AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #1 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ble helt målløs der jeg satt i møte med barnehagens avdelingsleder. Hun hadde dagen før vært i møte med min eks, som forøvrig prøver å bygge en sak mot meg med tanke på barnefordeling. På dette møtet hadde avdelingsleder sagt ting om meg som hun hadde observert. Blant annet at jeg hadde en dårlig dialog med barnet og at jeg stresset opp barnet ved levering og henting. Dette griper selvfølgelig min eks begjærlig. Når jeg spurte om hvordan min eks var rundt barnet svarte leder at det kunne hun ikke svare på grunnet taushetsplikt... Jeg ba om å få "anklagene" skriftlig for å klage til kommunen. Og brevet som kom da inneholdt noe helt annet enn det hun selv hadde sagt, og var skrevet av leder for barnehagen, altså ikke av avdelingsleder selv. Eks trenger mer penger og vil ha barnet mer, og skyr ingen midler for å oppnå det, vi har pr i dag 50/50. Eks har også fått en "erklæring" fra sin mor at jeg er uegnet som omsorgsperson av grunner som blant annet: jeg snakker for lite, jeg liker ikke bruk av smokk, jeg krever at barnet smaker på maten... Det jeg lurer på er kan jeg klage på barnehagen? Og kommer eks noen vei med dette? Anonymous poster hash: 81b10...05a 2
mara2012 Skrevet 10. mars 2014 #2 Skrevet 10. mars 2014 Fy faen, da hadde jeg blitt sinna. Har avdelingsleder lov til dette, i det hele tatt? Hørtes veldig uproffesjonelt ut. Har ikke noe tips og råd egentlig, men kjenner godt din frustrasjon. Selv sliter jeg litt med angst og nettopp av sånne skrekkhistorier og følelsen av å bli overvåket konstant som mor, er heller ikke jeg den mest pratsomme av foreldrene i barnehagen, men ingen har fortalt meg at jeg har dårlig samspill enda.. Håper dette ordner seg. 8
GammelKaktus Skrevet 10. mars 2014 #3 Skrevet 10. mars 2014 Jeg regner med du har en advokat, dette er jo noe han må ta seg av. Helt horribelt at det i det hele tatt er lovlig for en ansatt i barnehage å oppføre seg på denne måten. Trodde de skulle være relativt objektive i slike saker.. Det at hans mor har skrevet at du er uegnet som mor kan da umulig spille noen rolle, du kan jo fremskaffe en erklæring på at mannen ikke er i stand til å ta seg av barnet fra noen av "dine". Uansett, jeg ville først pratet med en advokaten og fått han til å ordne opp i tullet til eksen din. Nå må du ta like hardt tilbake, ikke sky noen midler, det gjør tydeligvis ikke han. 4
Chia Skrevet 10. mars 2014 #4 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hadde klagd så hardt at hun avdelingslederen hadde mistet jobben... jeg hadde laget et H E L V E T E Jeg tror faktisk jeg hadde anmeldt forholdet for brudd på taushetsplikt! 46
xfce123 Skrevet 10. mars 2014 #5 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ble helt målløs der jeg satt i møte med barnehagens avdelingsleder. Hun hadde dagen før vært i møte med min eks, som forøvrig prøver å bygge en sak mot meg med tanke på barnefordeling. På dette møtet hadde avdelingsleder sagt ting om meg som hun hadde observert. Blant annet at jeg hadde en dårlig dialog med barnet og at jeg stresset opp barnet ved levering og henting. Dette griper selvfølgelig min eks begjærlig. Når jeg spurte om hvordan min eks var rundt barnet svarte leder at det kunne hun ikke svare på grunnet taushetsplikt... Jeg ba om å få "anklagene" skriftlig for å klage til kommunen. Og brevet som kom da inneholdt noe helt annet enn det hun selv hadde sagt, og var skrevet av leder for barnehagen, altså ikke av avdelingsleder selv. Eks trenger mer penger og vil ha barnet mer, og skyr ingen midler for å oppnå det, vi har pr i dag 50/50. Eks har også fått en "erklæring" fra sin mor at jeg er uegnet som omsorgsperson av grunner som blant annet: jeg snakker for lite, jeg liker ikke bruk av smokk, jeg krever at barnet smaker på maten... Det jeg lurer på er kan jeg klage på barnehagen? Og kommer eks noen vei med dette?Anonymous