Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare dele noe og lette hjertet mitt her for jeg har ingen andre å dele det med. -Har vært gift i over 10 år. Prøvd å få barn i snart 8 år derav 4 ivf forsøk 1 inseminasjon. Mistet en eggleder etter inseminasjon.. Men nå tenker vi å ta et siste forsøk i Latvia. Vi har vært der en gang å snakket med legen. De var super flinke og hjelpsomme. De anbefalte ICSI denne gangen så vi håper på at vi lykkes.

Vi er friske begge utenom at det er mye stress i livet og jeg har mistet en eggleder. Så kombinasjonen av de to tingene gjør alt så vanskelig for oss.

Har en veldig tålmodig mann i livet mitt og kjærligheten vår har blitt bare sterkere gjennom den tøffe perioden. Men hvis ikke det går denne gangen så må vi gå for donor. Og da er det et problem og det er at jeg er fra asia(gylden hudfarge) mannen min er norsk. Klinikken i Latvia har donor fra Latvia som ikke har noe likheter som meg.. Ikke misforstå meg men vi har mange i bildet å tenke på.. Fordi vanligvis så må du fylle ut noen skjemaer for ex. høyde, hårfarge, osv..(opplevde det i utlandet i fjor da vi ville bare ha litt info om dette) vi er helt alene oppi det hele.. Familien er ikke åpne om det og presset er så stor fra venner, familie osv..

Håper dere forstår tankegang og ikke misforstå meg. Vet dere om noen klinikker i OsloNorge som kan ha donor av flere nasjonaliteter??

Anonymous poster hash: cfce2...ad7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Hvis dere skal bruke dine egg, er det vel ikke så farlig om ikke sæddonor ligner på deg hvis mannen din er av nordisk/kaukasisk utseende? Hvis det er eggdonasjon du snakker om, er det ikke tillatt i Norge.

Anonymous poster hash: 6841c...7d9

Skrevet

Er det ikke bare å høre med klinikkene i Finland, Spania, Hellas...på Island, og Tsjekkia for den del? Vil tro de kjapt kan svare på om de har asiatisk eggdonor å tilby.

Og jeg skjønner godt at du ønsker deg det! Kanskje finnes det slike klinikker i Asia også? Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det, er helt borte i min egen forvirrende verden. Det er eggdonasjon jeg mente og det er jo ikke tillatt i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å høre med klinikkene i Finland, Spania, Hellas...på Island, og Tsjekkia for den del? Vil tro de kjapt kan svare på om de har asiatisk eggdonor å tilby.

Og jeg skjønner godt at du ønsker deg det! Kanskje finnes det slike klinikker i Asia også? Lykke til :)

Takk for at du svarte. Vi tenkte litt på Spania og Italia. Skal sjekke det ut. Tror ikke vi vil reise å langt men skal prøve i Europa først.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du svarte. Vi tenkte litt på Spania og Italia. Skal sjekke det ut. Tror ikke vi vil reise å langt men skal prøve i Europa først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som gjorde dette i Thailand, da hun er thai. Der er prisene lave, men kompetansen høy.

Anonymous poster hash: ce245...fa2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som gjorde dette i Thailand, da hun er thai. Der er prisene lave, men kompetansen høy.

Anonymous poster hash: ce245...fa2

Det blir nok siste utveie for oss å dra til asia men vi vil prøve i Europa først. Det er sikkert billigere men vi tenker også på lang flytur osv.. Mest av alt så ønsker vi å lykkes i vårt siste forsøket som nærmer seg så vi slipper å gå for eggdoansjon.. Vi krysser fingrene og håper på å få det til sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen grunn for at dere har reist til latvia? billigere der ?

Anonymous poster hash: ed195...ce0
Skrevet

noen grunn for at dere har reist til latvia? billigere der ?

Anonymous poster hash: ed195...ce0

Det er vel fordi det er ulovlig i Norge..

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke England? Utvalget donorer er langt bedre og det er fler klinikker. Bedre sjanse for en match.

Anonymous poster hash: 2810c...35b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...