AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Arrgg..! Jeg og samboeren min var nettopp ute å reiste, og i den forbindelsen ordnet vi oss leiebil over ¨rentalcars¨ på nettet. Vi ønsket ikke å bruke så mye penger på bil, så vi valgte den billigste varianten. Vi betalte hele summen (700,-) på forhånd over internett. Nå som vi har kommet hjem og bilen er levert i der den skulle, ser vi at Hertz har trukket oss for 1700 kr ekstra. Dette var bilutleie i Frankrike så det blir ikke lett å ringe å klage (vi er ikke gode i fransk). Når vi leverte bilen var alt i orden. Det morsomme med det hele er at jeg betalte bilen på forhånd med mitt kort, og når vi hentet bilen på ferie viste samboeren min Visakortet hans for ID, og det er fra hans kort de nå har trukket ekstra beløp fra! Hva er greia?? Anonymous poster hash: 2f166...212
Chloe- Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Send en mail. Få hjelp av noen kyndige her inne til oversettelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Du er sikker på at dere ikke bestilte noe som kostet ekstra i skranken ved henting, feks? Send dem en mail. Anonymous poster hash: 3f30c...294 1
Lea2 Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 Ofte har bilutleiefirmaer slike ting som går på full og tom tank med bensin ved henting og levering. Altså at bilen skal være fulltanket når den leveres. Og om den ikke er det blir det belastet. Det kan også være ting som forsikringer som ikke er inkludert. Ofte koster det også ekstra å ha mer enn en sjåfør pga forsikring. Jeg ville tatt kontakt med Hertz i Norge eller noe og spurt. Men jeg er sikker på at Hertz i Frankrike også kan engelsk. Driver man med bilutleie må man kunne kommunisere. Bare send en mail og spør om de kan sjekke opp for dere hva de ekstra pengene er for.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Ofte har bilutleiefirmaer slike ting som går på full og tom tank med bensin ved henting og levering. Altså at bilen skal være fulltanket når den leveres. Og om den ikke er det blir det belastet. Det kan også være ting som forsikringer som ikke er inkludert. Ofte koster det også ekstra å ha mer enn en sjåfør pga forsikring. Jeg ville tatt kontakt med Hertz i Norge eller noe og spurt. Men jeg er sikker på at Hertz i Frankrike også kan engelsk. Driver man med bilutleie må man kunne kommunisere. Bare send en mail og spør om de kan sjekke opp for dere hva de ekstra pengene er for. Vi leverte bilen med full tank, og kun en av oss kjørte bilen. Jeg skal ta kontakt med dem i morgen, så får jeg oppdatere hva de sier ts Anonymous poster hash: 2f166...212
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Du er sikker på at dere ikke bestilte noe som kostet ekstra i skranken ved henting, feks? Send dem en mail.Anonymous poster hash: 3f30c...294 Nei, vi ga beskjed at vi hadde forsikring. Alt var ordnet, vi skulle bare hente bilen... merkelig. Anonymous poster hash: 2f166...212
Guybrush Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Er pengene trukket eller reservert? Ange reserverer slik hoteller gjør slik at de sikrersseg om du kræsjer og nekter å betale. Forsikring er noe man kun kan ordne via selskapet man leier hos. Reiseforsikring og den forskningen du har på bilen hjemme hjelper ikke. Men har du ikke sett på kontrakten og kvitteringen? 1
Lea2 Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 Kan det ha noe med at dere brukte to forskjellige kort å gjøre tro? At det ble trukket fra begge ved en feiltagelse? Slike ting skjer jo, så jeg ville nok prøvd å få dem til å dobbeltsjekke. Hertz er store, internasjonale og har holdt på i mange år. Jevnt over er de heller ikke rimelige og jeg vil tro at de ikke svindler folk.
Anneline80 Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Regner med det er reservasjon av depositum for å dekke bensin, bom eller lignende. Disse blir frigitt raskt om det ikke er noe å trekke fra for. Hva står i kontrakten deres? 1
bambis Skrevet 11. mars 2014 #10 Skrevet 11. mars 2014 Arrgg..! Jeg og samboeren min var nettopp ute å reiste, og i den forbindelsen ordnet vi oss leiebil over ¨rentalcars¨ på nettet. Vi ønsket ikke å bruke så mye penger på bil, så vi valgte den billigste varianten. Vi betalte hele summen (700,-) på forhånd over internett. Nå som vi har kommet hjem og bilen er levert i der den skulle, ser vi at Hertz har trukket oss for 1700 kr ekstra. Dette var bilutleie i Frankrike så det blir ikke lett å ringe å klage (vi er ikke gode i fransk). Når vi leverte bilen var alt i orden. Det morsomme med det hele er at jeg betalte bilen på forhånd med mitt kort, og når vi hentet bilen på ferie viste samboeren min Visakortet hans for ID, og det er fra hans kort de nå har trukket ekstra beløp fra! Hva er greia?? Anonymous poster hash: 2f166...212 Ring til kundeservice i Norge, de hjelper deg. Du trenger absolutt ikke ringe til Frankrike, det gjør norsk kundeservice for deg. I forhold til forhåndsbetaling så er det veldig mye denne prisen ikke inkluderer, som feks forsikringer (som jeg regner med du krysset av på at du ville ha), barneseter osv.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #11 Skrevet 11. mars 2014 Ring til kundeservice i Norge, de hjelper deg. Du trenger absolutt ikke ringe til Frankrike, det gjør norsk kundeservice for deg. I forhold til forhåndsbetaling så er det veldig mye denne prisen ikke inkluderer, som feks forsikringer (som jeg regner med du krysset av på at du ville ha), barneseter osv. På rentalcars er vanligvis forsikring inkludert. Tipper det er depositum som er holdt av. Ellers er det bare å sjekke kvitteringen. Anonymous poster hash: 0ff09...fc5
