Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvem skal man kontakte for å tilby seg selv som eksamensvakt??

skolen?

Clea

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil tror at skolen er det rette stedet, evt. skolekontoret dersom det er snakk om lavere skoletrinn. Men spør du på skolen vil de nok henvise deg til riktig sted.

Hilsen Lille meg

Gjest Hillary..
Skrevet

Du kan jo bare ringe skolene også. Det er ekstremt kjedelig og dårlig betalt.... :veldigsur:

Gjest gjest1
Skrevet
Du kan jo bare ringe skolene også. Det er ekstremt kjedelig og dårlig betalt.... :veldigsur:

Det er antagelig ikke verdens best betalte jobb, men rimelig lettjente penger ville jeg påstå. Vurderer å søke etter en slik jobb før sommerjobben begynner.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg sendte en mail til de tidligere idag....for se om jeg får svar! :)

Clea

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Etter min erfaring som student opp igjennom, virker det som et minimumskrav er at man skal være pensjonist, halte/gå tregt når kandidaten helst vil skynde seg ut og røyke, være litt sur og i tilleg se alle andre veier når man prøver å vinke på dem for å få mer skriveark...

...og nå skal jeg liste meg ut igjen herfra ja... :flau:

Skrevet
Etter min erfaring som student opp igjennom' date= virker det som et minimumskrav er at man skal være pensjonist, halte/gå tregt når kandidaten helst vil skynde seg ut og røyke, være litt sur og i tilleg se alle andre veier når man prøver å vinke på dem for å få mer skriveark...

...og nå skal jeg liste meg ut igjen herfra ja...

Dette var akkurat det jeg skulle skrive som svar, men siden du beskrev det så bra så................ :hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Etter min erfaring som student opp igjennom' date= virker det som et minimumskrav er at man skal være pensjonist, halte/gå tregt når kandidaten helst vil skynde seg ut og røyke, være litt sur og i tilleg se alle andre veier når man prøver å vinke på dem for å få mer skriveark...

...og nå skal jeg liste meg ut igjen herfra ja...

:hoho:

Jeg tror heller det er fordi ingen yngre vil jobbe for den betalingen.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ring til kommunen og spør. Jeg har jobbet som eksamensvakt, det er utrolig kjedelig, men jeg fikk ialle fall strikket en del sokker og skjerf.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ikke glem knirkete sko!

Gjest Hillary...
Skrevet
Ring til kommunen og spør. Jeg har jobbet som eksamensvakt' date= det er utrolig kjedelig, men jeg fikk ialle fall strikket en del sokker og skjerf.

Ja, kan du strikker, så er det sikkert greier... Jeg kunne jo ikke godt sitte å lese bøkene mine der....

:tunge1:

Skrevet

Jeg jobber i den videregående skolen, og for tre uker siden fikk alle ansatte mail fra kontordama med spørsmål om vi kjente noen som kunne være eksamensvakter. Jeg videresendte mailen til mange av mine venner som enten er studenter eller arbeidsledige, og flere av dem har vært/skal være eksamensvakter her.

Tror imidlertid det er litt sent nå, vaktplanene er nok ferdige for lenge siden.

Mitt tips er derfor å ta kontakt med selve skolen, i midten/slutten av mai - altså før selve eksamensperioden starter.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror imidlertid det er litt sent nå, vaktplanene er nok ferdige for lenge siden.

jepp, fikk svar om at kvoten var oppfylt!

Clea

Gjest Virvel
Skrevet
Etter min erfaring som student opp igjennom' date=' virker det som et minimumskrav er at man skal være pensjonist, halte/gå tregt når kandidaten helst vil skynde seg ut og røyke, være litt sur og i tilleg se alle andre veier når man prøver å vinke på dem for å få mer skriveark...[/quote']

:hoho: Ja!

Skrevet

Ikke glem knirkete sko!

Så sant, så sant! :hoho:

Gjest Primula
Skrevet

Det er da ikke så dårlig betalt?? Får da ca 100,- timen for å sitte på en stol, dele ut ark og gå ut med elevene/studentene. Lett- tjente penger spør du meg.. :)

Skrevet

Lettjent?

Man skal nå passe på at de ikke jukser eller prater sammen da... Her på skolen sitter mange på datalab når de har eksamen, fire og fire rundt samme bord med ansiktene mot hverandre. Ikke så vanskelig for dem å gi små tegn og vink da, man skal være rimelig på vakt.

Dessuten er det fire etasjer her, uten heis. Det å gå opp og ned hele dagen med folk som skal på do og/eller ut og lufte seg tar på for de av oss som ikke er super-spreke...

Så så alt for lettjent vet jeg ikke om det er, det kommer vel ann på hvor seriøst man tar jobben sin det...

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er ikke lettjente penger. Poenget er at det er så kjedelig, og en blir kjempetrøtt, men må passe på hva som skjer i lokalet. Tiden går saaaaaaakte!

Gjest Primula
Skrevet
Lettjent?

Man skal nå passe på at de ikke jukser eller prater sammen da... Her på skolen sitter mange på datalab når de har eksamen, fire og fire rundt samme bord med ansiktene mot hverandre. Ikke så vanskelig for dem å gi små tegn og vink da, man skal være rimelig på vakt.

Dessuten er det fire etasjer her, uten heis. Det å gå opp og ned hele dagen med folk som skal på do og/eller ut og lufte seg tar på for de av oss som ikke er super-spreke...

Så så alt for lettjent vet jeg ikke om det er, det kommer vel ann på hvor seriøst man tar jobben sin det...

Si meg, antyder du at jeg ikke tar jobben min seriøst? Det synes jeg er ganske frekt gjort. Jeg synes faktisk det er upassende å komme med hentydninger som dette.

Selvfølgelig passer jeg på at ingen jukser, det er jo bla. det jobben går utpå. Og jeg synes ikke det er spesielt slitsomt å sitte å se om folk prater sammen, ei heller å gå opp og ned noen trapper. Høres ut som om denne jobben ikke passer for deg. Og ja, det er ganske kjedelig og dagen går seint, men jeg vil heller være eksamensvakt og tjene 600 kroner enn å sitte hjemme og ikke tjene noe.

Skrevet

Ettersom jeg selv er student, må jeg ærlig talt inrømme at en eksamensvakt virker som en utrolig lite givende jobb. For det første, glor man bare ut i lufta og har ikke mulighet til å lese (etc.), og for det andre er det ufattelig dårlig betalt (bestemora til ei venninne av meg får 50 kr per time) Men det var mine ord, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...