Gå til innhold

Detox, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å starte på en detox-kur og har søkt litt rundt om på nettet. Kom over natron-kurern der en blander 5 ss natron i 1 liter vann. Noen som har prøvd dette? Funket det? Og det er vel ikke farlig?

Eller noen som har noe andre tips om billige kurer?

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke detoxkur, du har en lever og nyrer som tar seg av det.

Anonymous poster hash: 0666d...db4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med avgiftingskurer når man ikke har inntatt gift?

Hele kroppen renser seg selv kontinuerlig, det bygges ikke opp et overskudd med avfallstoffer.

Anonymous poster hash: 47896...bf3
  • Liker 3
Skrevet

drikk vann.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med avgiftingskurer når man ikke har inntatt gift?

Hele kroppen renser seg selv kontinuerlig, det bygges ikke opp et overskudd med avfallstoffer.

Anonymous poster hash: 47896...bf3

Hovedproblemet med dagens nordiske kosthold er at vi får i oss altfor mye av de matvarene vi bare skal ha litt av, og altfor lite av de varene vi skal ha mye av. Sukker, hvete og melk er som gift for kroppen vår. Det er kjøtt, fisk og grønnsaker vi skal ha mye av.

Anonymous poster hash: 00dfa...733

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at man tar en detox er vel for å "løsne" opp i systemet. Matvanene vår gir oss tregere mage osv, så tanken på å rense igjennom kroppen en gang innimellom er vel en god tanke.

Forsåvidt har en dag på bare vann ganske grei effekt det også.

Anonymous poster hash: 075a3...913
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sukker, hvete og melk er som gift for kroppen vår. Anonymous poster hash: 00dfa...733

Dette er en uvitenskapelig løgn.

Anonymous poster hash: a09f9...552

• Liker 4
Skrevet

TS, detox er fantastisk for kroppen, men en natron kur slik du beskriver vil jeg ikke akkurat kalle detox. Ta kontakt med meg på pm hvis du vil ha en skikkelig detox :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, takk. Gjerne det 2shy :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på "detox" nå, eller detox med mat. Har fått ett program utarbeidet av ernæringsfysiolog, tilpasset meg og min timeplan. I praksis går det ut på at jeg drikker mye, og nesten utelukkende spiser grønnsaker.

Har drevet på siden lørdag, og spiser veldig få kalorier, men føler helt fin i hodet og kroppen! Anbefaler å få hjelp til dette av noen som har peiling, det trenger ikke å koste så mye heller ;)

Anonymous poster hash: 2691b...22b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...