bambis Skrevet 11. mars 2014 #12 Skrevet 11. mars 2014 På rentalcars er vanligvis forsikring inkludert. Tipper det er depositum som er holdt av. Ellers er det bare å sjekke kvitteringen.Anonymous poster hash: 0ff09...fc5 Ja det kan godt hende at det er depositumet også, det er slettes ikke utenkelig. Særlig dersom det er tatt fra kjærestens kort. Men ellers så er det ofte forsikringer, bompenger, bensin osv. det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #13 Skrevet 11. mars 2014 Eller en eller annen fartsbot... Anonymous poster hash: b2e97...ed2
skyflakes Skrevet 11. mars 2014 #14 Skrevet 11. mars 2014 http://www.dinepenger.no/bruke/leiebilen-ble-seks-ganger-dyrere-enn-avtalt/22803146 Se denne linken som ligger på VG i dag
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #15 Skrevet 11. mars 2014 Hei igjen folkens! Vi sendte e-mail og fikk svar tilbake at beløpet kun var for sikkerhet og at de ikke skulle trekke det. Beløpet var kun resevert! Så vi får bare følge litt med nå at de ikke blir trukket takk for svar!! ts Anonymous poster hash: 2f166...212
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #16 Skrevet 12. mars 2014 Har selv hatt trøbbel med Hertz, og innvendig kaller jeg dem "hertzenz hertz." Skulle leie bil sammen med noen andre. Bestilte på nett og betalte med mitt kort. Da vi kom til skranken og skulle ordne med papirer, ble det problemer fordi jeg da ikke hadde sertifikatet. Den som hadde betalt, skulle altså også være fører, mente hun bak skranken. Etter mye om og men ble det ingen biltur, og jeg blir grøsselig irritert hver gang jeg tenker på at jeg faktisk betalte for noe som ikke engang ble brukt! En annen side av saken er at de andre heller ikke betalte noe for beløpet jeg hadde lagt ut... Aldri igjen, Hertzenz hertz! Anonymous poster hash: 0194c...768
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 Har selv hatt trøbbel med Hertz, og innvendig kaller jeg dem "hertzenz hertz." Skulle leie bil sammen med noen andre. Bestilte på nett og betalte med mitt kort. Da vi kom til skranken og skulle ordne med papirer, ble det problemer fordi jeg da ikke hadde sertifikatet. Den som hadde betalt, skulle altså også være fører, mente hun bak skranken. Etter mye om og men ble det ingen biltur, og jeg blir grøsselig irritert hver gang jeg tenker på at jeg faktisk betalte for noe som ikke engang ble brukt! En annen side av saken er at de andre heller ikke betalte noe for beløpet jeg hadde lagt ut... Aldri igjen, Hertzenz hertz! Anonymous poster hash: 0194c...768 Det står da vitterlig klart på Hertz sine sider at den som betaler må være fører. Ikke spre dritt om Hertz når det er du selv som burde ha satt deg bedre inn i reglene. Samme greien gjelder alle de som klager til Alamo at de ikke fikk betalt bilen sin på flyplassen med debetkort - de måtte ha kredittkort, og det hevder det er ikke greit blabla... meeen, det står klart at de kun godtar kredittkort. Folk klarer bare ikke å lese! Anonymous poster hash: b2e97...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #18 Skrevet 12. mars 2014 Det står da vitterlig klart på Hertz sine sider at den som betaler må være fører. Ikke spre dritt om Hertz når det er du selv som burde ha satt deg bedre inn i reglene. Samme greien gjelder alle de som klager til Alamo at de ikke fikk betalt bilen sin på flyplassen med debetkort - de måtte ha kredittkort, og det hevder det er ikke greit blabla... meeen, det står klart at de kun godtar kredittkort. Folk klarer bare ikke å lese! Anonymous poster hash: b2e97...ed2 Åja, men det var jo egentlig veldig greit - nå slipper jeg å gå og gremme meg over dette :-) Da skulle jeg gjerne ha takket deg for informasjonen, men det lar jeg være siden du skriver det på en så uhøflig måte dvs. det du skrev om å "spre dritt om Hertz." Jeg visste ikke om dette og har ikke lest det skikkelig, ihvertfall ikke i utlandet og ting står på engelsk, men det gikk da mer utover meg enn deg! Anonymous poster hash: 0194c...768
Lea2 Skrevet 12. mars 2014 #19 Skrevet 12. mars 2014 De aller fleste bilutleiefirmaer har slike regler. Bare en sjåfør, beløp restervert, navnet må være likt på ditt og datt, tanken full eller tom osv. Det anbefales å lese absolutt alt. Reglene for slike ting er ikke som i Norge når man reiser. VI har blant annet dette med vill-ledende priser, mens i andre land har man kankskje lov til å lede folk litt vilt? SVindel er det i alle fall ikke og veldig bra at det endte godt 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #20 Skrevet 12. mars 2014 De aller fleste bilutleiefirmaer har slike regler. Bare en sjåfør, beløp restervert, navnet må være likt på ditt og datt, tanken full eller tom osv. Det anbefales å lese absolutt alt. Reglene for slike ting er ikke som i Norge når man reiser. VI har blant annet dette med vill-ledende priser, mens i andre land har man kankskje lov til å lede folk litt vilt? SVindel er det i alle fall ikke og veldig bra at det endte godt Takk - greit å vite :-) Anonymous poster hash: 0194c...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå