Gå til innhold

Noen som vil dele et godt program for fast sprettrumpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..Og helst opplegg man kan gjøre hjemme, evt m vekter i hendene! Er ikke veldig trent lenger (trente mye styrke for 12 år siden men da med apparater), og er veeeldig motivert for å stramme opp den rumpa!!

Belastning, repetisjoner, sett.? Det som gir raskest mulig effekt, selvsagt!

På forhånd takk!!

Anonymous poster hash: 91ee2...2fb
Videoannonse
Annonse
Gjest Ninab
Skrevet

Bulgarske utfall til du kaster opp... :bolledeig:

AnonymBruker
Skrevet

Bulgarske utfall til du kaster opp... :bolledeig:

Ok takk! Med hva slags belastning i form av vekter? Og hvormange sett og repetisjoner..? Jeg er utrent og uten peil- men mycke motivert ;)

Gjest Ninab
Skrevet (endret)

Jeg hadde startet ute vekter jeg.. også jobbet meg sakte oppover i belastning..

Men iallefall, det du kan gjøre er jo å feks ta 2-4 sett med bulgarske utfall begynne med 10 repetisjoner med lav vekt, og øke med tyngre vekter og færre repetisjoner?

Opplegget til Silje Mariela er over første uke 10 rep, 2-4 sett, andre uke 8 rep, 2-4 sett, 3 uke 6 rep, 2-4 sett..

Knebøy og frontbøy er jo fint for baken. gående utfall... Litt samme tanke, heller begynne med lav vekt (type 5 kg) og øke med 2,5 til 5 kg pr treningsøkt.. Noe i den duren..

Jeg har nå 10 kg vekter i hver hånd under bulgarske, og tar 3 sett med 8-8-15 repitisjoner.. og da er det nesten så jeg griner når jeg er på siste..

Men jeg har drevet noen uker nå.

Neste gang så må jeg vel opp i 12,5 kg, da er det færre repetisjoner.

Har 15 kg vekter ved gående utfall, frontbøy har jeg 45 kg vekter på bringen, og knebøy 15 kg på brystet.

Endret av Ninab
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, Ninab!! Tar i mot flere tips til gode opplegg også, jeg! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ninab sitt opplegg er bra.

Men pass bare godt på at du har riktig teknikk. De knæra må aldri kommer forran tærne dine. Ved utfall, så gå rett ned og ikke len deg fremover. Fremste ben i 90 grader (gjelder bulgarsk også). Og ved knebøy, så skal knær og tær samme vei. For begge deler, skal du ha tyngden i helene.

Hun på bildet bruker ryggsekk med fyll, som vekt.

utfall.jpg

Du kan bruke strikk i øvelsene også, så du får mer motstand.

Anonymous poster hash: 8e298...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...