Gå til innhold

Hvor mye har dere i bilutgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange kroner går det hver mnd til bil?

Anonymous poster hash: e461f...c5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, jeg har ikke bil. Samboer har en.

Anonymous poster hash: 9467d...c87

AnonymBruker
Skrevet

Minimum 350,- i forsikring, 400,- i bensin og 100,- i vask på min. Reperasjoner, spylervæske, ekstra bilturer etc blir hipp som happ utgifter.

Anonymous poster hash: 36cce...d51
AnonymBruker
Skrevet

Minimum 350,- i forsikring, 400,- i bensin og 100,- i vask på min. Reperasjoner, spylervæske, ekstra bilturer etc blir hipp som happ utgifter.

Bare 400kr i bensin? Der var jo ikke mye. Jeg må belage meg på hvertfall 600kr i forsikring i mnd. Har ikke opparbeidet meg noen poeng. Mange sier at det er vanlig med 5000kr i utgifter i mnd :-O

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Bare 400kr i bensin? Der var jo ikke mye. Jeg må belage meg på hvertfall 600kr i forsikring i mnd. Har ikke opparbeidet meg noen poeng. Mange sier at det er vanlig med 5000kr i utgifter i mnd :-O

Ts

Jeg har en bensingjerrig bil og kjører ikke så fryktelig mye at det gjør noe (5000km i året sirkus). Har ingen bonuser på forsikringen men grei delkasko avtale. Bilen er også 14 år. Alt kommer an på bilen. Hadde jeg brukt 5000,- på bilen min i rent forbruk i måneden hadde jeg cruiset Norge rundt i ei skinnende nypolert kjerre. Ifjor ble utgiftene i reperasjoner ca 8000,- altså nesten 700,- i måneden.

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg betaler på bilen, 2800 kr i mnd.. og forsikring på 400 kr i mnd.. Også diesel i tillegg, ca 1200 kr.. 4400 ca da..

Skrevet

Aner ikke. Mellom 500 til en tusenlapp i måneden bare på bensin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Billån meg: 1970 kr.

Billån mannen: 3500 kr.

Forsikring meg: 1200 kr.

Forsikring mannen: 2000 kr.

Bensin meg: 2800 kr.

Bensin mannen: 1900 kr.

Diverse: 1500 kr.

Totalt: 14870 kr.

Anonymous poster hash: f870a...642
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1200kr i bensin ca og 400kr i mnd forsikring. Helt ny bil så ingen utgifter på rep. Ingen lån.

Tilsammen rundt 1600kr i mnd.

Har aldri tenkt stort over kostnadene egentlig

Anonymous poster hash: 07f6e...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart at folk ikke tenker over kostnader på bilen? Vi er bevist på tlfutgifter, og bytter til den billigste operatør. Vi pløyer annonsene for å få kjøttdeig til 5 kr mindre for pakken.

Så spør noen hva du betaler i utgifter for bilen....mange som ikke vet. En svarer at hun vet ikke, for det er samboer sin.

Går ikke bilutgifter inn i regnskapet for bo og andre utgifter?

Utgiftene er ulikt for folk. Folk betaler ulikt i låneutgifter til banken. Noen har ikke lån. Folk kjører ulikt. Forsikringen er ulik fra person til person. Veiavgift.

Tar dere med i beregningen slitasje? Reprasjonsutgifer? Setter dere av en sum i mnd til drift av bilen?

vi gjør det. 400 pr mnd. i tilfelle noe ryker. I tidligere år lærte meg det. Hvem kan hoste opp 25.000 om det skulle være noe med bilen? Og den summen er ikke stor om du skal ha bilen på verksted.

Så den totale bilutgiften hogger godt inn i familieøkonomien.

Anonymous poster hash: 2645e...39f
Skrevet

400kr, har El bil :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ca 4000kr, har ingen lån, bilen er nedbetalt :)

Dette inkluderer forsikring, diesel, veiavgift, litt bom og en fast sum jeg setter av til vedlikehold når det måtte bli nødvendig når garantien går ut om 3 år.

Edit: Virker som mange her undervurderer kostnaden ved å unnlate å ta med vesentlige ting.

Endret av debattanten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart at folk ikke tenker over kostnader på bilen? Vi er bevist på tlfutgifter, og bytter til den billigste operatør. Vi pløyer annonsene for å få kjøttdeig til 5 kr mindre for pakken.

Så spør noen hva du betaler i utgifter for bilen....mange som ikke vet. En svarer at hun vet ikke, for det er samboer sin.

Går ikke bilutgifter inn i regnskapet for bo og andre utgifter?

Utgiftene er ulikt for folk. Folk betaler ulikt i låneutgifter til banken. Noen har ikke lån. Folk kjører ulikt. Forsikringen er ulik fra person til person. Veiavgift.

Tar dere med i beregningen slitasje? Reprasjonsutgifer? Setter dere av en sum i mnd til drift av bilen?

vi gjør det. 400 pr mnd. i tilfelle noe ryker. I tidligere år lærte meg det. Hvem kan hoste opp 25.000 om det skulle være noe med bilen? Og den summen er ikke stor om du skal ha bilen på verksted.

Så den totale bilutgiften hogger godt inn i familieøkonomien.

ps. Glemte utgifter som fort går i glemmeboken. Vask, polering, spyleveske, olje ,lyspærer, bytte av vidusviskere, bompenger, ferger. Og for ikke snakke om tapsverdien hvert år. Så tror mange skal revurdere sine bilutgifter

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange tusen, selv om vi ikke har billån. Som jeg savner å kjøre kollektivt, men vanskelig når man bor på landet og har små barn i bhg :( Bare reparasjoner blir enorme summer, selv om ingen av bilene er ti år gamle. I tillegg kommer bensin, forsikringer, bompenger, veiavgifter, årskontroller, service, EU-kontroller, slitasje osv osv. Har heldigvis fått byttet ut den ene bilen med en el-bil nå så det sparer vi hvertfall en tusenlapp på hver måned (jeg lader mest på jobb).

Anonymous poster hash: b0883...b39
Gjest Naria
Skrevet

Ca. 350 i forsikring.

1600 i billån.

Ca. 250 i årsavgift.

Ca. 800 kroner i bensinutgifter, men dette varierer selvsagt litt.

Ca. 500 kroner til diverse som spylevæske, vask, dekk og andre småting.

Sum - 3500

Nå har jeg ikke regnet med verkstedutgifter og verditap.

Skrevet (endret)

Forsikring: 400

Bom: 400

Bensin: 700

I tillegg kommer årsavgift og deler ved eventuelle reparasjoner, vi er heldige og har familie som fikser for oss. Det er heldigvis sjeldent noe må fikses.

Vi kjører ikke veldig mye.

Endret av Sushi
AnonymBruker
Skrevet

Diesel: 2500

Bom: 1200

Forsikring, veiavgift, vedlikehold: ca 2000

Ca 5700 Pr mnd.

Anonymous poster hash: 2a84d...0f6

AnonymBruker
Skrevet

5 år gammel bensinbil

8 km til jobb

Bruker 3400 kr i snitt (bomutgifter, årsavgift, forsikring, reparasjoner, service og vedlikehold, bensin, pikkdekkavgift osv)

Ingen billån.

Anonymous poster hash: 0faba...078

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...