poster hash: 81b10...05a Hjelp. - men det overrasker meg ikke. Vi bor i Norge. Hva med å ringe mannen til barnehagetanten og si at han bør vite at kjerringa knuller eksen din? Hva med å plante informasjon hos de andre i barnehagen om at denne barnehagetanten bruker hasj, eller er tidligere sprøytenarkoman, og at det er ubehagelig å tenke på når hun skal ha ansvaret for de små? Eller at venninnen din jobber på psykiatrisk og at hun har vært lagt inn der? En metode som fungerer, det er å fake noe hun har skrevet på facebook via photoshop. Du skriver en status på siden din som du sletter umiddelbart etter screenshot. Deretter tar du statusen hennes, og limer inn din status. Både GIMP, inkscape og andre programmer kan brukes til dette. I statusen så baksnakker du noen av de andre foreldrene. Deretter kontakter du den baksnakkede og forteller at du og han har blitt baksnakket uprofesjonelt. Du forfatter et klagebrev med forelder nr to som bekymringsmelding til kommunen. Spesielt bra er det hvis du har en venninne som kan være på siden hennes. F.eks hvis du og eksen har en felles venninne, og denne felles venninnen klarer å bli venninne med barnehagetanten. Klag henne inn fort som faen, for da er hun inhabil, og dette spesielt når dere er flere som klager henne inn, det tar seg ikke bra ut. Andre fake-meldinger som ikke er bra, går på ustabil prating (jævla fitteunger som ikke klarer å si ifra mer enn to min før de skal på do...) og åpen prating om narkotikabruk. 1
Montefalco Skrevet 10. mars 2014 #6 Skrevet 10. mars 2014 En ting er å bli forbanna over at taushetsplikten er brutt. Når det først er gjort, må du imidlertid spørre deg hvorfor det er gjort, og om det er noe i det som er sagt. Jeg kan ikke se at en barnehageansatt skal ha noe interesse i å gå ut med slik informasjon, så hun må ha hatt en grunn til å si det hun har sagt. 7
GammelKaktus Skrevet 10. mars 2014 #7 Skrevet 10. mars 2014 Hjelp. - men det overrasker meg ikke. Vi bor i Norge. Hva med å ringe mannen til barnehagetanten og si at han bør vite at kjerringa knuller eksen din? Hva med å plante informasjon hos de andre i barnehagen om at denne barnehagetanten bruker hasj, eller er tidligere sprøytenarkoman, og at det er ubehagelig å tenke på når hun skal ha ansvaret for de små? Eller at venninnen din jobber på psykiatrisk og at hun har vært lagt inn der? En metode som fungerer, det er å fake noe hun har skrevet på facebook via photoshop. Du skriver en status på siden din som du sletter umiddelbart etter screenshot. Deretter tar du statusen hennes, og limer inn din status. Både GIMP, inkscape og andre programmer kan brukes til dette. I statusen så baksnakker du noen av de andre foreldrene. Deretter kontakter du den baksnakkede og forteller at du og han har blitt baksnakket uprofesjonelt. Du forfatter et klagebrev med forelder nr to som bekymringsmelding til kommunen. Spesielt bra er det hvis du har en venninne som kan være på siden hennes. F.eks hvis du og eksen har en felles venninne, og denne felles venninnen klarer å bli venninne med barnehagetanten. Klag henne inn fort som faen, for da er hun inhabil, og dette spesielt når dere er flere som klager henne inn, det tar seg ikke bra ut. Andre fake-meldinger som ikke er bra, går på ustabil prating (jævla fitteunger som ikke klarer å si ifra mer enn to min før de skal på do...) og åpen prating om narkotikabruk. Wow, du er virkelig en kreativ sjel... 23
Mrs Smith Skrevet 10. mars 2014 #8 Skrevet 10. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 12
