Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at folk en ikke snakker mef på flere måneder av gangen spør om personlige ting? Jeg liker dårlig at folk spør meg om ubehagelige ting. Feks: rettsaken med eksen eller barnefordeling. Det kan være staus på forhold. Prøver jeg å svare kort får jeg flere oppfølgingsspørsmål. Synes det er så vanskelig å svare klokt. Typisk at jeg får ett sånt spm på tekstmelding hvor det ikke holder å spørre om jeg har det bra, eller om jeg har malt ferdig badet,men helst vil de vite de mest private ting. Dyneløfting kaller jeg det. Hvordan svare sånne?

Anonymous poster hash: b8423...a72

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Gullrose
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

si: "Jeg vil ikke snakke om det. Ok?" og smil om du greier det. :)

Anonymous poster hash: 0aafc...adb
AnonymBruker
Skrevet

probleme er at de da trekker konklusjoner om at det tydligvis går dårlig eller at det har skjedd noe. Da blir det enda mer spennende.

si: "Jeg vil ikke snakke om det. Ok?" og smil om du greier det. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja men det skal jo du bare gi blaffen i. Slike mennesker vil alltid slarve og dikte opp noe, uansett hva du sier eller gjør.

:hug:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også si at: Det er ikke din sak. Mye du kan si, du kan også begynne å snakke om de som spør, still spørsmål tilbake feks.

AnonymBruker
Skrevet

Av skade blir man klok. Vet nå at det er bedre å skrive dagbok om ting, enn å meddele til andre. Utrolig mye spekulasjoner som oppstår. Senest i dag ble en jobbkollega utlevert av en leder. Mulig det aldri ble sagt at det måtte være hemmelig, men jeg reagerte på at en leder utleverte han på den måten. Utrolig hva folk sier. Før var jeg nok naiv og sa mye til mange. Jeg vet nå å holde kjeft. Jeg blir drrfor overrasket når de på 40, folk jeg har snakket med en gang før, forteller meg i kantina på jobb hvor turbulent det har vært hjemme. Jeg blir ikke sur og synes ikke at de er dumme, bare veldig " avkledde" og sårbare.

AnonymBruker
Skrevet

Av skade blir man klok. Vet nå at det er bedre å skrive dagbok om ting, enn å meddele til andre. Utrolig mye spekulasjoner som oppstår. Senest i dag ble en jobbkollega utlevert av en leder. Mulig det aldri ble sagt at det måtte være hemmelig, men jeg reagerte på at en leder utleverte han på den måten. Utrolig hva folk sier. Før var jeg nok naiv og sa mye til mange. Jeg vet nå å holde kjeft. Jeg blir drrfor overrasket når de på 40, folk jeg har snakket med en gang før, forteller meg i kantina på jobb hvor turbulent det har vært hjemme. Jeg blir ikke sur og synes ikke at de er dumme, bare veldig " avkledde" og sårbare.

Mange har ingen å snakke med. Det er derfor dette skjer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at man spør hverandre om private ting når man kjenner hverandre, selv om man sjelden har kontakt. Det er sånn kvinner bonder med hverandre.

Har man problemer med det, og ikke ønsker å bonde med andre, får man bare si noe sånt som "det går ganske greit", og noe helt generelt om slike situasjoner.

Det verste er folk som begynner å spørre om private ting i situasjoner det absolutt ikke passer. På butikken, i familieselskaper eller steder hvor andre kan høre det. Viktig at man er diskret.

Anonymous poster hash: 4a83c...951
Gjest Gjest
Skrevet

Du sier: Ja, det skulle du nok likt å vite og gi dem tenner.

AnonymBruker
Skrevet

det er ikke sånn man bonder når man er over 20 og ukke har tillit til hverandre. Det er opp til hver enkelt hva man vil meddele. Sier man private ting, kan dettw bidra til å knytte bånd. Det å spørre ut andre som du snakker med 3 ganger i året over en kort telefonsantale blir for meg et avhør, særlig

når noe av det fl

første de spør om skilsmisseplanene.

et er helt normalt at man spør hverandre om private ting når man kjenner hverandre, selv om man sjelden har kontakt. Det er sånn kvinner bonder med hverandre.

Har man problemer med det, og ikke ønsker å bonde med andre, får man bare si noe sånt som "det går ganske greit", og noe helt generelt om slike situasjoner.

Det verste er folk som begynner å spørre om private ting i situasjoner det absolutt ikke passer. På butikken, i familieselskaper eller steder hvor andre kan høre det. Viktig at man er diskret.

Anonymous poster hash: 4a83c...951

Skrevet

Jeg pleier å dra litt på det og si at jeg ikke har så lyst å snakke om det. Eller vage svar som at "det går litt opp og ned men det går seg vel til etterhvert" o.l...

Særlig vanskelig å svare for meg når folk spør om tilstanden til mine nærmeste. Særlig når jeg vet at de ikke ville likt at jeg la ut om ting... folk som strever har også rett på privatliv selv om nysgjerrige folk mener de har rett til å grave i de mest private ting... argh!

• 7 år senere...
Skrevet

Må være folk med kjedelige liv som legger nesa si i andres ting.

Anonymkode: 0f00e...035

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2014 den 21.10):

Er det vanlig at folk en ikke snakker mef på flere måneder av gangen spør om personlige ting? Jeg liker dårlig at folk spør meg om ubehagelige ting. Feks: rettsaken med eksen eller barnefordeling. Det kan være staus på forhold. Prøver jeg å svare kort får jeg flere oppfølgingsspørsmål. Synes det er så vanskelig å svare klokt. Typisk at jeg får ett sånt spm på tekstmelding hvor det ikke holder å spørre om jeg har det bra, eller om jeg har malt ferdig badet,men helst vil de vite de mest private ting. Dyneløfting kaller jeg det. Hvordan svare sånne?

Da bør du ikke selv informere på forhånd. Hvis du sier at du skal male badet, så vil jo folk naturlig spørre om det. Begynner de å spørre om ting du ikke har lyst til å svare på så kan du. svare feks, det har jeg ikke lyst til å snakke om. Jeg har kontroll, det går greit ol. Ellers så kan du få de til å snakke om seg, da glemmer de deg 

Anonymkode: 54b05...746

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer kort og hopper over på et nytt tema før den andre rekker å svare. Det er synd at det må være slik, men enkelte har ikke grenser for hva de spør random folk om. Jeg gidder ikke å ta et oppgjør med folk jeg ikke skal møte igjen, så da velger jeg den enkleste veien så klart. 

Anonymkode: c68cf...e1b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...