Gå til innhold

Trening -hvor ofte for best utbytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulighet til å trene 5-6 ganger i uken, er det da like greit å trene så ofte?

Jeg forstår at musklene trenger restitusjon, men hva er mest effektivt:

-helkropp fire ganger i uken + to cardioøkter

-annenhver dag med overkropp og underkropp + 2 cardioøkter i 6 dager?

(målet er opp i muskelmasse med hovedfokus på rumpe/lår og skuldre/armer. + litt ned i fettprosent.)

Har ellers en rolig hverdag, uten barn og med stillesittende arbeid, så jeg har overskudd og tid. Og jeg er ikke nybegynner, men har heller ikke drevet med "strukturert" styrketrening før de siste fire månedene.

:)

Anonymous poster hash: 4c731...62d
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg har mulighet til å trene 5-6 ganger i uken, er det da like greit å trene så ofte? Jeg forstår at musklene trenger restitusjon, men hva er mest effektivt: -helkropp fire ganger i uken + to cardioøkter -annenhver dag med overkropp og underkropp + 2 cardioøkter i 6 dager? (målet er opp i muskelmasse med hovedfokus på rumpe/lår og skuldre/armer. + litt ned i fettprosent.) Har ellers en rolig hverdag, uten barn og med stillesittende arbeid, så jeg har overskudd og tid. Og jeg er ikke nybegynner, men har heller ikke drevet med "strukturert" styrketrening før de siste fire månedene. :)Anonymous poster hash: 4c731...62d

Høyde, alder, vekt, mål med treningen?

AnonymBruker
Skrevet

Høyde, alder, vekt, mål med treningen?

174, 24 og vekt et sted mellom 59-65 (har ikke vekt...). Målet står i hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: 7fe4d...5a7

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

174, 24 og vekt et sted mellom 59-65 (har ikke vekt...). Målet står i hovedinnlegget.Anonymous poster hash: 7fe4d...5a7

Ok, du har et flott utgangspunkt til å legge på deg muskelmasse. Vekta di er perfekt. Anbefaler deg å heller ta dette på http://forum.fitnessbloggen.no da det er mye gode erfaringer der fra jenter som trener mye styrke :)

Endret av Runforit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...