Gå til innhold

Sko til backpacking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skal på backpacking over en lenger periode, og lurte på hvordan sko dere ville anbefalt? Vil helst at de skal være litt moteriktige, slik at jeg kan matche dem med antrekk, samtidig som de må være behagelige, da det blir mye gåing.

Jeg har tenkt litt på New Balance, men syntes det ser ut som de ikke puster så godt, og finner dem ikke i mindre enn strl 36, og jeg må ha strl 35. Har også prøvd Nike Free Run, men disse passet foten min dårlig. Er derfor litt lost, har dere noen forslag?

Anonymous poster hash: 0e3bc...c99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Du må nesten velge enten eller. Jeg ville valgt noen gel-asics og de får du i mange typer og varianter. Du skal gå på forskjellige underlag og da er det greit med skikklig demping. Finnes også i sort.

Vet ikke hvor lenge og hvor mye du skal gå da men det må du finne utav før du kjøper sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg sjekket ut ganske mye forskjellig sist jeg skulle på backpacking. Jeg endte opp med et par goretex (litt vanntette) Salomon sko og et par gode sandaler fra Esprot. Jeg brukte egentlig ikke joggeskoene så mye, men jeg slet ut sandalene og kjøpte et nytt par (Geox) underveis.

Vil anbefale deg å tenke komfort fremfor å være moteriktig, du kommer ikke til å tenke på det underveis uansett. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekte backpackere går i flipfloppers eller simpelthen barbeint.

Anonymous poster hash: 9b765...9de
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekte backpackere går i flipfloppers eller simpelthen barbeint.

Anonymous poster hash: 9b765...9de

Tja, da tror jeg går for å være en fake-backpacker.

Og takk alle dere andre, de Dr. Martens sandalene så veldig spennende ut, tror jeg skal sjekke dem ut litt nærmere :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Hvor er det du skal backpacke? Disse her skal visst være veldig bra - ser ut som espadrillos/slipons, men med komforten til noen skikkelig stødige joggesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor er det du skal backpacke? Disse her skal visst være veldig bra - ser ut som espadrillos/slipons, men med komforten til noen skikkelig stødige joggesko.

Oi, disse var skikkelig lure! Så ut som de ikke veide så mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, da tror jeg går for å være en fake-backpacker.

Og takk alle dere andre, de Dr. Martens sandalene så veldig spennende ut, tror jeg skal sjekke dem ut litt nærmere :)

Kan anbefale dem på det sterkeste. Mulig du ikke finner akkurat samme modell, men Dr. Martens er slitesterkt. Har brukt mine sandaler i årevis og de er like fine. Pluss de er gode for føtter og rygg.

Anonymous poster hash: 6a489...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Backpacke? Hvorfor sier dere ikke heller ryggsekk på tur??

Tja, fordi det er et velkjent begrep. Hvis du for eksempel tar en titt på diverse reisebutikker sine nettsider vil du oppdage dette.

http://www.nomaden.no/main/index.php?option=com_content&task=view&id=235&Itemid=41

http://www.chillout.no/index.php?menu=store&sub=pakkliste&list=jordenrundt

http://www.handysize.no/nb-NO/Backpacking.aspx

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte lærsandaler med en god såle når jeg var på tur. Beste turskoene noen sinne. Derfor ville jeg gått for Dr. Martens sandalene nå. Joggesko er nok veldig lurt å ha med, men blir varmt okke som om du ikke finner noen gode og luftige.

PS: Selv om du er 35 i skostørrelse, så må du gå opp en størrelse. Føttene dine kommer til å bli hovne pga varme og mye veske i kroppen.

Anonymous poster hash: c779b...e0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvor du skal og hva slags vær du forventer. Vi backpacket 30-40 varmegrader og brukte kun sandaler med god demping hele turen.

Jeg brukte lærsandaler med en god såle når jeg var på tur. Beste turskoene noen sinne. Derfor ville jeg gått for Dr. Martens sandalene nå. Joggesko er nok veldig lurt å ha med, men blir varmt okke som om du ikke finner noen gode og luftige.

PS: Selv om du er 35 i skostørrelse, så må du gå opp en størrelse. Føttene dine kommer til å bli hovne pga varme og mye veske i kroppen.

Anonymous poster hash: c779b...e0b

Jeg hadde aldri problemer med at skoene ble trange så jeg ville gått for min vanlige størrelse, men passet på at de heller var litt løse enn trange. Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...