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #9 Skrevet 10. mars 2014 En ting er å bli forbanna over at taushetsplikten er brutt. Når det først er gjort, må du imidlertid spørre deg hvorfor det er gjort, og om det er noe i det som er sagt. Jeg kan ikke se at en barnehageansatt skal ha noe interesse i å gå ut med slik informasjon, så hun må ha hatt en grunn til å si det hun har sagt. Du aner ikke hvor mye sladring som foregår i barnehagene altså, jeg har ingen problemer med å tro at dette er blitt sagt bare fordi det føles rett der og da. Hilsen tidligere barnehageansatt Anonymous poster hash: 6dafe...ced 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #10 Skrevet 10. mars 2014 Hjelp. - men det overrasker meg ikke. Vi bor i Norge. Hva med å ringe mannen til barnehagetanten og si at han bør vite at kjerringa knuller eksen din? Hva med å plante informasjon hos de andre i barnehagen om at denne barnehagetanten bruker hasj, eller er tidligere sprøytenarkoman, og at det er ubehagelig å tenke på når hun skal ha ansvaret for de små? Eller at venninnen din jobber på psykiatrisk og at hun har vært lagt inn der? En metode som fungerer, det er å fake noe hun har skrevet på facebook via photoshop. Du skriver en status på siden din som du sletter umiddelbart etter screenshot. Deretter tar du statusen hennes, og limer inn din status. Både GIMP, inkscape og andre programmer kan brukes til dette. I statusen så baksnakker du noen av de andre foreldrene. Deretter kontakter du den baksnakkede og forteller at du og han har blitt baksnakket uprofesjonelt. Du forfatter et klagebrev med forelder nr to som bekymringsmelding til kommunen. Spesielt bra er det hvis du har en venninne som kan være på siden hennes. F.eks hvis du og eksen har en felles venninne, og denne felles venninnen klarer å bli venninne med barnehagetanten. Klag henne inn fort som faen, for da er hun inhabil, og dette spesielt når dere er flere som klager henne inn, det tar seg ikke bra ut. Andre fake-meldinger som ikke er bra, går på ustabil prating (jævla fitteunger som ikke klarer å si ifra mer enn to min før de skal på do...) og åpen prating om narkotikabruk. Du er ikke frisk. Så om en ansatt i barnehagen sier til en forelder at de ser bekymringsfulle ting når den andre forelderen leverer eller henter så er dette ulovlig? Og skal hennes ved å fabrikere materiale som kan ødelegge livet til den barnehage-ansatte. Du tar feil. Ansatte i barnehager har en plikt til å ta opp at barn ikke har det bra. Og det er naturlig å ta det med forelder nummer to for å rådføre seg. Nå kunne de gjerne tatt det direkte med han det gjaldt, det hadde vært det beste, men her ble det altså slik. Hensynet til barna går alltid først.Anonymous poster hash: 3fd3e...b3a 4
Brimi Skrevet 10. mars 2014 #11 Skrevet 10. mars 2014 Men... Gjelder taushetsplikten for han, men ikke deg? Ja, det bør du klage på! 16
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #12 Skrevet 10. mars 2014 Det er ikke brudd på taushetsplikt å fortelle foreldre til et barn noe som gjelder barnets ve & vel :-) Anonymous poster hash: 3fd3e...b3a
xfce123 Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Jeg hadde klagd så hardt at hun avdelingslederen hadde mistet jobben... jeg hadde laget et H E L V E T E Jeg tror faktisk jeg hadde anmeldt forholdet for brudd på taushetsplikt! Det er faktisk den beste ideen. Det spiller ingen rolle om hun har brutt den eller ei. Hovedsaken er at det å bli etterforsket for brudd på taushetsplikt er ganske tøft. Gå ut i media i tillegg. Lyv, og si at hun har forsøkt å presse deg for penger.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Herre min gud. Skal barnehagen beg å ta part i saker også.? Din mann kom for å snnakke om deg? Der burde han allerede vært stoppet i døren. Hvem er ikke stersset ved levering og henting? Klag til kommunen. Observerer dårlig dialog med deg og barnet..............ja en rekker ikke mye i en stresset morgen eller ved henting. Det er blitt begått overtramp mot deg. Anonymous poster hash: 4d0c4...75b 7
Montefalco Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Det er uansett ikke hennes business å ta side i en sak, det å bryte taushetsplikt er veldig alvorlig. I utgangspunktet ikke, men man kan tenke tilfeller der den barnehageansatte har en plikt til å si fra (uten at jeg har noen som helst grunn til å tro at det er tilfelle i denne saken).
