Gå til innhold

riktig sjampo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snuppa på 16mnd har mye hår. Vasker håret 1-2x pr uke. Bruker anglamark sin baby sjampo. Synes håret til snuppa blir urent/fett med en gang. Noen anbefalinger på merke som hjelper bedre?

Anonymous poster hash: 37fcd...9a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Dr. Greve sin barnesjampo, vesla har veldig mye og langt hår. Trenger ikke vaske det mer enn hver 2. uke, med mindre hun kliner mat i hele håret.

Anonymous poster hash: e087b...b79
Skrevet

Frøkna her har også mye og tjukt hår, vi bruker natusan baby- sjampo, veldig fornøyd med den :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker frisørshampo, i allefall er den kjøpt på frisørsalongen. L'oreal sin ferskensjampo. Koster endel men er veldig drøy i bruk - trenger bare en bitteliten "ert" av den hver gang. (Etter anbefaling fra frisør pga sykdom som har gjort håret tynt og skjørt.)

Men jeg må si jeg ikke merker store forskjellen mellom billig og dyr barnesjampo, altså. :)

Anonymous poster hash: b5b6b...f52
AnonymBruker
Skrevet

Tuller dere?? Fett hår på en ettåring?? Frisørsjampo på en ettåring?? Hahaha..

Ja, ja. Noen liker å kaste penger ut av vinduet.

Har vasket hår på fem barn med kun rent vann til de ble rundt 10 år. Skulle ikke det holde, så er vanlig lanosåpe et godt alternativ.

I-landsproblematikk..

Anonymous poster hash: 24254...813
  • Liker 3
Skrevet

Brukte bare helt vanlig shampo fra frisøren til mine jenter når de begynte å få mere hår. Når de var helt små babyer med litt hårtuster så skylte jeg bare med vann.

Til AB over her:

Imponerende at du har skylt håret til en 10-åring med bare vann! Min 10-åring har tykt hår ned til midjen, og kunne aldri ha brukt bare vann. Høres helt teit ut i mine ører. 10-åringer svetter, og håret blir fett. For jenter med langt hår så er det også greit å bruke balsam for å få løs floker.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte bare helt vanlig shampo fra frisøren til mine jenter når de begynte å få mere hår. Når de var helt små babyer med litt hårtuster så skylte jeg bare med vann.

Til AB over her:

Imponerende at du har skylt håret til en 10-åring med bare vann! Min 10-åring har tykt hår ned til midjen, og kunne aldri ha brukt bare vann. Høres helt teit ut i mine ører. 10-åringer svetter, og håret blir fett. For jenter med langt hår så er det også greit å bruke balsam for å få løs floker.

Fungerer bra hos oss - om du synes det høres "teit" ut eller ikke. Svette skylles fint ut med vann. Når de nærmer seg puberteten er det en annen sak. I det øyeblikket du starter opp med sjampo med sulfater, så begynner hår å floke seg, og det blir behov for balsam. (Hørt om "No poo"?)

Man trenger ikke bruke flere kjemikalier på barn enn nødvendig. De aller fleste barn i verden har ikke tilgang på "frisørsjampo". Man kan jo lure på hvordan de klarer seg.

• Liker 1
Skrevet

Man skal ikke bruke vanlige såper i håret iallefall... Kan skape problemer i hodebunnen!

Skrevet (endret)

Å vaske hår med Lano høres jo ikke noe godt ut. Dusjsåpe er jo laget for kroppen, ikke håret.

Her i huset har det funket veldig bra å bruke Natusan top- to- toe wash, det har ikke vært noe problem med fett hår.

Edit: en del av tanken bak no poo, som blir nevnt over her, er jo å unngå produkter som tørker ut håret som sls, og er det noe Lano inneholder så er det sls.

Endret av Hjarte
AnonymBruker
Skrevet

Å vaske hår med Lano høres jo ikke noe godt ut. Dusjsåpe er jo laget for kroppen, ikke håret.

Her i huset har det funket veldig bra å bruke Natusan top- to- toe wash, det har ikke vært noe problem med fett hår.

Edit: en del av tanken bak no poo, som blir nevnt over her, er jo å unngå produkter som tørker ut håret som sls, og er det noe Lano inneholder så er det sls.

Nettopp. Derfor best kun med vann.

• Liker 1
Skrevet

Fungerer bra hos oss - om du synes det høres "teit" ut eller ikke. Svette skylles fint ut med vann. Når de nærmer seg puberteten er det en annen sak. I det øyeblikket du starter opp med sjampo med sulfater, så begynner hår å floke seg, og det blir behov for balsam. (Hørt om "No poo"?)

Man trenger ikke bruke flere kjemikalier på barn enn nødvendig. De aller fleste barn i verden har ikke tilgang på "frisørsjampo". Man kan jo lure på hvordan de klarer seg.

De fleste barn bruker nok å vaske håret med shampo, om det så er butikk eller frisør, i en alder av 10 år.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste barn bruker nok å vaske håret med shampo, om det så er butikk eller frisør, i en alder av 10 år.

Ja. Vi startet med også med dette rundt den alderen. Men om det dermed er sagt at det er NØDVENDIG kan man vel diskutere. Har man ei jente med langt, svært tykt hår, så kanskje. Har man en gutt med kort hår, så vil jeg si nei.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...