig av meg, da hun ikke har gjort noe konkret dårlig mot meg....

Hilsen jente som er lei av å være "middels" ved siden av venninna mi.

Anonymous poster hash: 973b0...f97

Har desverre ikke noe råd til deg, men elsket den setningen :D

Anonymous poster hash: 3f222...8bf

Gjest crazycatlady
Skrevet

Det er ikke pent å være misunnelig og sjalu!

• Liker 8
Skrevet

[...] føler meg nesten dum i hennes nærvær. Spørsmålet blir jo da om dette er dårlig av meg, da hun ikke har gjort noe konkret dårlig mot meg....

Hilsen jente som er lei av å være "middels" ved siden av venninna mi. [...]

Gjør som jeg -- ikke konkurrer med andre. Konkurrer med deg selv!

• Om det er vekta som er saken: Hvor mange kilo greier du å gå ned -- tenk på hver kilo som en seier -- for deg.
  • Om det er skolearbeidet som er saken: Hvor mye bedre greier du å bli om en måned, enn du er nå?
  • .. og tilsvarende på andre områder.

Når det gjelder musikalitet så vet jeg ikke helt. Sånne evner er ofte medfødte, og det som noen må jobbe mange år med, faller andre helt naturlig. Sorry..

Hilsen T

• Liker 7
Gjest Vena Cava
Skrevet

Skjønner rett og slett ikke problemet jeg Ts. Har selv ikke problemer med at andre når sine mål.

Forstår ikke hvordan det kan være galt å fremheve de gode sidene ved seg selv , set gjør vi jo alle.

Hun har selvdisiplin og er sosial og musikalsk.

Hva så?

Det er garantert ting ved henne som ikke er fullt så bra. Hun bare ikke fremhever det på samme måte.

Og sånn er du også Ts det er jeg sikker på.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dette er et problem du nå har konstruert helt selv i ditt eget hode.

Enten fikser du ditt problem med å føle deg mindre verd ved siden av henne.... og innser at det vil alltid gjennom hele resten av livet ditt være en kvinne eller flere kvinner som enten er bedre trent, har det du oppfatter som mer perfekte pryster, lengre ben, smalere midje, mere penger, større suksessfator... and the list goes on...

Og du lever helt fint med akkurat det, - eller så er det bare å grave seg ned... eller kun henge med de menenskene du synes er mindre intelligente enn deg, mindre tiltrekkende, mindre velstående, - og oppleve at noen av disse menenskene vil oppfatte deg nøyaktig slik du nå oppfatter venninnen din.

• Liker 14
Skrevet

Om du føler deg dum pga henne, så er det ditt problem, ikke hennes.

Vi er alle forskjellige, og har ulike mål i livet. Det får være hver enkelts sak.

Om det er sånn at hun vil se bra ut - hva så?

Du får enten jobbe litt med deg selv, eller finne deg en dummere og styggere venninne så du kan føle deg bedre...

• Liker 3
Skrevet

Hun skal ikke trenge å forsvare sine årsaker til å gjore X eller Y når det uansett er noe positivt hun foretar seg. De fleste trener for en kombinasjon av årsaker - utseende, energi, helse, å kunne spise bedre - og selv om en årsak er mer prominent enn andre er ikke dette noe hun må svare for overfor andre. Hun vet vel, som kvinner flest, at dersom hun sier at hun vil se best mulig ut, vil andre i dårligere form sette et "overfladisk" stempel i pannen hennes.

På samme måte trenger ingen å si at penger er motivasjon for en god utdannelse eller at de vil utmerke seg i et felt.

Det handler egentlig bare om at du vil snu dette til å handle om at hun ikke er ekte eller genuin - problemet er sjalusi og du vil at det heller skal handle om henne.

Hun er fornuftig og selvdisiplinert. Trening og skolearbeid ER et godt fokus å ha mens man enda er på vgs. Selvsagt skal man hygge seg også, men er man inne i en god sirkel slik din venninne er, er det bedre å holde seg der.

Hvis du virkelig ikke utstår å vaere med henne hele tiden kan du kutte ned på tiden dere er sammen, men ikke forsok å trykke henne ned eller bli manipulerende. Vaer heller litt mer sårbar og aerlig - si at du beundrer hennes selvdisiplin og gjerne vil ha noen tips for hvordan hun holder seg motivert med skole og trening.

Du kan vaere sikker på at sjalusien som ligger under merkes på hennes, og slikt odelegger vennskap fullstendig.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skulle hun vært venn med deg om hun ser ned på deg?? Du må da skjønne du har kvaliteter hun liker. At hun nevner karakterer og trening, er fordi hun er veldig opptatt av at hun selv gjør det bra på de områdene. Har ikke du også ting du kan snakke om i timesvis, som trigger en glede?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo heller se på det som positivt at du har en smart og veltrent venninne? Det lyser jo lang vei at du egentlig er misunnelig, så kanskje du kan foreslå at dere skal lese sammen eller trene sammen, så kanskje du klarer å bli like smart og trent?

Anonymous poster hash: cdb54...c26
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du var jo en flott venn, not. Istedenfor å være så grusomt sjalu på henne kan du jo heller ta litt inspirasjon fra henne og bli bedre både innenfor trening og skole? Hvorfor skal det plutselig være negativt å ville være perfekt og flink? Istedenfor å kritisere henne burde du jo rose henne.

Hvis du ikke klarer å være sammen med folk som er penere enn deg, da har du et stort problem.

Anonymous poster hash: 03444...44c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånne fæle folk som venninna di fortjener ikke å ha venner.

Som deg.......

Anonymous poster hash: fbd1f...cac
  • Liker 1
Skrevet

Om noen er bedre enn meg i noe, så er det ikke dere "feil". Det er mest sannsynlig min.

Ha respekt for veninna di du for det virker som hun jobber hardt for det hun har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, sånne som deg gjør verden til et dårligere sted.

Anonymous poster hash: 03444...44c
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...