xfce123 Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Du er ikke frisk. Så om en ansatt i barnehagen sier til en forelder at de ser bekymringsfulle ting når den andre forelderen leverer eller henter så er dette ulovlig? Og skal hennes ved å fabrikere materiale som kan ødelegge livet til den barnehage-ansatte. Du tar feil. Ansatte i barnehager har en plikt til å ta opp at barn ikke har det bra. Og det er naturlig å ta det med forelder nummer to for å rådføre seg. Nå kunne de gjerne tatt det direkte med han det gjaldt, det hadde vært det beste, men her ble det altså slik. Hensynet til barna går alltid først.Anonymous poster hash: 3fd3e...b3a Kjære deg, her velger jeg å se ting fra TS sin side. Kom tilbake med litt empati. 1
Mrs Smith Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 4
Medusa13 Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Jeg ble helt målløs der jeg satt i møte med barnehagens avdelingsleder. Hun hadde dagen før vært i møte med min eks, som forøvrig prøver å bygge en sak mot meg med tanke på barnefordeling. På dette møtet hadde avdelingsleder sagt ting om meg som hun hadde observert. Blant annet at jeg hadde en dårlig dialog med barnet og at jeg stresset opp barnet ved levering og henting. Dette griper selvfølgelig min eks begjærlig. Når jeg spurte om hvordan min eks var rundt barnet svarte leder at det kunne hun ikke svare på grunnet taushetsplikt... Jeg ba om å få "anklagene" skriftlig for å klage til kommunen. Og brevet som kom da inneholdt noe helt annet enn det hun selv hadde sagt, og var skrevet av leder for barnehagen, altså ikke av avdelingsleder selv. Eks trenger mer penger og vil ha barnet mer, og skyr ingen midler for å oppnå det, vi har pr i dag 50/50. Eks har også fått en "erklæring" fra sin mor at jeg er uegnet som omsorgsperson av grunner som blant annet: jeg snakker for lite, jeg liker ikke bruk av smokk, jeg krever at barnet smaker på maten... Det jeg lurer på er kan jeg klage på barnehagen? Og kommer eks noen vei med dette?Anonymous poster hash: 81b10...05a De har ikke rett til å gå ut med personopplysninger om deg til noen - ei heller barnets far. Med foreldreansvar har han krav på å få informasjon om barnet, men dette her er et klart brudd. Gå litt taktisk frem her. Ta først kontakt med datatilsynet og spør der om veien videre og hvordan og til hvem du bør gå frem. Er du forresten sikker på at dette ble sagt 100 % og at det ikke er noe din eks dikter opp? Hvem var det du hørte dette av? 2
Guybrush Skrevet 11. mars 2014 #19 Skrevet 11. mars 2014 Mon tro hva det kommer av at alle ser ut til å automatisk tro denne eksen er faren mens innlegget ikke sier noe om hvem som er far og hvem som er mor? 12
Mrs Smith Skrevet 11. mars 2014 #20 Skrevet 11. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå