Gå til innhold

Har 1.klassing til høsten, når er det vanlig å høre noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på informasjon, om SFO osv... Når kan man forvente å høre noe? Blir man innkalt på noe møte?

Har enda ikke hørt noen ting, og jenta begynner i 1.klasse til høsten.

Anonymous poster hash: 0dcb5...dfc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jenta skal vel på prøveskole i løpet av våren. Det er vel også vanlig med et informasjonsmøte for foreldrene på vårparten.

Vil tro at det snart kommer info i posten.

Anonymous poster hash: daafd...606
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Jenta di skal jo skrivast inn på skulen. Er du sikker på at skulen veit ho skal gå der?

Også er det jo førskuledagar, kanskje eit foreldremøte osv. På min skule skalein søkje om SFO innan 1. mai

AnonymBruker
Skrevet

På vår skole er det slutt på innskrivningen...

Anonymous poster hash: a93b1...439

Skrevet

I vår bydel hadde vi innskriving før jul, slik at barna blir registrert.

Deretter er det vel en førskoledag utpå vårparten en gang, der barna får hilse på lærerne, se på klasserommene og bli litt kjent. Papirer og SFO-søknad og slikt har vi allerede levert inn.

Tror kanskje opplegg og frister varierer veldig med hvor man bor, men hvis du er usikker bør du se litt på kommunens hjemmesider angående skole, der finner du sikkert informasjon. Eventuelt kan du ringe barneskolen dere sogner til og høre om du har gått glipp av noe?

Gjest gurimalla
Skrevet

Vi registrerte barnet på kommunens nettside før jul. Vi har ikke hørt noe mer, men jeg vet av erfaring at skolen innkaller til foreldremøte før påske. Det er førskole i juni og det er fortløpende påmelding til SFO, men de ønsker at barna skal være påmeldt innen 1. mai.

Hvis du er i tvil spør på bhg, der har de vel god oversikt over hva som er vanlig i kommunen.

Skrevet

Her får vi automatisk svar på inntak i mndskiftet desember/januar. Hadde tatt en ringerunde..

Skrevet

Jeg fikk elevkort i posten som jeg fylte ut. Har også søkt SFO plass. Hun skal på "prøveskole" i mai, ellers kommer vel info når sommerferien nærmer seg.

Skrevet

Vi hadde innmelding på nettside før jul, og så ble det hengt opp lapp om foreldremøte for de som skulle begynne på skolen til høsten i barnehagen.
På dette møtet fikk vi informasjon på hva som skal skje før de begynner på skolen i høst.

Sjekk på hjemmesiden til din kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta di skal jo skrivast inn på skulen. Er du sikker på at skulen veit ho skal gå der?

Også er det jo førskuledagar, kanskje eit foreldremøte osv. På min skule skalein søkje om SFO innan 1. mai

Går ikke sånne ting automatisk? Trodde ikke at det var jeg som måtte melde henne inn?

Nå ble jeg fryktelig usikker. Må ta en ringerunde.

ts

Gjest Badabing
Skrevet

Her hadde de prøvedag på skolene og møtte lærerne sine i dag, så det er rart du ikke har hørt noe i det hele tatt. Ville nok forhørt meg med skolen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ringte skolen direkte og de sa at info kom snart. De hadde enda ikke sendt ute noe, de var bare litt sen, så det var ikke jeg som hadde gått glipp av noe. Så da håper jeg at det stemmer. :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi sogner til to skoler siden vi bor midt i mellom dem. Vi fikk beskjed i februar. Det var foreldremøte med skoleledelsen og SFO lederen i mars. Så besøkte de barna fra barnehagen som skulle gå på den samme skolen i mai/juni. De kunne også prøve noen dager på SFO i juni, etter skoletiden.

Anonymous poster hash: 7c67d...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...