AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Jeg og forloveden min/samboeren min ble enige om å gifte oss i august, invitasjonene er sendt ut og jeg gleder meg masse. Vi skulle egentlig kjøpe hus i vår, men bestemte oss for å utsette det pga bryllup. Leiligheten vi bor i er hans, og det er småting (sparkling, fliselegging) som må fikses før vi kan selge. Vi har bodd her i 3 år så han har hatt mer enn nok tid, og hver gang jeg har spurt om han kan fikse det så blir det et helvete,for han klikker.. Igår fant jeg drømmehuset, som er akkurat der jeg ønsker å bo. Det er helt perfekt, beliggenheten er perfekt, og vi har mer enn nok råd til det!! så spurte jeg om vi kunne se på huset,fordi jeg har så utrolig lyst på det. Han vil ha barn til høsten, og da er leilgheten for liten,så hus må vi ha uansett (jeg vet ikke om jeg orker husjakt når jeg er gravid neste vår).. Så sa han at det var masse som må gjøres i leiligheten før vi kan selge, og at han ikke vet om det lar seg gjøre. Jeg sa at pappa kan hjelpe, men det vil han ikke.. Han har faktisk hatt 3 år på seg å fikse disse tingene som kan gjøres på en helg.. Kjenner jeg mister motet. Han vil ha hus, jeg vil ha hus, men han får ikke solgt leiligheten fordi han ikke GIDDER å fikse disse tingene. Jeg kjenner jeg er likegyldig idag, orker bare ikke å krangle mer (vi har hatt noen heftige krangler fordi jeg ikke skjønner hvorfor han ikke bare gjør det/sier jatakk til hjelp). Han sier jeg skal slutte å mase om det, men hvis jeg aldri setter i gang ting så blir det aldri. Vi mistet feks en sydentur vi skulle på i sommer fordi han aldri får fingen ut (han ba meg slutte mase, jeg ventet til han bestemte seg for å gjøre noe med det). Hvis jeg venter på at han skal gjøre noe, så blir det aldri noe, og jeg må sitte i hans leiligheti mange år Hvordan kan jeg få han til å forstå? Ja, jeg har hatt rolige samtaler med han, men han hisser seg opp. Anonymous poster hash: a7724...6ce
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Du er på vei til å gifte deg med en veldig bedagelig fyr som ikke stresser med noe som helst. Skal noe bli gjort, må du få fingeren ut. Fiksing og salg av leilighet kommer til å falle på deg. Anonymous poster hash: 9499c...a1b 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Er du sikker på at han vil gifte seg,få barn og kjøpe hus med deg? Og vil du alt dette med han? Han forandrer seg garantert ikke til det mer positive i fremtiden , tvert om isåfall . Mener ikke å være frekk , bare realistisk Anonymous poster hash: a15a8...65b 4
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Hvorfor vente og mase? Du og din far fikser greit det lille som gjenstår. Bare book en helg med din far og så skrider dere til verket. Det er hans leilighet jada... men, ingenting blir ferdig av å utsette det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Det er da bare å brette opp ermene og sette i gang selv, evt sammen med din far! Hvorfor gå og vente på ham?? Du er jo like tiltaksløs selv! Anonymous poster hash: fa44c...511 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Det er da bare å brette opp ermene og sette i gang selv, evt sammen med din far! Hvorfor gå og vente på ham?? Du er jo like tiltaksløs selv! Anonymous poster hash: fa44c...511 Det er jeg ikke. JEg har spurt om å få gjøre det men han blånekter siden det er hans leilighet. ts Anonymous poster hash: a7724...6ce
Sylvari Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Det er jeg ikke. JEg har spurt om å få gjøre det men han blånekter siden det er hans leilighet. ts Anonymous poster hash: a7724...6ce da lurer jeg på om han kanskje ikke ønsker å flytte? 4
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 da lurer jeg på om han kanskje ikke ønsker å flytte?
Gjest Silverstream Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 På meg virker det hvertfall ut som han ikke har så lyst til å flytte ut som han påstår.
Pinkee Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Så lenge han utsetter fiksinga, så ville jeg utsatt gifting og barn!!! Når du irriterer deg så mye over hans væremåte allerede, hvordan tror du det blir etter 15 års ekteskap? Tror du han blir kjappere med å få ut fingeren etter dere har fått barn feks? Eller har du beregnet at du i realiteten skal bli alenemor? Sorry at jeg er litt krass her, men en utsetter, blir aldri til en kjapping. Så du bør vurdere om han er verdt å satse på. Du har sett realiteten nå. Ikke engang drømmehuset (bare ditt, riktignok) får han til å ofre en helg til å vedlikeholde sitt eget bosted.
Gjest chisandra Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 "hver gang jeg har spurt om han kan fikse det så blir det et helvete,for han klikker.." + flere ting jeg stusset på. Og denne mannen ønsker du som ektemann, far til dine barn og medeier i et hus?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 De fleste foretrekker å kjøpe en leilighet de kan pusse opp selv, det blir mindre penger på dere ja, men det er kanskje like greit.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Så lenge han utsetter fiksinga, så ville jeg utsatt gifting og barn!!! Når du irriterer deg så mye over hans væremåte allerede, hvordan tror du det blir etter 15 års ekteskap? Tror du han blir kjappere med å få ut fingeren etter dere har fått barn feks? Eller har du beregnet at du i realiteten skal bli alenemor? Sorry at jeg er litt krass her, men en utsetter, blir aldri til en kjapping. Så du bør vurdere om han er verdt å satse på. Du har sett realiteten nå. Ikke engang drømmehuset (bare ditt, riktignok) får han til å ofre en helg til å vedlikeholde sitt eget bosted. Minner meg om min far. Mine foreldre kjøpte hus i 1987. Det eneste de ønsket å fikse med huset var å sette opp en tre borde midt på veggen på ett rom. Dette skulle han fikse med en gang. Det er nå 2014, og han lover enda at det skal han fikse snart. Anonymous poster hash: 9499c...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Mest imponert over at du forventer å være gravid til neste vår Anonymous poster hash: 7f3f8...2dc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå