AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #1 Skrevet 11. mars 2014 Jeg har jobbet deltid på en kiosk (noe ala Narvesen) i ca. 2 år. Jobber i helger, og et par kvelder i uka. (Har faste dager) Har aldri vært borte fra jobb før, så vet ikke helt hvordan det fungerer. Tror ikke ting er helt som det skal være hos oss med tanke på lønninga. Får ingenting tilegg for hverken kvelder eller helger, har også under gjennomsnittet lav timelønn. Har steget 1 krone i lønn etter jeg begynte når jeg var 18. Så, jeg har vært syk en dag, og greide rett og slett ikke å dra på jobb. Så fortalte nohttp://gratishoroskopet.no/horoskop?tlf=79000450&sign=4en jeg kjenner om at jeg har RETT på å få betaling selv om jeg ikke var på jobb. Noe om at man kunne være borte tre dager i løpet av et år og fortsatt få betaling. Fant ikke noe skjema på jobb som jeg kunne følge inn med egenmelding, men på timelista mi skrev jeg det opp og skrev at jeg hadde vært syk i et ledig felt der. Er dette riktig? Jeg treffer sjelden sjefen min, hun er bare eier egentlig, og har ikke så mye med butikken å gjøre. Hun kommer bare innom og ser i ny og ne og prater i 5-10 min, men har en annen jobb og er som sagt ikke så mye til stede. Resten er bare ungdommer og ei voksen som jobber dagtid. (Ikke noen med lederstilling) Så er det greit av meg å skrive det på den måten? Så får de som tar seg av regnskapet evt. bestemme om de vil lønne meg den dagen eller ikke? Vil ikke "snylte" om det er noe jeg ikke har rett på.. Er jo mulig det bare er for de som har full stilling dette gjelder? De måtte jo betale den andre personen som gikk istedet for meg i tillegg.. Anonymous poster hash: 0a019...c98
Medusa13 Skrevet 11. mars 2014 #2 Skrevet 11. mars 2014 Du har rett på lønn ja, og bruk av egenmelding. Normale er at det er egne skjemaer som alle arbeidsgivere plikter å ha. Kan du ikke sende en e-post til eier og spørre om et slikt skjema 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #3 Skrevet 11. mars 2014 Det er som bruker over sa, at egenmeldingsskjema skal være tilgjengelig for arbeidstakere. Du skal ha lønn selv om du er syk. Ang. lønn og tillegg, er dere bundet av tariffavtale?Anonymous poster hash: feed8...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #4 Skrevet 11. mars 2014 så får du finne frem gamle timelister, og lønnslipper. Før opp kvelds og helgetimer,og sende de inn. Syns det er rart du reagerer først etter to år at du ikke får det du jar krav på. Tydelig elendig eier for denne butikken. Dee har ikke en leder der engang. Du har krav på lønn ja. Skriv sykdom. Blir paff når jeg ser voksne arbeidstakere ikke vet min. i arbeidslivet. Du vil være en skatt for enhver arb.giver som vil ut med minst mulig penger. Anonymous poster hash: c1fc5...5fb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #5 Skrevet 11. mars 2014 Bare lurer på en ting, hvem er det som har arbeidet med utbetaling av lønn til dere? Anonymous poster hash: c1fc5...5fb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #6 Skrevet 11. mars 2014 Takk for svar! Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittghet for å ha ført opp for den dagen. Nei, vi er ikke forbundet til tariffavtale. Det er en regnskapsfører som har ansvaret for lønna, timelistene blir sendt inn ca. 10 dager før lønn. Anonymous poster hash: 0a019...c98
Gjest navnelapp Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 så får du finne frem gamle timelister, og lønnslipper. Før opp kvelds og helgetimer,og sende de inn. Syns det er rart du reagerer først etter to år at du ikke får det du jar krav på. Tydelig elendig eier for denne butikken. Dee har ikke en leder der engang. Du har krav på lønn ja. Skriv sykdom. Blir paff når jeg ser voksne arbeidstakere ikke vet min. i arbeidslivet. Du vil være en skatt for enhver arb.giver som vil ut med minst mulig penger. Anonymous poster hash: c1fc5...5fb Det står vel ikkje at det er to år sidan ho/han var sjuk?
Glynis Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 http://lovdata.no/artikkel/hvordan_er_reglene_for_egenmelding/41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå