NovaFlare Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Min datter er snart 2,5 år og hun ligger fortsatt på stellebordet når jeg pusser tennene hennes, fordi da ser jeg bedre og kommer til overalt. Tar lite tannkrem på, kanskje litt mindre enn en halv ert, og tar ikke fluor i tillegg ettersom hun svelger det lille som blir av skummet i munnen hennes. Når lærte deres barn å spytte ut tannkremen?
Gjest Magdalene Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Fra ettårsalder. Det beste er jo da å stå ved vasken når de pusses.
NovaFlare Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2014 Jenta mi kunne ikke stå selv på den alderen engang, begynte å krabbe da hun var 13 mnd, gå da hun var 20 mnd Dessuten ser jeg ikke godt nok hvis hun står.
Soulless Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Her bruker vi ikke fluor i tannkremen, så det har aldri vært et tema engang.
Hundejente Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Min på 1,5 står på krakk ved vasken og "spytter ut", dvs han svelger tannkremen og lager spyttelyd i vasken. Ser for meg at det tar en stund før han skjønner at han skal spytte på ordentlig.
SummerJoy Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Her bruker vi ikke fluor i tannkremen, så det har aldri vært et tema engang. Beskytter det mot hull da? Her har de spyttet fra 2 års alder tror jeg. 1
Gjest Maman Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Min på 1,5 står på krakk ved vasken og "spytter ut", dvs han svelger tannkremen og lager spyttelyd i vasken. Ser for meg at det tar en stund før han skjønner at han skal spytte på ordentlig. Samme gjorde min, hun lærte seg å spytte for bare noen uker siden og hun er snart tre år....:-/ har istedet brukt mikroskopiske mengder tannkrem så det ikke skulle bli så mye fluor.
Gjest Coolaid Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Ville du likt å ligge mens man pusser tenner? Ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Jeg svelget tannkrem til jeg var nesten syv år gammel, hehe. Dette er fordi jeg likte smaken så godt. Endte med at pappa endret til voksentannkrem så den ikke var like god å svelge. Etterhvert begynte jeg bare å spytte ut automatisk, ingen av mine foreldre har noen gang stresset med det. Anonymous poster hash: 7ef89...467
NovaFlare Skrevet 11. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2014 Ville du likt å ligge mens man pusser tenner? Ikke jeg. Nei, men min datter vet ikke om annet så hun DIGGER det! Herregud for en teit kommentar. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Man trenger ikke spytte ut tannkremen.
SummerJoy Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 (endret) Man trenger ikke spytte ut tannkremen. Jo. Det er ikke heldig å svelge tannkrem. (derfor bruker man en bitteliten mengde til barn som enda ikke har lært seg å spytte ut) Endret 11. mars 2014 av SummerJoy 1
Gjest Riskjeks Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Jo. Det er ikke heldig å svelge tannkrem. (derfor bruker man en bitteliten mengde til barn som enda ikke har lært seg å spytte ut) Evt fortsetter å bruke en liten mengde tannkrem...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 Rundt to år. Stod også på krakk ved vasken. Ikke så lett å lære om man ligger på stellebordet antar jeg.Anonymous poster hash: cad59...113
SummerJoy Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Evt fortsetter å bruke en liten mengde tannkrem... Til små barn ja. Men før eller siden må de lære seg å spytte fordi større tenner krever mer tannkrem. 1
Schadenfreude Skrevet 11. mars 2014 #16 Skrevet 11. mars 2014 Hvis dere bruker de alderstilpassede tannbørstene til Jordan viser den fargede delen av busten hvor mye tannkrem som skal på kosten. Egentlig ganske genialt. Min spytter ikke ennå, han er 20 måneder og sutter tannkosten ren før han sier "Mer, mamma!" (Han får ikke, altså)
Gjest Coolaid Skrevet 11. mars 2014 #17 Skrevet 11. mars 2014 Nei, men min datter vet ikke om annet så hun DIGGER det! Herregud for en teit kommentar. Ja det verste man kan gjøre er å mene noe annet enn en usikker mamma.
NovaFlare Skrevet 12. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 12. mars 2014 Usikker mamma fordi jeg spør når andres barn lære å spytte? Haha. Skjerp deg. Jeg er på ingen måte usikker, verken som mor eller som person. Men når du spør om JEG ville likt å ligget å pusse tenner så blir det fortsatt en teit kommentar, ettersom jeg er 28, og hun er 2,5 år, og har i store deler av sitt korte liv vært vant til å få utført det meste av stell liggende på et stellebord- på rygg. Så det blir såklart ikke sammenlignbart. Jeg KLER også på henne delvis liggende, selv om jeg ikke gjør det selv
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 Angående det å ligge på stellebordet, så har gått over til å sitte på stellebenken/krakken på badet, mens jeg står bak. Holder en hånd unde haken for at han ikke skal rygge unna, og pussermed den andre hånda. Da ser jeg godt. Funker ikke hvis han står ved vasken. Ikke enda hvertfall. Han er 16 måneder. Spytter ikke enda, men vi bruker barnetannkrem og så lit som Jordantannkosten sier vi skal bruke/enda mindre. Så stresser ikke med det. Anonymous poster hash: dd015...8c0
Rararara Skrevet 14. mars 2014 #20 Skrevet 14. mars 2014 Minstemann her svelger fremdeles en god del tannkrem og han fylte nettopp tre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå