AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Hvor mye sånn ca. bør en mann ha i inntekt for å være kompatibel med deg i et forhold slik at dere kan kjøpe boligen og bilen dere vil ha og føre livsstilen dere ønsker(ferier, hobbier etc.)? Anonymous poster hash: 45fa4...e23
Cascade Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Litt merkeligt spørsmål synes jeg. Det kan jo variera enormt, som det gjør i det virkelige liv. Eller mener du han bør betale for alt?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Traff en mann en gang som ønsket seg så mye av det materielle at jeg hadde blitt gjeldsslave, om jeg hadde fortsatt forholdet med ham. Men for å svare på spørsmålet: hans inntekt er likegyldig da jeg ikke ønsker barn, og vil ha særbo. Anonymous poster hash: 69087...a1c 1
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Han bør kunne holde sin egen husholdning, balanse mellom egen inntekter og utgifter. Snakker man om å kjøpe nytt hus så er det et fellesprosjekt hvor man tar utgangspunkt i det man har tilgjengelig, inkluderer bufferrom for fritid og andre utgifter. Så ser man seg rundt for å evaluere mulighetene. Trenger man bil så er bilene inkludert i det budsjett som settes opp. I min verden er bil et must, og begge har av naturlige grunner hver sin. Dette er ikke noe som den andre skal måtte betale, men det er flex begge veier for at den enkeltes disponible inntekt kan endre seg. 2
Gjest Teta Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Litt merkeligt spørsmål synes jeg. Det kan jo variera enormt, som det gjør i det virkelige liv. Eller mener du han bør betale for alt? Tror ikke det var det TS mente. TS skriver jo "for å være kompatibel med deg i et forhold slik at dere kan kjøpe ...."
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 rundt en mill. Anonymous poster hash: 50736...6c3
Veggdyret Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Tja, jeg tjener 400.000 før skatt og ifølge boliglånskalkulatorene trenger mannen min å tjene ca 300.000 slik at vi tilsammen kommer opp i lånesummen vi trenger for drømmehuset.
Pene sko... Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 (endret) .... Endret 10. mars 2014 av Pene sko... 1
SardintrollReturns Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva mannen tjente, så lenge han elsker meg, og behandler meg godt. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 I skrivende stund: Tjener null og niks, men har cirka 2 mill på bok i form av fond som rene forbrukspenger + leilighet til cirka 3 mill + kunst til cirka 250k og en relativt ny Skoda Fabia. Ikke for å ødelegge gleden her, men hva har dette med hovedinnlegget å gjøre?Anonymous poster hash: 9ef65...745 26
Arlea Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Han bør først og fremst tjene nok til å dekke utgiftene sine. Deretter så vil jeg jo si at det er en fordel om årsinntekten hans ligger i nærheten av min (jeg tjener 450k i året), men absolutt ikke noe krav. Jeg tror nok at livsstil/forbruk er like viktig som lønn. Jeg kan absolutt betale for meg selv og vil ikke ha noen til å forsøre meg, men det er jo en fordel at man tenker litt likt på penger. Jeg ønsker å ha en trygg økonomi (mye sikkerhet i bolig, penger for en rainy day, liker å planlegge økonomien frem i tid) og får jeg penger til så vil jeg gjerne prioritere de på god mat og drikke i godt selskap og reiser og opplevelser fremfor dyre klær, interiøs og ting. Jeg har ingenting i mot folk som prioriterer annerledes, men samtidig blir det kanskje kjedelig dersom jeg møter en kar som legger alle penga i bilen (noe som overhodet ikke interesserer meg) og ikke vil være med på reise, hehe. Hvis jeg møter en som prioriterer annerledes så er alltids særøkonomi et alternativ også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Jeg eier en leilighet til 4,8 mill med 1 mill i lån. Er student og enda ikke i jobb, men har prospekter for å tjene godt (god utdannelse fra eliteskole, og verdifull erfaring) Dater som regel menn noen år eldre (opp mot 30). Er ikke så viktig for meg hva han driver med eller akkurat hva slags inntekt han har, men jeg vil helst ha en mann som har god inntekt og formue/sparepenger som matcher meg. Dvs. at når jeg selger min leilighet så vi kan anskaffe en sammen så vil vi finne en i hvert fall av dobbel verdi som min. Når man bygger et liv sammen ser jeg for meg at man går opp og fremover - får det bedre og bedre, ikke går ned i standard. Har kun datet menn med bedre råd enn meg, så har egentlig ikke trengt å tenke på det. Anonymous poster hash: 93d09...ae8 1
Inwe Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Så lenge han har råd til å klare seg selv er jeg fornøyd. Altså at han har råd til regninger, husly, mat og alt annet han vil ha. Det jeg vil ha skal jeg da klare å tjene egne penger til
Mrs Smith Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 4
Sapientia Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Bare vi har tak over hodet og kan spise normal mat så er jeg fornøyd. Tenker ikke i kroner. 3
Gjest Frk. Navy Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Tenker det ikke finnes en fasit. Hvis jeg vil ha et spesielt hus eller en bil får jeg heller være opptatt av å tjene de pengene selv. Så lenge mannen er i en jobb han trives med, han håndterer pengene sine bra, går inn for å holde oss i en god økonomisk sitiuasjon, og vi har det godt sammen, ville jeg brydd meg fint lite om akkurat hvor mye han tjente. Per dags dato tjener jeg en del mer enn samboeren min. Han på ca 400k og jeg på 700k. Vi liker begge jobbene våres og er flinke økonomisk. Er fornøyd med det jeg!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Det spørs ærlig talt på hvor stabil og god jobben er. Om en elektriker tjener 420 000 så vil han fremdeles ha garantert jobb de neste 60 årene med grei lønn, det har jeg ingen som helst ting i mot! Tar i mot med glede. Men hvis han er ufaglært betyr ikke 450 000 en dritt, vil ikke ha noen som kan risikere å spendere årevis som arbeidsledig. Med andre ord, lønn er EGENTLIG ikke viktig. Det som er viktig er at jeg kan stole på ham, stole på at han har en jobb. Anonymous poster hash: 91fcc...4e9
AnonymBruker 42 Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Siden jeg ikke ser noen grunn til at svarene burde variere noe pga. kjønn, så våger jeg meg på å svarer jeg også... En partner bør tjene så mye at hun er tilfreds med "tingenes tilstand"for min del.... Dvs. at det spiller svært liten rolle for meg om det være seg 250.000 eller 2.500.000, om hun er fornøyd, siden det ikke akkurat er en fÆncy livsstil, bil eller bolig som står høyeste på listen over ting som "gjør meg glad"... 3
aquiz Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Minst 2.5 millioner...! Må jo opprettholde en god standard. Nææh! Har ikke så mye å si, så lenge man er fornøyd med jobben sin og at man ønsker å jobbe. Hadde han tjent rundt 400.000 vil vi totalt sett ha det ganske romslig økonomisk, men hadde hatt romslig økonomi om han "kun" hadde tjent 200.000 og.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 En mann skal ikke tjene mer enn en kvinne. De som mener det er infisert av gamle, tøvete kjønnsroller. Anonymous poster hash: 24d48...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå